Willen wij meer of minder OBT’s in Nederland?!!!

Meer of minder OBT's ?

  • Meer !!!

    Stemmen: 39 75,0%
  • Minder !!!

    Stemmen: 4 7,7%
  • Ik haat OBT's !!!

    Stemmen: 9 17,3%

  • Totaal aantal stemmers
    52

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.784
54.447
Völlenerkönigsfehn Germany
full

In de crisisjaren is het aantal georganiseerde OBT’s sterk afgenomen. De E.G.J.-Partij wil hier een stokje voor steken. En wel op zondag 26 maart 2017.
Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen, maar het is dezelfde OBT route als in 2009.

verzamel/koffietijd 10.30 bij wegrestaurant de lichtmis aan de A28 afslag Nieuwleusen. Vertrektijd 11.00 , en onderweg zal er ook nog ergens gestopt worden voor de nodige cafeïne, nicotine, warme kwast, snert en worst. De afstand zal tussen de 100 en 150 km bedragen.
De route wordt gereden volgens het follow up systeem. (uitleg onderaan de post)

"OBT, was da :?"

Het betekend Oude Brikken Tour.
"oude brik(ken)" doelt op de motor, of zijn berijder. Dit is ooit zo ontstaan....
Betekend niet dat je op een jongere motorfiets, of als jongere niet mee mag doen. Men dient er alleen rekening mee te houden, dat er brikken meerijden, en dat daar dus ook het tempo op aangepast is. Want een paar uur vertraging vanwege een onderhoudsbeurt aan een vervlogen motormerk op de route is geen uitzondering. De toiletbezoeken duren soms iets langer, het op en afstappen lukt niet meer zo goed als vroeger...., dus het doel van deze toeren is meer gericht op kwaliteit dan kwantiteit, zeg maar :P

De onderstaande route is een globaal overzicht en kunnen geen rechten aan worden verleend :P

full


full


full



Deelnemers

01 blub blub
02 E.G.J.
03 me-Daph
04 Juudje39
05 J@@ST
06 Brége + Brêge-miss
07 roestendoenze
08 CB400F
09 DrsRob ovb van rug + Lady N ovb van goeie zin, het weer en andere smoezen
10 Erw1n
11 rutgertjuh
12 Zerogroun
13 NitroMax
14 BigBouko
15 dwaal
17 Motorengeltje met achterop *13*
19 Nohome + achteropzit@nne
21 Fozzie + achteropzitdame
23 chrisace
25 Wimis on + achteropzitdame of broodjes/koffie/catering/nazorg hulp.
26 Theaterbeest
27 Sternotherus
28 ET01
29 Patricia R1150R
30 tackelintje
31 Nejra
32 leluk2000 ovb
33 Mordicant ovb
34 VeryMeanMachine ovb
35 TripleXS ovb
36 Mordicant
37
38

Moter bestuurdert
Smuiger
Bikerbeertje
magnamaniac
Bensi
GJVH + dolfijneflipper
Juudje39 ovb

Voor de tourrijders die nog niet bekend zijn met het follow up systeem volgt hier een korte uitleg.


-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (die gedurende de hele toer als laatste voertuig blijft).

De VOORrijder geeft na eigen inzicht bij iedere kruising of moeilijke situatie een stopteken/aanwijzing aan degene die achter hem rijdt. Deze gestopte rijder geeft op deze manier de richting aan voor de achtervolgende groep. Dit doet hij net zo lang tot dat het enalaatste voertuig gepasseerd is. Dan kan hij weer voor de ACHTERrijder invoegen.

Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de VOORrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om op je plek in de groep te blijven.
Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.

Het kan zijn dat een aangewezen stopplaats niet echt logisch lijkt, maar je moet er van uit gaan dat de voorrijder de route kent en voor de duidelijkheid of uit veiligheidsoverweging deze plek heeft gekozen. Volg deze aanwijzingen dan ook op, sta in de te volgen rijrichting en maak dit met behulp van de richtingaanwijzer extra duidelijk.

Blijf als richtingaangever net zo lang staan op de aangewezen plek tot ACHTERrijder ariveert !! Ook al duurt dit heel erg lang. Er kan zich namelijk een pechgeval voordoen. Een brug open staan, enzovoorts.
Dus nogmaals, ga zelf niet aan het dwalen of zoeken. Er komt altijd iemand bij jou, al duurt het 2 uur.



Belangrijk:

-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.

-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Haal niet in en blijf op je plaats binnen de groep.

-Rijd altijd met dimlicht aan en in baksteenformatie. En houd u aan alle verkeersregels. Dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!

-Door de grote diversiteit aan motoren is er ook een groot verschil in remvertraging, wegligging enzovoorts. Houd voldoende afstand onderling zo dat u veilig kunt stoppen, een bocht in de ideale lijn kunt nemen, of even lekker kan doortrekken.

-Wil je tijdens de rit ermee kappen, meld dit aan de ACHTERrijder

[me]
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.' [/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mee, afhankelijk van de datum


In de crisisjaren is het aantal georganiseerde OBT’s sterk afgenomen. De E.G.J.-Partij wil hier een stokje voor steken. En wel op de zaterdag, voor 2 april. En nee, het is geen grap.
Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen, maar het is dezelfde OBT route als in 2009.
Met onderweg ergens een stop waar ik de deelnemers met warme kwast, snert en worst van nieuwe energie voorzie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



Laat eerst maar eens horen hoeveel animo er voor is, en dan kan ik kijken of het de moeite waard is om verder te plannen.

Ik ga dan eerst van de zaterdag voor 2 april uit.

En als dat te weinig animo oplevert, dan gaan we voor een van de onderstaande datums.
18 maart ?​
25 maart ?​
8 april ?​
15 April ?​
:P
 
Nieuw op MF? De glorieuze OBT's niet meegmaakt? Nooit in de rook van de olieboten voor je gereden? Nooit gestrand omdat er weer gesleuteld diende te worden? Nooit een zijspan op gas aangeduwd? Nooit staan blauwbekken op je aangewwezen-follw-up plekje omdat iemand onderweg tóch moest tanken? Nooit met een enorme grijns op het gelaat in bijpassend tempo door Nederland getuft?
Wordt hoog tijd dat je je aan meldt.

Ik wil mee! Als er een achteropje is in het geval ik tegen die tijd nog geen motor weer heb.
En anders meld ik me voor de snertbrigade.
 
Nu zit ik al een tijdje op mf, maar ook nog nooit van OBT gehoord.
Maar waar ik net zo benieuwd naar ben, wat is ''warme kwast'' :?
 
Graag *O* ,

maar alle genoemde data zijn voor mij een no-no. Ik werk op zaterdag.

Ok, daar kunnen we iets aan doen.
Als iedereen die meewil de volgende post in zijn bericht qoute, en de datums die hij/zij kan, zwart markeert, dan hebben we een begin....


(Markeren: selecteren, zwarte B boven tekstvak klikken)
 
Zaterdag 18 maart
zondag 19 maart
Zaterdag 25 maart
zondag 26 maart
Zaterdag 1 april
zondag 2 april
Zaterdag 8 april
zondag 9 april​
 
Zaterdag 18 maart
zondag 19 maart
Zaterdag 25 maart
zondag 26 maart
Zaterdag 1 april
zondag 2 april
Zaterdag 8 april
zondag 9 april​
Zoals ik als zei, afhankelijk van de datum ;)
18/19 maart NOK,
rest nog OK
 
Laatst bewerkt:
Maar,..maar..., jij hebt 18 en 19 wel gemarkeerd :?
Gewoon gequote, zonder aan te passen
Zaterdag 18 maart
zondag 19 maart

Zaterdag 25 maart
zondag 26 maart
Zaterdag 1 april
zondag 2 april
Zaterdag 8 april
zondag 9 april​

Zo beter?
 
Zaterdag 18 maart
zondag 19 maart
Zaterdag 25 maart
zondag 26 maart
Zaterdag 1 april
zondag 2 april
Zaterdag 8 april
zondag 9 april
 
Terug
Bovenaan Onderaan