Het MF-Testweekend 2017 camping rulez

En PB verstuurd.

Dit ie eigenlijk wel een mooie deadline of m'n motor gekeurd en klaar te hebben.
 
Dit is hem, zit nog ietsje meer werk aan dan op het eerste gezicht doet vermoeden. En wil hem technisch in orde hebben voordat ik ga keuren:

full
 
Zojuist ook weer opgegeven bij Sjoerd, zag alleen wel dat ik de zaterdag overdag al wat heb staan in de agenda.. Mogelijk dus dat ik zaterdag overdag weg ben :)
 
Laatst bewerkt:
oke ik denk dat ik het heb.

regels brander wedstrijd !!

1. de brander moet weer zelf gemaakt worden. en makkelijk mee te nemen op de motor.

2. er mogen geen gevaarlijke vloeistoffen gebruikt worden om het proces te versnellen!!
want we zitten namelijk op een camping en daar lopen ook mensen die nog verder willen met
het leven zonder letsel :+

3. het is de bedoeling dat dit jaar het vuur van de brander vanuit het niets door de deelnemer
zelf wordt gemaakt. en dus niet het kampvuur gaat gebruiken.
maar ook hier geld GEEN GEVAARLIJKE VLOEISTOFFEN GEEN FOSFOR EN DAT SOORT
BRANDSTOFFEN. :(

als er nog dingen zijn die ik vergeten ben zet ik die er natuurlijk bij :Y


succes!!! :P
 
Wat versta je onder gevaarlijke vloeistoffen?
Benzine? Diesel? NApalm?


Water kan ook best gevaarlijk zijn! Vooral als je niet kan zwemmen! :+ :+
 
oke ik denk dat ik het heb.

regels brander wedstrijd !!

1. de brander moet weer zelf gemaakt worden. en makkelijk mee te nemen op de motor.

2. er mogen geen gevaarlijke vloeistoffen gebruikt worden om het proces te versnellen!!
want we zitten namelijk op een camping en daar lopen ook mensen die nog verder willen met
het leven zonder letsel :+

3. het is de bedoeling dat dit jaar het vuur van de brander vanuit het niets door de deelnemer
zelf wordt gemaakt. en dus niet het kampvuur gaat gebruiken.
maar ook hier geld GEEN GEVAARLIJKE VLOEISTOFFEN GEEN FOSFOR EN DAT SOORT
BRANDSTOFFEN. :(

als er nog dingen zijn die ik vergeten ben zet ik die er natuurlijk bij :Y


succes!!! :P

'vanuit het niets' wordt m niet, dan kan ik alleen bidden. Voor het zelf maken van de brander(als je echt meent maken en niet aan maken) heb ik wel een idee. Daar heb ik wel spiritus voor nodig. Dat is giftig, kankerverwekkend en licht ontvlambaar. Behalve sommige mutagene of radioactieve stoffen is dat een van de gevaarlijkste vloeistoffen die ik ken.

Kun je een lijstje met voorwerpen en stoffen geven die niet mogen? Fosfor noem je, andere spontaan ontbrandende stoffen mogen dan vast ook niet. Aansteker,lucifer,piezo elementjes, geloof ik ook niet.

Mag ik voorwerpen uit de supermarkt die niet bedoeld zijn om vuur mee te maken gebruiken? Zo'n vuursteentje van de bever? Blokje magnesium? Speciaal geprepareerd hout? Een kaars? Of moet ik het op de camping vinden? Een colablikje? Mijn motor? Elektrisch gereedschap? Een Samsung Galaxy Note 7?

Sorry dat ik kritisch ben, ik wil meedoen, en ik wil dat het hilarisch wordt. Maar ik weet nu nog niet of ik het boekje te buiten ga met mijn ideeën.
 
nou dat was het zelf starten ven het vuur dan!!!!!!

dan maar weer terug naar de oude regels.
die werken ook het best trouwens :Y

dus bij deze de regels voor de brander wedstrijd.


1: het moet een op: lampenolie, hout, kolen, aanmaakblokjes, kaarsen
etc, gestokte brander worden.

1.2 in ieder geval geen chemische stoffen en ook geen benzine of gas of andere explosieve
brandstoffen i.v.m. veiligheid het water moet nog drinkbaar zijn namelijk.

2: afmetingen 40 cm L bij 40 cm B en 60 cm h max met de poten erbij gerekend dan.

3: er mogen geen druk of gas systemen op zitten.

4: mag max 5 kilo wegen.

5: je moet er wel een pan op kunnen zetten dus iets van een rooster zou handig wezen.

6: en als laatste de brander die gemaakt wordt moet eerst bij je thuis worden uitgetest.
dan weet je tenminste zelf al wat het apparaat gaat doen en als het wel veilig is om mee te
nemen. :Y


ik hoop dat iedereen hier mee uit de voeten kan. SUCCES *O*
 
Laatst bewerkt:
1: het moet een op: lampenolie, hout, kolen, aanmaakblokjes, kaarsen
etc, gestokte brander worden. in ieder geval geen chemische stoffen en ook geen benzine of gas of andere explosieve brandstoffen i.v.m. veiligheid
het water moet nog drinkbaar zijn namelijk.

Mag je gewoon aanmaakblokjes gebruiken!
of moest het geen zijn ipv een ?
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg nog.
Hangt af van werk en vrij schema, en dat weet ik nog ff niet.
 
Mag je gewoon aanmaakblokjes gebruiken!
of moest het geen zijn ipv een ?

Volgens mij heb ik hetzelfde idee voor brander ;). Ik ben benieuwd...

Voor de brander is nu duidelijk hoe het moet, maar mag je nou alles gebruiken om het vuur te starten, of mag je geen aanstekers/zippo-achtigen/lucifers? Er zijn legio opties daarbuiten te bedenken die allemaal hilarisch zijn, en qua tijd hoeft dat niet langzamer te gaan... k heb r zin an! *O* :9
 
Ok dan doe ik ook mee als ik dit jaar wel mijn brander mee kan nemen. Overigens geheel gemaakt van motoronderdelen!
Misschien eens kijken of er nog iets te verbeteren valt.
 
Zeg, waarom sta ik nog niet op de lijst? XD
Dit jaar geen planningsissues dus kan er gewoon bij zijn, is er nog een plekje voor een kleine tent?

Lijkt me weer leuk!
 
Hmmm... ik lees max 30 man, maar kan er nog 1tje bij?

Ik heb waarschijnlijk niks te testen, kom meer voor de gezelligheid en voor het kamperen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik toch moet afmelden dit jaar... Gaat toch allemaal iets te druk worden, organiseer een opleidingsdag voor de eerste jaars van mijn strandbrigade (Texel). Maar denk dat mijn plekje snel ingevuld gaat worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... ik lees max 30 man, maar kan er nog 1tje bij?

Ik heb waarschijnlijk niks te testen, kom meer voor de gezelligheid en voor het kamperen :)

Je staat op de lijst Joris!
Welkom!

Ik ben bang dat ik toch moet afmelden dit jaar... Gaat toch allemaal iets te druk worden, organiseer een opleidingsdag voor de eerste jaars van mijn strandbrigade (Texel). Maar denk dat mijn plekje snel ingevuld gaat worden ;)

Hey Corney, jammer dat het je niet gaat lukken. Je plekje is ondertussen alweer ingevuld.
Tot volgend jaar dan maar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan