Motor start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

MF'er
31 jul 2015
45
0
Ls.,
Ik wilde gisteren de motor (Honda CBR 600RR uit 2003) weer even uitlaten toen hij naar mijn verbazing niet wilde starten. Accu is prima en ik hoor de startmotor overslaan en er komt witte rook uit de uitlaat en hij staat op het randje om aan te slaan.... maar doet het niet! Frustratie alom... Enig idee wat het kan zijn? Heel weinig zin om alles al uit te gaan bouwen om de bougies te testen aangezien hij binnenkort weggaat om de bobbin te lassen en dat het werk allemaal wat makkelijker maakt! Maar als het moet dan moet het... maar wellicht hebben jullie eerst nog andere suggesties?
Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Als je hem hebt gestart en na 3 minuten lopen weer hebt uitgezet, kunnen je bougies vet geslagen zijn, bij het koud starten heb je een rijker mengsel, dat voor aanslag op de bougies zorgt. Eenmaal op temperatuur branden ze vanzelf weer schoon, maar die kans hebben ze met 3 minuten stationair lopen niet gehad.
 
Starten met een 2e accu , bijvoorbeeld van de auto is prima.
Slaat ie dan wel aan heb je het lek boven.
Zomaar een nieuwe accu bestellen zou ik na het nu gedane onderzoek nog niet doen.
Een nieuwe acccu moet voldoen aan de specificaties die de fabrikant opgeeft.
Deze staan ook op de oude.
Ik ben overigens geen voorstander van druppelladers gedurende de winter.
Vol wegzetten en in het voorjaar een poging wagen en anders opladen.
Tenzij het natuurlijk - 20 wordt, maar daar geloof ik niet meer zo in.
 
De deoproef is met een spuitbus spuiten in het luchtfilter tijdens starten.
Slaat de motor hierdoor wel aan dan weet je dat het een mengselprobleem is.

Bij voorkeur spuiten met deodorant of remmenreiniger.
 
Laatst bewerkt:
De deoproef is met een spuitbus spuiten in het luchtfilter tijdens starten.
Slaat de motor hierdoor wel aan dan weet je dat het een mengselprobleem is.

Bij voorkeur spuiten met deodorant of remmenreiniger.
Deoproef is met lopend blok testen op valse lucht.

Inspuiten in inlaat is checken op compressie en vonk. Starthulp startpilot.
 
Ok... net alle relais ook doorgemeten... voldoende weerstand, dus zijn het probleem ook niet!
Maar euh... de accu is dus kaduuk?! Ok... volgens het WPH zouden deze waarden nog goed moeten zijn... Is het dan ook niet raar dat hij een week geleden nog gewoon startte zonder problemen en nu opeens stuk is?!
Zou ik de motor nu moeten kunnen starten met de auto om de kijken of de accu echt het probleem is? Of is dat ook niet slim?


Maar jullie zijn zeker dat dit het probleem is?
Volgende vraag dan... kan ik elke soort 12v accu erin pleuren? of hier nog grote verschillen tussen?
Ff startkabels er aan.
 
Ik heb dezelfde motor en als de accu maar een klein beetje verzaakt dan start die niet. Ik heb begin dit jaar mijn accu vervangen en laatst had die ook weer moeite met aanslaan nadat die een tijdje stil had gestaan (toen het rond het vriespunt was). Mijn vorige accu had hetzelfde. Die was wat zwak en soms wel starten, soms niet.

Je moet trouwens meten wanneer je op de startknop drukt. De accu kan wel 12v aangeven wanneer de fiets niets doet, maar wanneer deze te veel zakt in voltage tijdens het starten dan wilt deze motor ook echt niet is mijn ervaring. Wanneer die tijdens het starten ook ongeveer 12v aangeeft dan is de accu goed en anders niet.


Edit:

Zie dat je dat al gedaan hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Aanlopen was geen succes... vanavond zal ik de motor is met de auto proberen te starten...

Maar ik zie paar adviezen nog: vol gas starten? Wat als het toch de vettige bougies zijn? Oplossing voor anders dan ze eruit halen?
Dank!
 
@kwajesaki: heb de motor ooit tot de spreekwoordelijke laatste schroef uit elkaar gehad na een ongeluk en hij rijdt (ok... as hij nu wil starten) weer prima! Ga gewoon een voor een alles af... om hem meteen nu weg te brengen is ook zo'n doododener! Dus tips zijn welkom!
 
deze motorfietsen kunnen wel eens de kwaal hebben van niet goed sluitende kleppen na lang stil staan en verzuipen.

Soms helpt ether, anders veel tec-flow in de verbrandings ruimte krijgen en ff laten weken.

Het probleem lijkt veroorzaakt door loslatend kool oid
 
Laatst bewerkt:
Accu die ik heb is een YTZ10s 12v 9,1ah 29hr/190cca. heb een reserve accu nu geleend YTX9-BS 12v 8a... kan ik die verwisselen om te proberen ? Of beter via auto strten?
 
Laatst bewerkt:
deze motorfietsen kunnen wel eens de kwaal hebben van niet goed sluitende kleppen na lang stil staan en verzuipen.

Soms helpt ether, anders veel tec-flow in de verbrandings ruimte krijgen en ff laten weken.

Het probleem lijkt veroorzaakt door loslatend kool oid

Deze modellen willen inderdaad wel eens dichtkoeken, vooral als ze lui bereden worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan