Motor start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

MF'er
31 jul 2015
45
0
Ls.,
Ik wilde gisteren de motor (Honda CBR 600RR uit 2003) weer even uitlaten toen hij naar mijn verbazing niet wilde starten. Accu is prima en ik hoor de startmotor overslaan en er komt witte rook uit de uitlaat en hij staat op het randje om aan te slaan.... maar doet het niet! Frustratie alom... Enig idee wat het kan zijn? Heel weinig zin om alles al uit te gaan bouwen om de bougies te testen aangezien hij binnenkort weggaat om de bobbin te lassen en dat het werk allemaal wat makkelijker maakt! Maar als het moet dan moet het... maar wellicht hebben jullie eerst nog andere suggesties?
Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Schaam... Dom... Stom... door frustratie vergeten type etc te noemen ;) Gaat om een honda CBR 600RR uit 2003! En de flux capacitator was net vervangen! Not again....
 
Ik heb er denk ik 6 weken geleden voor het laatst mee gereden en op 12 november nog een keer gestart omdat mijn neefjes graag even het geluid wilde horen. Al met al toen niet langer dan 3 minuten gelopen. Staat netjes aan de druppellader. Hij staat in een onverwarmde garage. Nadat ik ermee heb gereden zijn er geen werkzaamheden aan uitgevoerd!
 
Je zegt;accu is in orde,heb je dat gemeten?
Ondanks rond kunnen slingeren van de startmotor zegt dat nog niet dat de accu voldoende vermogen heeft voor een krachtige vonk.
Zou het eerst eens met een andere accu proberen voor je gaat sleutelen.

Ohja,kijk ook even naar de dodemansknop
 
Ok... de multimeter van de buurman erbij gehaald.
Motor uit: V: 12.3
motor contact aan: V: 12.00
Motor startend: V 10.40

Bij het aanzetten van de motor hoor je de injectoren primen en bij het starten hoor je de starmotor lopen. Buurman gokt dat er geen benzine doorloopt. Ik weet het niet. Graag jullie mening!
 
ok... zekeringen nagekeken en die zijn ook allemaal in orde.... alleen de relais nog niet... Wat is de deoproef? En waar zou dat goed voor moeten zijn? En hoe werkt het?
 
Dan even een ander vraagje. Het neigt er steeds meer naar dat ik de bougies moet vervangen. Het handboekje zegt dat er NGK IMR9C9HE bougies in moeten... maar op internet vind ik IMR9C9HE en IMR9C9HES bougies... kan ik ze allemaal gebruiken? Of zit er een belangrijk verschil tussen?
 
Dan even een ander vraagje. Het neigt er steeds meer naar dat ik de bougies moet vervangen. Het handboekje zegt dat er NGK IMR9C9HE bougies in moeten... maar op internet vind ik IMR9C9HE en IMR9C9HES bougies... kan ik ze allemaal gebruiken? Of zit er een belangrijk verschil tussen?

Accu verrot, mijn neefje had hetzelfde euvel.
Accu was 6 maanden oud, motor ging als een tierelier in de rondte.
bij nader inspectie(door een motorzaak) bleek de accu bol te staan en de accu niet genoeg spanning afgeeft om ook de ECU van voldoende prik te voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Ok... net alle relais ook doorgemeten... voldoende weerstand, dus zijn het probleem ook niet!
Maar euh... de accu is dus kaduuk?! Ok... volgens het WPH zouden deze waarden nog goed moeten zijn... Is het dan ook niet raar dat hij een week geleden nog gewoon startte zonder problemen en nu opeens stuk is?!
Zou ik de motor nu moeten kunnen starten met de auto om de kijken of de accu echt het probleem is? Of is dat ook niet slim?


Maar jullie zijn zeker dat dit het probleem is?
Volgende vraag dan... kan ik elke soort 12v accu erin pleuren? of hier nog grote verschillen tussen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan