overstap naar een bobber

Umfufu

MF'er
2 dec 2016
72
0
Ermelo
Hallo allemaal,

Na 9 jaar een VFR 750 te hebben gereden is het nu tijd voor iets wat ik al heel lang wil.
Een bobber! Dus de VFR gaat in de verkoop.

Het is iets heel anders maar dit past mij meer.

Ik kan er 1 op marktplaats kopen die toevallig voorbij komt en waar ik mee kan leven of ik kan er 1 laten maken daar ik 1. niet heel technisch ben en 2. ik geen ruimte heb om er 1 te maken.

Wel zit ik met een aantal vragen.

1. Welke motor kan ik (qua frame en motor) het beste als basis (laten) gebruiken?
Ik wil een buddy seat erop kunnen hebben die ik er ook af kan halen zodat het model behouden blijft als ik alleen rijdt. (mij werd verteld dat een vt 600 niet geschikt is om een buddy seat erop te zetten)

2. Wat zijn ongeveer de kosten als ik dat laat doen (als iemand adresjes oid weet houd ik me aanbevolen).
Ik weet dat het geld kost maar wil en kan niet de wereld betalen...

Daar ik als enige alleen nog maar een VFR 750 heb gereden en dus niet veel vergelijkingsmateriaal heb vraag ik me af welk motorvermogen goed is, ik wil als ik het gas open trek dat de motor wel echt goed optrekt (top hoeft niet 200+ te zijn want met een bobber rij je dat toch niet denk ik)

Hopelijk zijn er hier mensen die mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt voor alle moeite!

Gr. Umfufu
 
Hoi Umfufu,

Ben zelf ook bezig met het zoeken naar een Bobber. Bij nl-bobbers kun je goed terecht. Daar staan ook mooie foto's en voorbeelden. De prijzen lijken ook mee te vallen.

Succes!
 
Hoi Kraantje,

Die had ik inderdaad al gezien, leuk spul!

Alleen de VT600 zijn daar 4500 euro.
Het wordt al snel meer zeg maar :D

Keep me posted als je wat andere adresjes ziet

Greetz Umfufu
 
Laatst bewerkt:
Je ziet ook vaak dragstar's voorbij komen op 2dehands, die vind ik mooier dan een vt600. Qua vermogen en zo ligt dat in dezelfde lijn. Meestal zijn ze ook goedkoper dan zo'n honda.
 
Vt600 zal nooit dat, als je gas geeft hard wegtrekken gevoel geven. Wil je koppel, pak dan gewoon een zo groot mogelijk blok als je kan betalen of voor over hebt. :)

Wat versta je onder een bobber? Voorbeelden? De ene motor is een beter uitgangspunt dan een ander als jeietsspecifieks in je hoofd hebt.
 
Hallo allemaal,

Na 9 jaar een VFR 750 te hebben gereden is het nu tijd voor iets wat ik al heel lang wil.
Een bobber! Dus de VFR gaat in de verkoop.

Het is iets heel anders maar dit past mij meer.

Ik kan er 1 op marktplaats kopen die toevallig voorbij komt en waar ik mee kan leven of ik kan er 1 laten maken daar ik 1. niet heel technisch ben en 2. ik geen ruimte heb om er 1 te maken.

Wel zit ik met een aantal vragen.

1. Welke motor kan ik (qua frame en motor) het beste als basis (laten) gebruiken?
Ik wil een buddy seat erop kunnen hebben die ik er ook af kan halen zodat het model behouden blijft als ik alleen rijdt. (mij werd verteld dat een vt 600 niet geschikt is om een buddy seat erop te zetten)

2. Wat zijn ongeveer de kosten als ik dat laat doen (als iemand adresjes oid weet houd ik me aanbevolen).
Ik weet dat het geld kost maar wil en kan niet de wereld betalen...

Daar ik als enige alleen nog maar een VFR 750 heb gereden en dus niet veel vergelijkingsmateriaal heb vraag ik me af welk motorvermogen goed is, ik wil als ik het gas open trek dat de motor wel echt goed optrekt (top hoeft niet 200+ te zijn want met een bobber rij je dat toch niet denk ik)

Hopelijk zijn er hier mensen die mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt voor alle moeite!

Gr. Umfufu


Daar gaat het al mis....
probeer eens op een vt600 te rijden. Dat 'optrekken' gaat je zwaar tegen vallen, gezien waar je vandaan komt.

Zoals gezegd, probeer voor meer cc's te gaan. Rijd sowieso relaxter (vind ik dan hé)
 
Vt600 zal nooit dat, als je gas geeft hard wegtrekken gevoel geven. Wil je koppel, pak dan gewoon een zo groot mogelijk blok als je kan betalen of voor over hebt. :)

Wat versta je onder een bobber? Voorbeelden? De ene motor is een beter uitgangspunt dan een ander als jeietsspecifieks in je hoofd hebt.

Zelf neig ik naar een 1100 of een 1400 blok.
De top hoeft niet boven de 200 te liggen als de koppel maar goed is.


Hetgeen waar ik op doel is als op de foto maar dan met een groter blok.
full
 
Zelf neig ik naar een 1100 of een 1400 blok.
De top hoeft niet boven de 200 te liggen als de koppel maar goed is.


Hetgeen waar ik op doel is als op de foto maar dan met een groter blok.[afbeelding]

Als je op die motor 140 gaat dan is dat net alsof je op stijgt
Koppel is wat je zoekt , topsnelheid is van geen belang
Zie een hoop leuke dingen gebouwd worden met de verkeerde blokken
 
Daar gaat het al mis....
probeer eens op een vt600 te rijden. Dat 'optrekken' gaat je zwaar tegen vallen, gezien waar je vandaan komt.

Zoals gezegd, probeer voor meer cc's te gaan. Rijd sowieso relaxter (vind ik dan hé)

Dank voor je reactie.
Ben het helemaal met je eens, ben bang dat een 600 me erg gaat tegenvallen.
Daarom had ik mijn pijlen een beetje op de 1100 en 1400 blokken gericht.
 
Als je op die motor 140 gaat dan is dat net alsof je op stijgt
Koppel is wat je zoekt , topsnelheid is van geen belang
Zie een hoop leuke dingen gebouwd worden met de verkeerde blokken

Wat zou volgens jou een goede (betaalbare) basis zijn voor mijn wensen qua koppel?
 
Ik heb deze

p1785813478-4.jpg


Heeft een 93" s&s blok
Wat een goeie basis is ? Geen idee zit niet zo in de Japanse fietsen
Weet ook niet hoeveel je wil uit geven
Ik heb de mijne een jaar of 4 , inmiddels er 6 tanken , 8 stuurtjes 4 verschillende wielen , 5 zadels op gehad
Ben er nu wel tevreden mee
Voordeel van een harley is de onbeperkte hoeveelheid onderdelen die passen of pas gemaakt kunnen worden
Heb al de onderdelen die ik niet meer gebruik gewoon weer door verkocht hoor
Je zou met een sportster kunnen beginnen
 
Ik heb deze

[afbeelding]

Heeft een 93" s&s blok
Wat een goeie basis is ? Geen idee zit niet zo in de Japanse fietsen
Weet ook niet hoeveel je wil uit geven
Ik heb de mijne een jaar of 4 , inmiddels er 6 tanken , 8 stuurtjes 4 verschillende wielen , 5 zadels op gehad
Ben er nu wel tevreden mee
Voordeel van een harley is de onbeperkte hoeveelheid onderdelen die passen of pas gemaakt kunnen worden
Heb al de onderdelen die ik niet meer gebruik gewoon weer door verkocht hoor
Je zou met een sportster kunnen beginnen

is inderdaad een goede optie, helaas beginnen de prijzen wat hoger dan ik in mijn hoofd heb.
Ik ben ook zo'n eikel die graag alles in 1 keer laat doen om hem mooi te krijgen, zeker bij een sportster, die vind ik standaard niet echt super...
maar ik zal eens op google kijken, wellicht zie ik daar een leuk voorbeeld (Harley bezitten is natuurlijk wel een gaaf iets) van een mooi verbouwde sportster.
 
rij nu deze (shadow 1100) kom ook van snelle motoren af oa. fireblade/buell/ducatie
moet zeggen dat dit me best bevalt , pak hem veel vaker even dan de racers toen der tijd ,en optrekken doet deze super
full
 
is inderdaad een goede optie, helaas beginnen de prijzen wat hoger dan ik in mijn hoofd heb.
Ik ben ook zo'n eikel die graag alles in 1 keer laat doen om hem mooi te krijgen, zeker bij een sportster, die vind ik standaard niet echt super...
maar ik zal eens op google kijken, wellicht zie ik daar een leuk voorbeeld (Harley bezitten is natuurlijk wel een gaaf iets) van een mooi verbouwde sportster.

Ik zelf zat vanwege mijn budget ook naar Japanse choppers te kijken.

Het rijd allemaal prima :]

Alleen ik vindt het geluid en de beleving van een Harley Davidson mooier.

Dus ik heb ff door gespaard voor een sportster.

En heb hier geen spijt van.

Veel succes met jou zoektocht! :]
 
rij nu deze (shadow 1100) kom ook van snelle motoren af oa. fireblade/buell/ducatie
moet zeggen dat dit me best bevalt , pak hem veel vaker even dan de racers toen der tijd ,en optrekken doet deze super
[afbeelding]


Leuk ding!

Koppel is erg belangrijk met zo'n ding, dat compenseert weer wat met de snelheid die je gewend bent.
 
Ik zelf zat vanwege mijn budget ook naar Japanse choppers te kijken.

Het rijd allemaal prima :]

Alleen ik vindt het geluid en de beleving van een Harley Davidson mooier.

Dus ik heb ff door gespaard voor een sportster.

En heb hier geen spijt van.

Veel succes met jou zoektocht! :]



Ben zelf nu ook zover dat ik denk dat het een HD gaat worden. (voor mijn gevoel klinkt het ook beter als ik kan zeggen dat ik een HD heb)
Echter werd mij aangegeven dat een sportster (1200) misschien iets te klein is voor mij (en een passagier), ik ben 1.86 lang en een sportster is dan net te klein gaf men mij aan.
Of dit zo is weet ik niet, nog niet op gezeten.

Neig nu meer naar een fxr(s) ofzo met een EVO 1340 blok. moet ik alleen ietsje door sparen....
 
Ben zelf nu ook zover dat ik denk dat het een HD gaat worden. (voor mijn gevoel klinkt het ook beter als ik kan zeggen dat ik een HD heb)
Echter werd mij aangegeven dat een sportster (1200) misschien iets te klein is voor mij (en een passagier), ik ben 1.86 lang en een sportster is dan net te klein gaf men mij aan.
Of dit zo is weet ik niet, nog niet op gezeten.

Neig nu meer naar een fxr(s) ofzo met een EVO 1340 blok. moet ik alleen ietsje door sparen....
ben 1.87 en pas prima op een sportster :Y
en je wilt er een bobber vsn msken, dus maak je hem toch volgens jouw wensen en maten.. :]
 
Ben zelf nu ook zover dat ik denk dat het een HD gaat worden. (voor mijn gevoel klinkt het ook beter als ik kan zeggen dat ik een HD heb)
Echter werd mij aangegeven dat een sportster (1200) misschien iets te klein is voor mij (en een passagier), ik ben 1.86 lang en een sportster is dan net te klein gaf men mij aan.
Of dit zo is weet ik niet, nog niet op gezeten.

Neig nu meer naar een fxr(s) ofzo met een EVO 1340 blok. moet ik alleen ietsje door sparen....

Een fxr is een prima harley , veel zeggen zelfs de beste , maar niet echt een basis voor een bobber , beetje zonde zelfs
Die fxr worden op het moment verbouwd ( verbeterd ) om er echt snelle dingen van te maken bijv door dominatormotorcycles ( Mike )
Een evo is dan wel weer prima om goedkoop een harley te rijden
 
Ben zelf nu ook zover dat ik denk dat het een HD gaat worden. (voor mijn gevoel klinkt het ook beter als ik kan zeggen dat ik een HD heb)
Echter werd mij aangegeven dat een sportster (1200) misschien iets te klein is voor mij (en een passagier), ik ben 1.86 lang en een sportster is dan net te klein gaf men mij aan.
Of dit zo is weet ik niet, nog niet op gezeten.

Neig nu meer naar een fxr(s) ofzo met een EVO 1340 blok. moet ik alleen ietsje door sparen....
Wel fwc's er op.
En ape-je.

Dan heb je plek zat :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan