De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Aha. Ik dacht dat je een grapje maakte. Omdat die van jou in principe een DOA was met een kapotte GPS module en je van Prolech alle kosten vergoed hebt gekregen (incl aanbod nieuw exemplaar).
Dat kan gebeuren en dan vind ik de term waardeloos nogal merkwaardig en veel te kort door de bocht.
 
Aha. Ik dacht dat je een grapje maakte. Omdat die van jou in principe een DOA was met een kapotte GPS module en je van Prolech alle kosten vergoed hebt gekregen (incl aanbod nieuw exemplaar).
Dat kan gebeuren en dan vind ik de term waardeloos nogal merkwaardig en veel te kort door de bocht.

Ow dan hou ik snel stil en blijf et topic even volgen.
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet, volgens de track&trace zou hij in NL bij de duane moeten liggen :/
Dan krijg je / heb je een brief ontvangen waarin ze vragen wat de waarde van het ding is. Aan te tonen door een rekening of een betaalbewijs. Zodat de invoerrechten en btw vastgesteld kunnen worden.

Ik adviseer je een mail te sturen naar 'bva-scip [@] postnl.nl' en je daarin aan te geven dat je geen brief hebt ontvangen maar wel graag je zending wilt ontvangen. Vermeld even je track&trace-code anders weten ze niet waar het over gaat.
 
Dit is hoe de vlag er al een tijdje voorstaat.
mtnT3dw.png
 
Dan krijg je / heb je een brief ontvangen waarin ze vragen wat de waarde van het ding is. Aan te tonen door een rekening of een betaalbewijs. Zodat de invoerrechten en btw vastgesteld kunnen worden.

Ik adviseer je een mail te sturen naar 'bva-scip [@] postnl.nl' en je daarin aan te geven dat je geen brief hebt ontvangen maar wel graag je zending wilt ontvangen. Vermeld even je track&trace-code anders weten ze niet waar het over gaat.
Geen enkele mail gekregen 100% zeker. Ik weet ook niet of hij echt bij de duane ligt, ik ga daar gemakshalve even van uit :X
 
Ow dan hou ik snel stil en blijf et topic even volgen.
Nee hoor, je mag zeggen wat je wilt. ;)

Ging het versturen via Post.nl? Dan krijg je de brief, geen mail, want ze hebben je mail-adres niet. Had ik laatst met een tv box.
Reken tussen 40 en 50 euro. Hun bemiddeling was 12 euro bij mij.
Ik heb ook gemailed naar dat adres, maar werd niet gelzen, want iedere dag een melding dat het afleveren van de mail nog niet gelukt was. Na een week: fatal error in delivery.

Duurt dan iderdaad ziek lang.
 
Laatst bewerkt:
Even een lans breken voor een oude bekende...

Waarom op de Android overstappen van iGo naar TomTom? Ik rij enkele weken met de TomTom maar eigenlijk is het 'ruk'. Ik kan geen routes inladen maar alleen maar tracks. Vervolgens geen gesproken instructies meer (werkt niet met tracks). Ik ben de flexibiliteit van iGo wel gaan missen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de TT fantastisch. Je kan wel degelijk routes inladen, zolang het maar een GPX is.
Ik heb altijd gesproken instructies. Je laadt een track in, maar de TT maakt er een route van.
Ik heb de meest fantastische file info en flitsers (vast en mobiel)
Herberekenen en andere shit is niet meer aan de orde. De TT brengt je feilloos naar het dichtste punt op de route.

iGO kan in sommige gevallen geen GPX aan, maar heeft kml nodig.
Punten overslaan is drama.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hem niet eens geopend op de MT5001. En ik weet niet eens of ie een route kan laden.

In mijn ogen is het een A->B auto nav.
 
Nou weer een klein weekje verder en nog steeds niets. Intussen al wel mails gestuurd naar het linkje van pegaso-rider maar geen enkele reactie.
Vraag neergelegd bij Prolech maar die zeggen "ga naar het postkantoor"
Iemand nog ideeën ?
 
Geen brief ontvangen? Zoals ik aan gaf de e-mail werkte niet.
Nadat ik de brief had geretourneerd met de info duurde het nog twee week.

Als je hard-copy brief niet hebt ontvangen zou ik Post.NL bellen.
Ik heb daar goede ervaringen mee.
 
Via via gevonden waar het apparaat heeft gelegen, en is dus op de terug weg naar China :/
Geen brief, email, telefoontje - niets noppes nada....
We gaan het wel weer zien wanneer hij en of hij weer deze kant op komt, verkoper is inmiddels ingelicht en gaat zoeken naar een oplossing.
 
Mijn apparaat was ook 2 keer kwijtgemaakt door Post NL. De derde hebben ze via DHL opgestuurd. En die was er binnen een paar dagen.

Eerste indruk:

Toestel ziet er best netjes en strak uit. Houder is niet echt een toonbeeld van schoonheid. Afleesbaarheid lijkt mij voldoende. (Snel even buiten gekeken)

De TomTom app werkt.
 
Houder eropzetten en niet meer eraf halen. Heel makkelijk voor op het buro ;)

Maar eerst:

- Pennetjes op de houder afvlakken met schuurpapier blok, zodat ze veel minder scherp worden en niet de contactpunten vernaggelen. Breder contact = beter.
- Pennetjes ook invetten, lopen bijzonder knarsiger = droog.
- Vaseline erop en klaar.

Scherm is ok, ik zal zometeen een paar foto's opladen met in de rij de Garmin 590, MT5001, Rider 400

gr Marten
 
Daar gaat ie ...
full

full

full

full


De Zumo heeft een transflectief resistief scherm
De MT is denk ik een resistief scherm
De Rider heeft een capacitief scherm

Hans (MrGPS) legt de verschillen hier goed uit: TOP 3 Motornavigatie 2016 — MrGPS

Ik vind de Rider eigenlijk wel de winnaar, lees prettiger met zijn hoge contrast (backlight?), maar dan moet je wel de schittering/spiegeling kunnen beheersen.
Trouwens op alle toestellen stond de backlight op 100%

Het leek er ook op dat de Zumo 590 een grotere inkijkhoek heeft.

Als je een route in beeld hebt is het allemaal ok, want dat is de lijn die je moet volgen en die is eigenlijk altijd goed te zien.

gr Marten
 
Mijn apparaat was ook 2 keer kwijtgemaakt door Post NL.
De derde hebben ze via DHL opgestuurd. En die was er binnen een paar dagen.
Ze zijn langzaam aan het overschakelen op "niet meer aan de deur bezorgen van pakjes uit China", zo werd mij vorig jaar al verteld.
En ik wilde een koppelingshandle na mijn vakantie ophalen, maar die was na twee weken al retour. :X
Bovendien heb ik ook de ervaring dat ze het briefje geregeld in de verkeerde brievenbus gooien, dus dan weet je niet eens dat het afgehaald moet worden.
 
Is toch belachelijk? Niet meer aan de deur bezorgen van pakjes? Waar ben je dan pakketbezorger voor? Echt helemaal van het pad af die lui van Post NL...
 
Er zit een post NL overslag vlakbij mn werk.
Wat een cowboys zijn die gasten zeg qua rijgedrag.

Mooie fotovergelijk boven! Wel jammer dat ze niet alledrie hetzelfde parkoers lieten zien.
Ikzelf vind de MT 5001 wel n winnaar hoor, gezien de prijs.

Is er al nieuws wat betreft android versie?
 
Laatst bewerkt:
Mijn toestel heb ik inmiddels wat beter kunnen bekijken en proberen.

Er is ca 5 Gb ruimte vrij op het apparaat. TomTom GO is geen probleem dus. Werkt ook allemaal prima.

Het scherm is afleesbaar in direct zonlicht. Maar er zijn betere. In combinatie met het standaard zonnescherm en de juiste kijkhoek lijkt het mij echter bruikbaar.

Grootste probleem waar ik tegen aan loop is het niet kunnen gebruiken van een SD kaart voor opslag van de kaarten. Dat lukt dus gewoon niet!
Ik wil graag ook Calimoto gebruiken. En dat past niet samen met TomTom op de 5 Gb geheugen van het toestel.
 
Met TomTom Go lukt dat niet. Dat was de enige bij mij.
Met Osmand en anderen lukt dat wel. Wel een gedoe. Maar er zijn fora waar dit allemaal reeds besproken is. Want indertijd hadden de smartphones nog minder ruimte.
Vandaar onze druk om met 6.0 te komen. En daar komen ze nu ongeveer mee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan