Motor start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

MF'er
31 jul 2015
45
0
Ls.,
Ik wilde gisteren de motor (Honda CBR 600RR uit 2003) weer even uitlaten toen hij naar mijn verbazing niet wilde starten. Accu is prima en ik hoor de startmotor overslaan en er komt witte rook uit de uitlaat en hij staat op het randje om aan te slaan.... maar doet het niet! Frustratie alom... Enig idee wat het kan zijn? Heel weinig zin om alles al uit te gaan bouwen om de bougies te testen aangezien hij binnenkort weggaat om de bobbin te lassen en dat het werk allemaal wat makkelijker maakt! Maar als het moet dan moet het... maar wellicht hebben jullie eerst nog andere suggesties?
Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Ok... ik ga hoe dan ook gewoon nieuwe bougies bestellen! Kan toch geen kwaad... alhoewel de oude er pas 4000km inzitten. Nu zie ik dat NGK de IMR9C9HES, de NGK IMR9C9HE en NGK IMR9C9H versie van de bougie heeft.... is er een belangrijk verschil? alvast dank!
 
Je zegt;accu is in orde,heb je dat gemeten?
Ondanks rond kunnen slingeren van de startmotor zegt dat nog niet dat de accu voldoende vermogen heeft voor een krachtige vonk.
Zou het eerst eens met een andere accu proberen voor je gaat sleutelen.

Ohja,kijk ook even naar de dodemansknop

De accu maakt niet dat er een krachtige vonk komt. Dat is afhankelijk van de staat van de bobine, bougie en de elektrode afstand. Van een accu wordt niet veel gevraagd voor het genereren van een vonk.
Starten van een motor is de zwaarste accu belasting.
 
Laatst bewerkt:
De accu maakt niet dat er een krachtige vonk komt. Dat is afhankelijk van de staat van de bobine, bougie en de elektrode afstand. Van een accu wordt niet veel gevraagd voor het genereren van een vonk.
Starten van een motor is de zwaarste accu belasting.

Starten is de zwaarste belasting ja, maar wie zegt dat er dan nog genoeg over blijft voor een vonk?
 
Trommelgeroffel..... nope... :( accu is niet het probleem denk ik. Hij pruttelde wel bijna.... Van het weekend toch maar de bougies eruit draaien en nakijken...?! Lijkt meest waarschijnlijk gok ik. Andere suggesties?

Ah... na teruglopen vanaf oprit in de garage nog eenmaal geprobeerd en met vol gas begon die te lopen (lage toeren) en bij loslaten gas was de motor weer dood en nu wederom niet te starten.

Die van mij heeft dat ook wel eens gehad. Alsof de choke (die automatisch is) niet wilde.

Vervolgens viel die nagenoeg meteen weer uit en niet meteen nog een keer willen starten.


Wanneer die wel startte weer heel slecht lopen en enkel door flink gas bij te geven (terwijl die heel slecht en onregelmatig draaide wat opzicht bijzonder is voor de 600RR) bleef die aan. Na enkele seconde leek de choke aan te gaan want toen liep die regelmatig en netjes rond de 2000 rpm.

Waarom?
Geen idee, maar normaliter doet die het daarna altijd weer normaal tot het volgende (incidentele) zwak moment.

Ik heb het nu al een aantal keren gehad (zowel met mijn huidige als vorige 600RR) dat ik nu weet dat ik (veel) gas bij moet geven wanneer die weer zo'n moment heeft.
 
Laatst bewerkt:
Eureka! Hij is weer tot leven gekomen en heb er net een goed rondje op gereden! Wat het nu is geweest... mij een raadsel! Na het eten weer afgedropen naar de schuur, paar minuten goed gescholden en toen met vol gas geprobeerd te starten en hij vloog na 15seconden aan! Flink gas gegeven, snel motorpakje aangetrokken en de weg op! Er kan dus een slotje op! Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Eureka! Hij is weer tot leven gekomen en heb er net een goed rondje op gereden! Wat het nu is geweest... mij een raadsel! Na het eten weer afgedropen naar de schuur, paar minuten goed gescholden en toen met vol gas geprobeerd te starten en hij vloog na 15seconden aan! Flink gas gegeven, snel motorpakje aangetrokken en de weg op! Er kan dus een slotje op! Iedereen bedankt voor het meedenken!

Dat lijkt op hetzelfde wat ik beschrijf.

Choke die er geen in had?

Giswerk uiteraard :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan