Motovlog?

Ligt hier stil omdat de motor het even niet doet (officieel/wettelijk gezien) en ik nu de financiën niet heb om het onderdeel te halen.

Anders zou ik vrolijk door tuffen en vloggen xD
 
Inmiddels zijn alle onderdelen van de Firefly 8s binnen, moet het alleen nog monteren op de helm. Ik denk dat ik het gewoon op de kin ga monteren

Verder ben ik bezig met Premiere Pro & After effects tutorials te kijken, nog veel te leren!
 
Ligt eraan, vind motor vloggers die wat moois laten zien van hun dag bijvoorbeeld echt vet om naar te kijken: neem RJ, Supermofools, Meddes etc.

Maar er zijn zoooooveel aandachthoeren die half het filmpje hun lichaam moeten laten zien of 'proberen' sexy te dansen met een helm op... plaatsvervangende schaamte lvl 100%
 
Heb sinds kort de camera op de helm geplakt. Is veel beter :Y
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn alle onderdelen van de Firefly 8s binnen, moet het alleen nog monteren op de helm. Ik denk dat ik het gewoon op de kin ga monteren

Hier heb ik ook de GoPro-mount bij de kin, de Drift Ghost's aan de zijkant. Ben nog bezig met de SJCAM SJ7 Star, zelfde hardeware als de 8S, maar die heeft dus geen fog inserts nodig. ;)
Ik moet ze nog vergelijken, maar ik wacht op een beetje zonnige dag en de motor staat hier in de schuur (te lui om pekel te poetsen van een relatief nieuwe motor), maar dat kan ook lopend of fietsend of in de auto. Ik denk dat ze qua beeld weinig mogen verschillen, aangezien bijna dezelfde hardware in gebruik is.
 
Maar er zijn zoooooveel aandachthoeren die half het filmpje hun lichaam moeten laten zien of 'proberen' sexy te dansen met een helm op... plaatsvervangende schaamte lvl 100%
:^
Ik zie het al heel snel. Graag zelf in beeld komen, veel te veel ouwehoeren, saaie stem, monotoon, nasaal, saaie stukken er niet uit geknipt.

Dat is niet alleen met motorvloggers, maar ook met mensen met een doe-het-zelf kanaal, kook-kanaal, noem maar op.
 
Hier heb ik ook de GoPro-mount bij de kin, de Drift Ghost's aan de zijkant. Ben nog bezig met de SJCAM SJ7 Star, zelfde hardeware als de 8S, maar die heeft dus geen fog inserts nodig. ;)
Ik moet ze nog vergelijken, maar ik wacht op een beetje zonnige dag en de motor staat hier in de schuur (te lui om pekel te poetsen van een relatief nieuwe motor), maar dat kan ook lopend of fietsend of in de auto. Ik denk dat ze qua beeld weinig mogen verschillen, aangezien bijna dezelfde hardware in gebruik is.
Krijg je die cams toegestuurd om te testen of moet je ze zelf kopen?
 
Krijg je die cams toegestuurd om te testen of moet je ze zelf kopen?

Die krijg ik toegestuurd. Wel koop ik er soms wat accessoires later bij. Bijv. voor de SJ7 nog een ladertje en 2 accu's voor nog geen 10 euro. :') Kost echt niets.
Voor de Ghost 4K koop ik heel binnenkort nog een grotere accu, die kost wel wat meer, maar nog steeds niet wereldschokkend. Zou dan ruim 5 uur moeten kunnen opnemen. Het zal mij benieuwen.

Maar omdat ik het voor niets krijg, wil het niet zeggen dat ik dan dus dat ding de hemel in prijs en de negatieve punten achterwege laat. Als iets kut is, zeg ik het ook. Bij de Ghost 4K genoeg verbeterpunten bijv. Hopelijk is de opvolger wat ik heb opgegeven in de review, hoewel ik erg te spreken ben over de beeldkwaliteit van de Ghost 4K en ik 'm ook dit jaar vast weer veel zal gebruiken. De Firefly 8S is een leuk ding voor het geld, maar zonder fog inserts krijg je een waas in de behuizing. Eventueel zal insmeren met zeepsop ook wel helpen. Bij de SJ7 cam heb je dat niet, maar daarvan is het touchscreen weer niet perfect. Ook stopt ie uit het niets met filmen bij 1080P @120fps, maar ik moet de firmware nog upgraden.

Anyway, voor weinig geld kan je wel strakke beelden krijgen tegenwoordig. Als je niet zeker weet of het wel wat voor je is, zijn die goedkope camera's een prima start, zo lang je maar wel wat koopt met de mogelijkheid om een externe microfoon aan te sluiten.
 
Die krijg ik toegestuurd. Wel koop ik er soms wat accessoires later bij. Bijv. voor de SJ7 nog een ladertje en 2 accu's voor nog geen 10 euro. :') Kost echt niets.
Voor de Ghost 4K koop ik heel binnenkort nog een grotere accu, die kost wel wat meer, maar nog steeds niet wereldschokkend. Zou dan ruim 5 uur moeten kunnen opnemen. Het zal mij benieuwen.

Maar omdat ik het voor niets krijg, wil het niet zeggen dat ik dan dus dat ding de hemel in prijs en de negatieve punten achterwege laat. Als iets kut is, zeg ik het ook. Bij de Ghost 4K genoeg verbeterpunten bijv. Hopelijk is de opvolger wat ik heb opgegeven in de review, hoewel ik erg te spreken ben over de beeldkwaliteit van de Ghost 4K en ik 'm ook dit jaar vast weer veel zal gebruiken. De Firefly 8S is een leuk ding voor het geld, maar zonder fog inserts krijg je een waas in de behuizing. Eventueel zal insmeren met zeepsop ook wel helpen. Bij de SJ7 cam heb je dat niet, maar daarvan is het touchscreen weer niet perfect. Ook stopt ie uit het niets met filmen bij 1080P @120fps, maar ik moet de firmware nog upgraden.

Anyway, voor weinig geld kan je wel strakke beelden krijgen tegenwoordig. Als je niet zeker weet of het wel wat voor je is, zijn die goedkope camera's een prima start, zo lang je maar wel wat koopt met de mogelijkheid om een externe microfoon aan te sluiten.
Benader je de verkopers dan eerst zelf om aan te geven dat je er dan een review van zal doen of komen ze naar jou toe met het aanbod? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Daar ben ik benieuwd naar voor als ik ooit reviews wil gaan doen

Jouw reviews geven inderdaad een goed onderbouwde & eerlijke beoordeling van het product, en dat vind ik persoonlijk wel fijn om te weten wat ook de nadelen zijn zodat ik kan beslissen of ik daar mee kan leven of verder ga zoeken naar wat andders

Ligt het niet toevallig aan het SD kaartje bij de SJ7? Dat was ook een probleem bij die Firefly las ik als er niet specifiek U3 in zit dan stopte die ook met filmen
 
De ene keer benaderen ze mij, de andere keer ik de fabrikant of leverancier.
Soms maak ik ook een dealtje hoor, bij Drift bijv. dat ik afgelopen jaar voor de rest van het jaar hun intro zou gebruiken bij filmpjes die ik maak met een Drift-camera. Kost mij niets extra en ze hebben wat publiciteit. Want ik gun het Drift ook meer dan GoPro. Dat kan ze net over de streep trekken bijv. om wat toe te sturen.

Eerlijke beoordeling is ook belangrijk, zo kan de fabrikant ook verbeteren als blijkt dat meer mensen het zo ervaren. En eerlijkheid duurt het langste en dat kunnen de kijkers/lezers ook het meest waarderen. Ik ben wel vrij kritisch, zo vond ik de Suzuki GSX-250R echt tegenvallen in bepaalde zaken en ik was ook volgens mij de enige die 'm afkraakte op een aantal punten. Maar goed, daar kan ik dan mee zitten, bepaalde zaken zal een ander niet boeien en daar minder gewicht op leggen. Wel kan je maar één keer je geld uitgeven en ik persoonlijk wil dat dan wel direct goed doen.

SD kaartje is een Sandisk Extreme 64GB U3. Ik zie de melding net niet als hij er mee komt. Te heet lijkt me sterk (voelt niet zo). Ik ga de fw updaten en dan direct als ik 'm hoor piepen kijken of ik de melding nog kan zien op het display. Wel zie ik in het display ineens een paar witte pixels die blijven steken (en na uit/aan weg zijn), dus ik denk een software-probleem, wat met een fw-update vast goed komt.
 
Laatst bewerkt:
Ah ok bedankt voor de tips! Ik had zelf in mijn hoofd gezet dat het heel ingewikkeld zou zijn om dat voor elkaar te krijgen, maar zo klinkt het wel makkelijk te doen :)

En dat is zeker waar, je kan maar 1 keer geld uit geven en dan wil je niet een koop doen waar je al gauw spijt van krijgt. Ik heb wel eens impuls aankopen gedaan om vervolgens het uit te pakken en mij snel te realiseren dat ik liever wat meer ingelezen had erover

Hoop dat het weer werkt met de FW update!
 
Vergeet niet dat ik het wel doe via mijn website, waar per maand tussen de 20.000-30.000 mensen langs komen. Alleen met mijn YT-kanaaltje ga ik het niet redden. Het kan dus best wel moeilijk zijn en ik krijg lang niet alles voor elkaar.

FW update gedaan, het lijkt erop dat ie langer aan het opnemen is op 120fps. En toen was de accu leeg. :) Poging 2 volgt dus snel.


'Leuk' trouwens; YouTube heeft de regels aangepast om wat geld te verdienen. Waar ze vorig jaar instelden dat je kanaal minimaal 10.000 views moest hebben, hebben ze nu de lat hoger gelegd:
1000 subs en het afgelopen jaar moet er 4000 uur aan video's van je zijn bekeken.

Natuurlijk ga je eerst een beetje hobbymatig er mee om, maar op een gegeven moment gaat er zoveel tijd in zitten, dat een beetje geld voor je werk best moet kunnen. Ben benieuwd of het aantal video's nu zal afnemen of juist niet. Wel voorzie ik minder gestolen video's. Met enige regelmaat pikten ze mijn video's, om vervolgens opnieuw te uploaden en geld mee te verdienen. Die kregen dan ook meestal een strike van mij, hoewel ik ze de laatste tijd waarschuwde om het binnen 24u te verwijderen of dan zou een strike volgen. Dat zal dus als het goed is wel minder worden.

https://tweakers.net/nieuws/134091/...n-voor-verdienen-van-geld-door-uploaders.html
 
Ja ik las het. Maar op zich snap ik de redenering van YT erachter wel zoals ze het uitleggen in de blog. Mensen die geld verdienen met spammen, video's stelen of andere 'oneerlijke' manieren worden op die manier enigszins wel buitenspel gezet of dat is in ieder geval de bedoeling.

Voor de kleine hobbymatige content creator wordt het echter wel een heel stuk lastiger om nog een beetje geld te verdienen en de competitie wordt moordend lijkt mij. De grote content creators zijn meestal al uitgeweken naar Patreon zodat die verzekerd zijn van hun maandelijkse inkomen dus die hebben YT inkomsten in dat opzicht vaak al niet meer nodig maar de video's staan daar nog wel. En blijven dus ook nog steeds in de weg staan van de nieuwelingen of hobbyisten.

Dan zou YT daar ook iets voor moeten verzinnen vind ik. Misschien gewoon in 3 segmenten delen: YouTube celebrities, steady / regular YouTube en als laatste youtube hobbyist of enthousiast.

Dan zouden de laatste groep ook lagere normen hebben wanneer zij partner mogen worden maar daar tegenover staan dat er ook lagere inkomsten gegenereerd worden voor ads enzo.

En dan zouden degenen die bijvoorbeeld een vast schema hebben van uploads en meer content uploaden een hogere norm hebben alvorens partner te mogen zijn en blijven.

En uiteraard de celebrities zijn dan de grote namen die al wereldwijd bekend zijn en die kunnen ze dan hele hoge eisen aan stellen om partner te blijven in dit segment.

Soort van rating wat je ook in PVP spelletjes hebt :P
 
Ik heb vooralsnog geen winstoogmerk, maar inmiddels wel een vaste format. Dus wat betreft kan ik nu "beginnen" :+
 
Ik ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren. Mijn motorkanaal red het wel, maar de rest niet. Dus ga ik minder tijd steken in die andere kanalen. En bij de volgende update zal ook mijn motorkanaal sneuvelen. De views heb ik wel, maar niet de subs.
Ik zie YouTube niet snel die segmenten creeren.

Ga ik toch maar kinderanimaties maken, wil ik via YT nog iets verdienen. :)
Of beter werk je gewoon een paar uur extra bij je baas, levert meer op en effectief kost dat wellicht minder tijd, omdat video's maken ook uren kan kosten. Of inderdaad Patreon. Moet nog eens zien hoe dat precies werkt, maar de vraag is of mensen dat wel gaan doen... in Amerika heel bekend, hier nog niet echt.

Ohja, de SJ7 filmt nu prima in 120fps, gewoon tot de batterij leeg is. Heeft die update toch geholpen.
 
Och, geld verdienen is voor mij toch nog een hele tijd een ver-van-mijn-bed-show. Ook mèt patreon.

Met een gemiddelde weergavetijd van 1minuut7 ben ik nog niet overtuigd van eventueel talent _O-
 
Bij mij gemiddeld ook maar 1 minuut. Nu probeer ik mijn video's ook zo kort mogelijk te houden. Toch netjes dat ik afgelopen jaar 54.000 uur daar uit heb weten te halen qua kijktijd. :)

Maar ik zal wel 2x nadenken om tijd te stoppen in een video op mijn dumpkanaal. Daar zet ik alles op wat niets met motoren te doen heeft. Niemand gaat dat subben, tenzij ze verrast willen worden. :)
 
Bij mij gemiddeld ook maar 1 minuut. Nu probeer ik mijn video's ook zo kort mogelijk te houden. Toch netjes dat ik afgelopen jaar 54.000 uur daar uit heb weten te halen qua kijktijd. :)


Mijn motorkanaal heeft toch wonderbaarlijk ook 105.675 kijkuren :O :O :O
Die subs haal ik alleen niet die nodig zijn.
maar ik heb ook geen melding gehad, volgens mij was ik nog geen officieel partner _O- _O-

Mijn hoofdkanaal zit op 15.419 _O-
Van de rest wil ik het niet eens weten om eerlijk te zijn :N
 
Mijn motorkanaal heeft toch wonderbaarlijk ook 105.675 kijkuren :O :O :O
Die subs haal ik alleen niet die nodig zijn.
maar ik heb ook geen melding gehad, volgens mij was ik nog geen officieel partner _O- _O-

Mijn hoofdkanaal zit op 15.419 _O-
Van de rest wil ik het niet eens weten om eerlijk te zijn :N
Je moet partnerschap zelf aanvragen na het behalen van de subs/views/uren kijktijd.

Daarna gaan ze pas bekijken of je partner mag worden en zo ja dan wordt het aangezet en kan je geld verdienen
 
Mijn motorkanaal heeft toch wonderbaarlijk ook 105.675 kijkuren :O :O :O
Die subs haal ik alleen niet die nodig zijn.
maar ik heb ook geen melding gehad, volgens mij was ik nog geen officieel partner _O- _O-

Mijn hoofdkanaal zit op 15.419 _O-
Van de rest wil ik het niet eens weten om eerlijk te zijn :N

105.675 uur het afgelopen jaar? Dat is heel netjes!
Ik heb ook geen mail gehad.
 
Nou je zit er toch dicht genoeg in de buurt?
Je hoeft nog maar iets van 200 subs en dan ben je er al :t
De kijktijd heb je al ruimschoots

Ja, maar de subs zijn harder dan de kijktijd.
Af en toe een kleine stijging en dan weer enkele maanden mooi gelijk _O-

Ach, aan de andere kant, daar doen we het ook niet voor toch
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan