Iemand ervaring met "plate lock"?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Heb net een nieuwe kentekenplaat besteld, en zit na te denken over de bevestiging.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met 'plate lock'. (https://www.youtube.com/watch?v=DBqRkVEzUwk)

Mijn eerste gedacht was dat het wel handig is tegen diefstal & verlies. Maar nu ik er meer over nadenk lijkt het mij meer voor auto's aangezien je bij een motor gewoon makkelijk de moertjes achter de kentekenhouder los kan draaien en dan de kentekenplaat met aluminium strips en al er vanaf haalt. En voor verlies lijkt het mij ook niet echt helpen, aangezien de boutjes waar de aluminium strips mee vastzitten ook los kunnen trillen. Of zie ik dit verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Mja ik woon in Amsterdam. Ze hebben zelfs het gele zadelhoesje wat gratis als reclame op mijn fietszadel was geplaatst binnen een week gejat.

Popnagels lijkt me wat drastisch. Dan moet ik bij verkoop etc. eerst weer uitboren. Bovendien heb je met dat plate lock geen lelijke bouten/nagels door de mooie 'deluxe' kentekenplaat :D
Was gewoon benieuwd naar ervaringen, dat is alles.
 
Waarom moet je de pops weer uitboren als je de motor verkoopt? Het kenteken hoort toch bij de motor?

Als je wilt dat het niet meer los komt.

8808625799198_8710439101927_1_39286_tif_picture_Fullsize.jpg


(of andere soorten goede lijm)

Niet veel anders effect als die dubbelzijdige tape in die kulreclame.

db
 
Laatst bewerkt:
Mja ik woon in Amsterdam. Ze hebben zelfs het gele zadelhoesje wat gratis als reclame op mijn fietszadel was geplaatst binnen een week gejat.

Popnagels lijkt me wat drastisch. Dan moet ik bij verkoop etc. eerst weer uitboren. Bovendien heb je met dat plate lock geen lelijke bouten/nagels door de mooie 'deluxe' kentekenplaat :D
Was gewoon benieuwd naar ervaringen, dat is alles.
Plakken kan natuurlijk.
Bij verkoop blijft de plaat op de motor, neem ik aan?
 
ik kan je een ding vertellen, zo voorzichtig en behoedzaam gaan ze niet werk als in dat promofilmpje. mijn platen zijn van mijn auto gejat en die zaten vast met popnagels en die zijn gewoon met popnagels en al uit het blik van de achterklep gerukt en voor uit het kunststof van de bumper. daarna heb ik de nieuwe gewoon vast geplakt met polymax over het volledige oppervlakte.
en deze strips plakken hem gewoon vast aan de houder en dan nemen ze gewoon de platen inclusief de houder mee. het is meestal toch maar om eenmalig te tanken en daarna verdwijnen ze ergens in de bosjes.
en als ze gejat zijn kan je er dus meestal ook op rekenen dat je binnen een paar dagen een brief krijgt van een tankstation of je maar even wilt betalen want je bent doorgereden zonder te betalen en dat ze anders aangifte tegen je gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Plakken kan natuurlijk.
Bij verkoop blijft de plaat op de motor, neem ik aan?

Nee inderdaad, die blijft op de motor tenzij export. Buiten het uitzonderlijke geval van export, is er een goede reden om de kentekenplaat niet simpelweg vast te kitten met de meest onverwoestbare kit die ik kan vinden?
 
beste gewoon popnagels idd, zoals al benoemd was.

kentekenplaat wat ze evt. zouden kunnen stelen is ook wel het laatste waar ik me druk om zou maken.

Tot ze gestolen worden en er flinke overtredingen mee gedaan worden, of misschien wel benzine diefstal. En dan mag jij keer op keer bewijzen dat jij het niet was met een aangetekende brief.
Ik spreek uit (niet mijn eigen maar bij familie) ervaring
 
Terug
Bovenaan Onderaan