Koppeling kawasaki z750

Remy78

Rookie
20 nov 2016
3
0
Hallo techneuten. Wie weet raad? Ik heb een kawa z750 uit 2008, deze kampt met een probleem bij het koppelen. Bij een koude motor wil bij het opkomen van de koppeling een schreeuwend geluid opkomen(wat ook voelbaar is ). Dat gebeurt vrijwel elke versnelling, zodra de motor warm is verdwijnt het en rijd en schakelt het als een zonnetje. Wie kan mij vertellen waar de oorzaak ligt.

Bvd remy
 
Ik heb dezelfde motor.
Ook wel eens rare geluiden gehoord en mij afgevraagd of het kwaad kon.
Eerlijk gezegt Let ik er nu niet meer op, alles went denk ik, dus wanneer en hoe het geluid zich voordoet, geen idee.

Of er van rijden nog wat komt weet ik niet, maar misschien schiet me straks weer te binnen van hoe ennwat.

Het geluid is/was er al een paar jaar en de Z doet het nog steeds goed.
 
Ik heb de motor 2de hands gekocht 5maanden geleden. En merkte niks bin de profrit . Gezien het een particuliere aankoop is geweest heb ik geen garantie. Het onderhoud was niet bekend. Ik heb hem hem voor de zekerheid een grote beurt laten geven. Km 28500. Ik heb het id dat het de frictieplaten zijn. Hoop dat iemand dat kan bevestigen voor ik geld in dingen stop die niet nodig zijn.
 
Ik zou nog niet weten wat het is.
Is de oorzaak misschien de ketting? Iets te strak gespannen en bij opwarmen gaat het beter.
Of de ketting is gewoon versleten. Ik weet eigenlijk niet of schreeuwend geluid een symptoon is voor een slechte ketting of voortandwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan