De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Ik ga het even bekijken. Dank je.

Maar eerst even dit:

Removed the two(!) remaining screen protectors -- this helped substantially with the keypress events being recognized and a little with brightness

Installed an app (Lux Lite) to ensure that the screen intensity is at full brightness when the GPS is connected to power.

Changed the screen resolution:
Ensure USB Debugging mode is enabled: Settings => About Tablet => Build Number (press 3x) => USB Debugging
Ensure the GPS is in MTP mode for USB connections: Settings => Storage => Menu (upper right) => USB Computer Connection => Media Device
Connect via USB, use the Android Debugger (ADB) to change the density
Code:

adb shell wm density 240

The default value is 140; larger values effectively scale the size of objects on-screen by the ratio of "density/140".​

The effect of these 3 changes is that objects (buttons, menus, icons, map symbols, etc) are much more readable and easier to hit accurately while riding, the digitizer recognizes the keypress events better, and the screen is (very) slightly brighter...making the GPS overall much more useful!

Mijn zoon heeft de mijne mee, dus ik kan even niet checken.
Wel grappig dat ook hij 2 scherm beschermers erop had, net als ik.

bron: Adventure Rider
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zaten er ook 2 films op. Vraag me wel af of er nu nog een soort bescherming over is gebleven ?
Ziet er goed uit MrM, maar ehm android debugger ? Is dat een programma ? :?
 
Laatst bewerkt:
;)

Hij is ook doorgedrongen in USA: Adventure Rider

In feite zelfde klachten. Allen vind deze meneer dat het scherm helemaal niet af te lezen is.
Dat vind ik wel meevallen. En dat zonder leesbril :)

Hij zal die 3 protectors er nog wel op hebben zitten.

Wel interessant: iemand schrijft dat prolech op dit moment android 6 aan t testen is.
 
Correct, dat roep ik hier al een maand ;)
Zou eind april/begin mei klaar moeten zijn. Maar ik vraag me af of ze dit goed draaiend krijgen op de 512 RAM ...
 
Sterker nog... 2017 Newest Karadar 5 Inch Android6, 2017 Newest Karadar 5 Inch Android6 Suppliers and Manufacturers at Alibaba.com

Er wordt al mee geadverteerd, alleen snap ik de android 6.0 kitkat niet helemaal.

2 dingen die me eigenlijk een beetje irriteren.
Hij is niet zwart met oranje maar geel met zwart, ondanks de toezegging dat hij oranje zou zijn. (oranje versys - vandaar het mierenneuken)
En hij is branded, er staat Karadar op :?
w95WtYu.png
 
Laatst bewerkt:
Dat was een fout in de advertentie en ze zijn allemaal geel. Tenminste de eerste series.
De Gorider hierboven genoemd is zwart.
 
Dat staat er toch bij:

FOB Reference Price:Get Latest Price

Als je 1 tot 999 stuks koopt: 1 - 999 -> US $110.00 per stuk
Meer dan 1000 >=1000 -> US $75.00

Alibaba is de groothandel -> verkoopt aan bedrijven in principe
Aliexpress doet het met particulieren
 
Ah, bij mij viel dat stukje n stukje weg.
Ik vond t ook vreemd: de Android 4.4.2 versie kostte 137, de veel betere android 6.0 kost 110 dollar
 
Nou het verhaal is geïnstalleerd via de PDM60.
Eind resultaat is eigenlijk wel knap.



Alleen die TomTom Europa gaat hem inderdaad niet worden. Al behoorlijk veel dingen geprobeerd maar het wil gewoon niet installeren op de ext sd kaart. Volgens Prolech komt er over ca 20 dagen een mogelijke update naar Android 6.0.
Zou toch wel fijn zijn.
 
Goeie foto!

Heb je ook n foto met tomtom of krijg je deze er helemal niet op?
Ben benieuwd naar afleesbaarheid, dus andere nav mag ook.

Update naar android 6.0
Denk je dat de bestaande devices ook geupdate gaan worden?

Ik probeer info te krijgen dat of die nieuwe kandar van aliexpres al 6.0 erop heeft want dan bestel ik m
 
Goeie foto!

Heb je ook n foto met tomtom of krijg je deze er helemal niet op?
Ben benieuwd naar afleesbaarheid, dus andere nav mag ook.

Update naar android 6.0
Denk je dat de bestaande devices ook geupdate gaan worden?

Ik probeer info te krijgen dat of die nieuwe kandar van aliexpres al 6.0 erop heeft want dan bestel ik m
TomTom staat er op, alleen niet met de hele Europa kaart. Laatste versie ging zonder problemen met de Benelux kaart. Meer heb ik ook niet echt nodig maja, .. als het kan :)
Hier net even een wolkbreuk en de unit zit nog op de motor, zal zo even een foto schieten met TomTom aan.
Hier het gesprek wat ik met Prolech had, lijkt me dat er een update komt voor bestaande modellen.
 
Mr.M zegt toch al dat er fouten in de advertentie zitten.
Dat zag ik zelf al op AlieExpress zo rond dec of januari.
Zoek zelf maar eens, er staan meerdere advertenties van Prolech en Karadar.
(De Karadar versies zijn mogelijk branded, omdat dat soms als merk vermeld staat in de advertentie)
Tevens hebben al die advertenties verschillende prijs vermeldingen en ook dit verhaal Android 6 KitKat dateert al van december 2016. Onzin dus, ze moeten die advertenties eens bijwerken, opschonen of verwijderen.
Ook de kleurvermeldingen klopte toen al niet.

Kortom, je kunt totaal niet uitgaan van wat er beschreven staat in de advertentie.
Neem een "niet Karadar" versie en neem contact op over de kleuren en Android vraag.
Pas dan weet je wat je krijgt.
 
Hier het gesprek wat ik met Prolech had, lijkt me dat er een update komt voor bestaande modellen.
Ha friend Marten, heb je in China reclame gemaakt voor Motor-Forum :)
Ziet er inderdaad naar uit dat ze met Android 6 bezig zijn. Dat wordt wel geschreven.

Maar wat Sunny bedoelt met "Ok, please ask me Twenty days later. I think we Will have it" is mij niet geheel duidelijk.
(Zou dan mogelijk om de procedure/ workarround gaan om TT te installeren..)
 
Laatst bewerkt:
Mr.M zegt toch al dat er fouten in de advertentie zitten.
Dat zag ik zelf al op AlieExpress zo rond dec of januari.
Zoek zelf maar eens, er staan meerdere advertenties van Prolech en Karadar.
(De Karadar versies zijn mogelijk branded, omdat dat soms als merk vermeld staat in de advertentie)
Tevens hebben al die advertenties verschillende prijs vermeldingen en ook dit verhaal Android 6 KitKat dateert al van december 2016. Onzin dus, ze moeten die advertenties eens bijwerken, opschonen of verwijderen.
Ook de kleurvermeldingen klopte toen al niet.

Kortom, je kunt totaal niet uitgaan van wat er beschreven staat in de advertentie.
Neem een "niet Karadar" versie en neem contact op over de kleuren en Android vraag.
Pas dan weet je wat je krijgt.
Wat betreft de kleur, dat heb ik van te voren gedaan, juist omdat ik graag een oranje versie wilde hebben. Wat betreft de update naar 6.0, ze geven aan dat ze er mee bezig zijn en een update verwachten over 20 dagen. Maar goed, zeggen en doen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Vooralsnog heb ik een waterdichte unit waarop ik prima mijn achteruit rij camera kan zien en waar ik ook nog eens prima mee kan navigeren. Dat is voor mij die € 132,00 + € 42,00 inklaringskosten wel waard. Had nog leuker geweest als het apparaat ook oranje was geweest. Maar je kan niet altijd 6 gooien denk ik maar.
 
Als ze Android 6.0 op 512 Mb manoeuvreren, dan kleden ze de besturingssysteem uit. Dat gekloot heb ik al vaker bij Chinese tablets meegemaakt en daar wordt niemand vrolijk van.
 
Dat is precies wat ze op het ogenblik aan het doen zijn.

Aan wat voor soort issues moeten we denken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan