Motor-Forum

Select Forum

hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Reg. datum:
04 jan. 2006
http://img.izismile.com/img/img11/20180214/640/funny_picdump_1698_640_high_38.jpg
Never argue with a fool. People might not know the difference.

from KTM to triumph

Reg. datum:
03 apr. 2007
quote:
Zot schreef op 14 februari 2018 @ 16:09:

[...]

top, ik kan alles zelf en radiatoren kunnen gebruikte in, maar dakdoorvoeren enz kosten ook geld, dus met cv verwacht ik voor 1500 a 2000 klaar te zijn. Voor gas aanleggen moet ik echter gaan graven en daar heb ik een hekel aan.

Groot voordeel van airco is geen gas aanleggen, dus denk dat dat um wordt.

blij dat ik helpen kan *D
nog een voordeel wat wel eerder benoemd is, afwezig betekend gewoon uit. de cv moet altijd op 5 graden blijven tegen bevriezing. scheelt niet veel maar toch, telt wel mee.
2e hands radiatoren scheelt zomaar 300 euro per stuk maar het verschil in verbruik blijft.
CBR600F-->Deauville 650-->GSX-R600-->TDM 850-->KTM Superduke 990!!--> Triumph Trophy 900 '99

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Zot schreef op 14 februari 2018 @ 16:09:

[...]

top, ik kan alles zelf en radiatoren kunnen gebruikte in, maar dakdoorvoeren enz kosten ook geld, dus met cv verwacht ik voor 1500 a 2000 klaar te zijn. Voor gas aanleggen moet ik echter gaan graven en daar heb ik een hekel aan.

Groot voordeel van airco is geen gas aanleggen, dus denk dat dat um wordt.

Let wel op dat gebruikte radiatoren roestig kunnen zijn van binnen, als ze al lang leeg staan, heb je er niets meer aan.

Een vwb graven, met een dinky digger ben je in een halve dag klaar.
https://rentalrock.com/images/products/297/stock/479-jcb-8014-1.jpg
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Monkey schreef op 14 februari 2018 @ 18:22:

[...]

blij dat ik helpen kan *D
nog een voordeel wat wel eerder benoemd is, afwezig betekend gewoon uit. de cv moet altijd op 5 graden blijven tegen bevriezing. scheelt niet veel maar toch, telt wel mee.

In ons clubgebouw hadden we de installatie afgevuld met koelvloeistof, omdat de installatie alleen op zaterdag aan stond (cv op flessengas) en die bevroor nooit.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Reg. datum:
18 jan. 2011
quote:
Zot schreef op 14 februari 2018 @ 10:23:
omdat ik toch bezig ben met verwarming shit,

iemand ervaring met zelfbouw arduino en of rasberry thermostaten bedienbaar via inet? Ik wil niet dat iedereen via apps enzo kan zien dat ik een wiet plantage in de kelder heb.

Een mooie (letterlijk) "tussen"oplossing is een OpenTherm Gateway.

Simpel gezegd een module die je tussen een OpenTherm ketel en thermostaat kunt plaatsen, zodat je de communicatie kunt uitlezen en be´nvloeden. Door de module te combineren met een ethernet module of raspberry kun je hem inderdaad ook op afstand be´nvloeden.
De software toepassingen zijn steeds verbeterd omdat het al een paar jaar bestaat. Hele uitgebreide logging en analyse is mogelijk.
Je kunt ook externe sensoren gebruiken en die mee loggen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1653967
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.