zelfbouw buggy motor vragen

geerty

Rookie
20 nov 2016
28
0
ik ben nu al een tijdje bezig om een buggy te maken en ik kom bijna elke week weer een nieuw probleem tegen. ik zit momenteel met een probleem van de motor (honda gx270 stationair blok). dit blok heb ik direct gemonteerd op het frame en geeft aardig wat trillingen over als ik een beetje gas geef, zoveel dat alle bouten moeren enz. los beginnen te trillen. het is dan ook geen pretje om in de stoel te zitten. weet iemand of ik dit kan verhelpen met simpel rubberen demp blokken of dat het ergens anders aan ligt.

graag hulp
 
 
tja motorblok steunen met rubber dempers zullen sowieso helpen.

Komt de trilling alleen vanuit het blok of kan de aandrijflijn ook disbelance hebben?
Ketting en wielen /ophanging kunnen ook bijdragen (rem constructie...)
Maar dan is dat natuurlijk alleen tijdens rijden en niet tijdens stilstand / vol gas?

ken het blok niet? maar er zijn bedrijven die de krukas kunnen balanceren (zullen vast MF zijn die hier meer verstand van hebben :-)
 
het blok trilt al als hij niet rijd. dus aan de aandrijf as kan het niet liggen. het is een kart blok ik heb er nog niet mee gereden hij is nog niet zo ver
 
Ha ff op google gekeken... nou ja een kartblok ;-) laat max verstappen het maar niet horen

Het is meer een grasmaaier blok.
en ja deze blokken willen wel trillen en schudden, ik heb het blok (model ziet er op het oog het zelfde uit) in mijn aggregaat zitten. en die hangt in rubbers en dan het frame nog een keer op rubbers (en nog voelbaar)
 
als ik afbeeldingen bekijk van karts uitgerust met dit blok zie ik er geen dempers onder... hoe kan het dan dat die niet uit elkaar vallen??? mijn buggy heeft geen super stijfe veering, is dat misschien het probleem??
 
ik had ook een ander blok. een honda g 400. een 400 cc met 1 cilinder. deze moest ik met lijm klemmen aan een stevige tafel vast klemmen anders ging deze er vandoor. volgens mij horen ze gewoon te trillen maar hoe voorkom ik dat die trillingen mijn frame meenemen. die rubbers zijn idd een idee, heb ze net maar gelijk besteld
 
oke bedankt.
hoe zet jij een afbeelding in de topic???

Staat ergens in de "How to" op het forum.
Maar als je bij Reactie op klik hier voor uitgebreide mogelijkheden klikt.
Dan een paar centimeter onder " verstuur" het vak " bijlage toevoegen" kies je voor afbeelding (mogen niet te groot zijn, maar dan volg de melding vanzelf).
 
Laatst bewerkt:
Staat ergens in de "How to" op het forum.
Maar als je bij Reactie op klik hier voor uitgebreide mogelijkheden klikt.
Dan een paar centimeter onder " verstuur" het vak " bijlage toevoegen" kies je voor afbeelding (mogen niet te groot zijn, maar dan volg de melding vanzelf).

Limiet is er volgens mij af.
Maar voor n forum is 800x600 of 1 tandje groter prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan