ZXR 400 veels te warm en motor slaat af

TheGreatOne

Rookie
19 jul 2016
14
0
Hallo beste leden,

Twee maanden geleden heb ik een zxr 400 aangeschaft als m'n eerste motor (a2).
Na een maand gebruik merk ik dat m'n motor heel erg warm wordt (dit al na een half uur rijden), ook slaat m'n motor af wanneer ik stop bij een stoplicht. Ik moet blijven gassen. (just my luck :/ ).

M'n motor heb ik ontlucht en de ventilator doet het ook goed.

Ik heb het vermoeden dat het een lekke koppaking is, heb geen tijd gehad om te kijken waarom m'n motor afslaat.

Is iemand handig hierin? Als studentzijnde zou ik het graag laten doen door iemand anders dan bij een garage waar alles veels te duur voor me is.

Bij voorbaat thank you all! :P
 
Hallo beste leden,

Twee maanden geleden heb ik een zxr 400 aangeschaft als m'n eerste motor (a2).
Na een maand gebruik merk ik dat m'n motor heel erg warm wordt (dit al na een half uur rijden), ook slaat m'n motor af wanneer ik stop bij een stoplicht. Ik moet blijven gassen. (just my luck :/ ).

M'n motor heb ik ontlucht en de ventilator doet het ook goed.

Ik heb het vermoeden dat het een lekke koppaking is, heb geen tijd gehad om te kijken waarom m'n motor afslaat.

Is iemand handig hierin? Als studentzijnde zou ik het graag laten doen door iemand anders dan bij een garage waar alles veels te duur voor me is.

Bij voorbaat thank you all! :P


Bij een garage kan je ervan uit gaan dat ze het probleem goed oplossen, van iemand die er handig in is niet, dat blijft een gok.
En van iemand die er handig hierin is geeft geen garantie.
Ik zou even doorsparen of een manual op de kop tikken en erachter komen of jij ook zo handig bent :-)
 
ventilator kan wel aanslaan maar als je koelvloeistof zelf niet rondpompt...
Koelvloeistof niveau gecheckt?
Hoge temp kan ook te arm mengsel zijn, dan daarbij het afslaan, begin maar eens met carb schoonmaken.
 
eerste model ZXR400 (een H) ? hebben eigenlijk te kleine radiator en daardoor snel en veel kapotte koppakkingen. niet dat het 2de model er geen last van heeft (een L), maar door de veel grotere radiator beduidend minder.
 
Bij een garage kan je ervan uit gaan dat ze het probleem goed oplossen, van iemand die er handig in is niet, dat blijft een gok.
En van iemand die er handig hierin is geeft geen garantie.
Ik zou even doorsparen of een manual op de kop tikken en erachter komen of jij ook zo handig bent :-)

:^

je had overigens al een handig iemand :

TheGreatOne in "Kosten kuipdelen vervangen?"
 
ik bedoelde meer dat je al een handig iemand leek te hebben, is dat tegengevallen ? of is dat iemand die meer van het optische is , dus beter met kuipdelen dan met mechanische dingen ?

Overigens staat er nergens WAAR je iemand zoekt.
een adresje in Frieslang is niet zo nuttig als je in Maastricht zit..

hoewel ik niet weet hoe het tegenwoordig met de studenten ov chip zit en wat je dan mag meenemen :+
 
Hallo beste leden,

Twee maanden geleden heb ik een zxr 400 aangeschaft als m'n eerste motor (a2).
Na een maand gebruik merk ik dat m'n motor heel erg warm wordt (dit al na een half uur rijden), ook slaat m'n motor af wanneer ik stop bij een stoplicht. Ik moet blijven gassen. (just my luck :/ ).

M'n motor heb ik ontlucht en de ventilator doet het ook goed.

Ik heb het vermoeden dat het een lekke koppaking is, heb geen tijd gehad om te kijken waarom m'n motor afslaat.

Is iemand handig hierin? Als studentzijnde zou ik het graag laten doen door iemand anders dan bij een garage waar alles veels te duur voor me is.
Bij voorbaat thank you all! :P


Die garage is voor jouw net zo duur als voor een ander.
Wel motor willen rijden maar als er kosten komen klagen dat het duur is bij een garage en dan het excuus hebben dat je student ben krijg ik vlekken van vooral omdat hele kuddes studenten wel het geld er voor over hebben zich wekelijks vol te laten lopen in de kroeg.
Misschien moet je daar bij voorbaat aan denken dat er weleens iets kapot kan gaan.
Koop een werkplaatshandboek en kijk wat je zelf kan doen kan je het niet zelf word het toch en tripje naar een vakman word dat financieel lastig zit er maar 1 ding op.
De motor laten staan en iets gaan doen wat schijnbaar tegenwoordig heel bijzonder onder studenten is en dat heet "sparen".
 
Het punt waar de temperatuurmeter niet meer verder kan

Als je hem al zo vaak over verhit hebt laten raken kan het nog wel eens een leuke grap worden.
De kans is reëel dat de kop pakking (kan zowel oorzaak als gevolg zijn) lek is. En een krom getrokken kop hoef je dan ook niet raar van op te kijken.

Laat bij een goede garage diagnose stellen naar de oorzaak van het over verhit raken en neem daarna de beslissing wat te doen.
 
Thermostaat zou je ook eens kunnen controleren.
Die zit op de cilinderkop geschroefd.
Op deze foto is hij te zien net onder de inlaat.

Als die niet op tijd open gaat wordt hij ook te warm.
Kun je testen door hem in een bak heet water te leggen en kijken bij welke temperatuur hij open gaat.



$_57.JPG


OE-87-Degrees-font-b-Engine-b-font-Coolant-font-b-Thermostat-b-font-font-b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan