Honda hornett 900 loopt op 3 cilinders

reinder83

Rookie
19 dec 2010
16
0
Ik heb een vraag mijn honda hornett uit 2001 loopt vaak op 3 cilinders. Zodra ik een stukje rij ga rijden en de motor warm word komt de 4 cilinder erbij maar de ene x sneller dan de andere als ik dan onderweg stop voor een half uurtje loopt hij weer op 3 zelfs als hij nog warm is en duurt het vaak nog langer voordat de 4 erbij komt. Dacht zelf dat injectoren verstopt waren dus carb cleaning gebruikt werd wel iets beter maar probleem blijft. Kan iemand mij verder helpen zat te denken om gasklephuis los te halen om te zien of ze daadwerkelijk allemaal wel inspuiten en evt bougies controleren.
 
Heb gekeken en zijn idd carbs😭 Jullie hadden gelijk mijn excuses voor slechte info maar motorzaak waar ik kwam had mij dit verteld. Kunnen jullie mij alsnog verder helpen.
 
staat je motor buiten/in een vochtig hok ?
ik denk eerder aan falende ontsteking in die cylinder door vocht, dat eens het blok warm is verdampt.
lijkt meer een beetje verstopte stationair sproeier. Laat net genoeg door om warm goed op te lopen, maar ietsje kouder en niet meer laag in toeren op die cilinder

Nog eens OP gelezen en je kan goed gelijk hebben

TS, bougiedoppen eraf, schoonmaken, afwaterings gaten van bougie gaten schoon blazen, nieuwe bougies erin en gaan.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag

Ondertussen heb ik de bougies eruit gehaald als ik ze goed bekijk zijn de 2 bougies van buitenste cilinders mooi bruingeel goede verbranding de 2 binnenste bougies zijn zo zwart als wat ben zowiezo van plan om bougies te wissellen. Tevens zijn afwateringsgaten etc super net en schoon.zouden de bougies de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn of zou het wat anders zijn.
 
Goedemiddag

Ondertussen heb ik de bougies eruit gehaald als ik ze goed bekijk zijn de 2 bougies van buitenste cilinders mooi bruingeel goede verbranding de 2 binnenste bougies zijn zo zwart als wat ben zowiezo van plan om bougies te wissellen. Tevens zijn afwateringsgaten etc super net en schoon.zouden de bougies de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn of zou het wat anders zijn.

als het een vocht probleem is, ligt dat niet aan de bougies zelf, maar aan de bougiedoppen/leidingen die niet goed meer isoleren (haarscheurtjes en dergelijk).
in jou geval zouden die dan droog nog genoeg isoleren, maar eens er vocht inkruipt doorslaan.

hoe testen ? als de motor mooi draait, met platenspuit of iets dergelijks water op vernevelen.
 
1 van de bougie doppen is buiten kern niet super meer maar dat is juist een kabel van 1 van de cilinders die een bougie had die mooi gekleurd is rest ziet er prima uit. ga het even testen strax zou het ook nog bonbine kunnen zijn want de 2 cilinders met slechte bougie zitten op de zelfde bonbine. Had vorige week zelfs dat hij starte op 2 cilinders toen hij tijdje gelopen had kwam derde erbij en na paar km de 4 pas.toen ik een km 50 had gereden en een kleine stop had gemaakt van 30 min begon hij weer op 3 te lopen na km of 10 kwam 4 cilinder er pas bij.
 
lijkt meer een beetje verstopte stationair sproeier. Laat net genoeg door om warm goed op te lopen, maar ietsje kouder en niet meer laag in toeren op die cilinder

Nog eens OP gelezen en je kan goed gelijk hebben

TS, bougiedoppen eraf, schoonmaken, afwaterings gaten van bougie gaten schoon blazen, nieuwe bougies erin en gaan.
 
Klopt zit wat in hoe hoger in toeren ik kom hoe meer als hij los komt en dan 4 erbij pakt als hij er onder het rijden 1x bij is is het klaar. Zodra ik stop motor afzet begint het weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan