De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Dat is precies wat ze op het ogenblik aan het doen zijn.

Aan wat voor soort issues moeten we denken?
Je mag die toestellen niet updaten met Android.
Dat schrijven ze ook wel in de manual dat ze dan de goede werking van het besturings systeem/tablet niet meer garanderen.

Maar als ze eenmalig Android 6 erop kunnen zetten dan lijkt me de behoefte om te updaten ook niet zo groot aanwezig.
Weet niet hoe het met Android veiligheids patches gaat.
Die kun je dan waarschijnlijk ook niet updaten..
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je op deze MT 5001 vergeten. En opde meeste Chinese dingen. Die lopen een tikkie achter. Anders wordt het te duur denk ik.
 
Prolech heeft een test-versie van Android 6.0 klaar.
Mijn zoon heeft de nav mee, maar es kijken wanneer we tijd hebben.
 
Het is mij inmiddels gelukt om een waterdichte smartphone te modificeren voor gebruik op de quad.

Het ding heeft Android 7.nogwat. En een schermhelderheid van 500 Nits. Dat is meer dan bijvoorbeeld de Gorider Excalibur. En die is prima afleesbaar.

Als het ding heelblijft is dit veelbelovend. (Hij kost 70 Euro)
http://www.ebay.com/itm/Android-7-0...hash=item4d54277d90:m:mOl6rNYC7wdl_UAzm3deLyA

4erSjKVwQU4E_CCGJMVdzizJhpN9Br4D44M_Uzu1Cd4m2uiFPvAapB-pXlxw_nzDkf6CTCk15ZR1juUVi0b-zYDMrsv11rdseCEFLd7IVKS9nNLvgzXwaTz_eddVoehALVEhtdqnqG0XzUhanEiKe-zW-92i8R9TkNJn0UrDpQg_gbSDLM7kZQDEJGeg2WRuU7WRuk3EHb6fRYXuNwxci-eY7uLjb1z5bhNtvqM_PzlxNTRbIwLhtJqCUHuxD3muUX_1Ja7EkCEtJ0yGuIFz5W0Xd-aAdvQsWr_1OqrfhYKWHsaEPe7cci8qksnKugHa6VfrDzyRdvcIGl--wZ6ngp8axD8asJVxuwP8x1mc5InJ6LqZ9anLS4B0QQ2FICKFUa0mrFYudH1d9JYFlJSCUXv-gpZf7X2WCgASlUYTyQ8f9bIUnqN3ljfEyWMPdASoDX4oY1_bd5bdN9QwZ2nRTpKGa7u3DAZL8rYwFltsGcMlKF7JVKnUuT3AG_cjmQpgrF0UQ-iRpoc1qhOAd47TcxLf2zp2vTNfR6FGhEqDGxrLVxyQSRsQ1gTsx7nXy-CzSjzeLqg2p8yNh8HE_DDf8uwFzrDVHIjDaJVLMvV-sxNZbAQ=w405-h720-no



Snelsluiting zodat ik zo weer kan wisselen met de Becker/Gorider:
fRiSeu09J0b3UBdiunluDz4JK1soMqQ09FcXTHnQacBhkBfsoWUW4DMsunUefrwmx3pUHKlRJ_uUPalEIQG4_EiHGrSfBmdno0bKi4JmfYrUnnplxI_WWJ7g1LDBz_YWbXGjjVUokpD53i_p3v4g-DEdkf7oNAUEoYVVf3S7h2TZHncq492wc89iF71ZswPb41aX6fgt1k59fsiYANzfPrF8fvxrNJltbY7HDuoDIxneTHPwuJZXUDjR9ho5tjJGJ-8IrBD8fWu0l1c_1GPmBUsZ_hVUaqT8N-6-v73z3zCXbyZZZyoyGhPa50vjjgmRnzR_ppyj_toU2VnBw_t8o7HIKJIH4TOqdwUR6nno-hjKh1HF5wRcRd7j_q87josUp69eIzMK9LswtSGOqZ5jArWSWRhI5kQRkLr7_hxNpPI-4PqpQhZ0OkDslhs5RXlRtnhXsDSMqITobHGMO014qtu0iOq-hnrMeeVSZ4nv_S8gNLoNuyvFy_5RkeVPt91NxnuUCy6o_A8NbW1Kd4_hw5M8VMxosq56Ig8WD4-XhJMrQ6Vvnq6YVpFXmTFYMLB5OY3klToDc92nuL_LMfljaegCS8Yf9gcCHXNf_Szzt3Tv7rw=w405-h720-no


QbT8m916UoSD3cMDcZneAfmjY6QYAucn21zHLNXT7JKYQySg0OuAS8bp21pACuajqN1aCCW1GJCeP7JqsGW9ZHtH3d5idrhsKZhBBgasBJvXhHAIVMEDJgpYoUVCNEMRjffIgCTO0W0xuFwZETi76oenWpoDMPhRb8Iutg7CizMPVoocw-hmSC1AHqFSpvrrE9zHqZFkwhSZjB5-SgoxyWfdLZ1WWRQVC9xwpnBz8hsHeu4yLWg4ksqNsdedMPqTztb8lKorVRkG2uo0YS50GLbSZv0Ph5JsNtZzSxEhnc7uFiheC0ZfyXur_eMcwqtpdJoXdh-xIIp8vwOPTgABtxfOfgRGMSftarOStoDO7AaDZ83CyYNBxmPpaAfD_ES4EFj7eoNwPe7bJo1AUGkvDLizT0pwMf5DVJsW0-JJaFE9b9vlswcuuGJGuX2WdU9vXfgal7ht_uKlOyoi4b1nXvZmqcoeYeM5g2fnkiJwG8SLS-yX9lPTAj86PGwvqr6Vw34vWvP2liuHFopWR45AmcToRe1TPjT7S_72epOoKdXthX0XDkJ7OUv5bNHgCJDnYuBa6pSgh2P_Eee3VVe03scMujREZH4jMQ_yt6tKrJk9FnU=w405-h720-no


inshaX4ROGQNC-wL6OnaJRfrTGNVYQ_ZFURQ6OKafXgYeIyOMh4VyqDL89vBQLlM4JmgpZCmqde1yAD-ZWy2XFyc4ABxiClVjAUFrr3vIU5-69GjQxzZdxgJof7Xv0D9rNAfkTD1cVPFZkB1rh3ak86CCcCOJkN7Dwg4c-HCJdi-WbqOZbT5qi7L8PyxjiZcGOkcDzTXTTfznl0N6XGneVEs7MUn8Ald9spSCPdPoakhGhYRxrbojXUMo4LVSCtG0LVOeWSlTcZTHFDsRNYZ7SShNAfEEgp0DmLDBEugS0aUNL6RxiTnR3lVdbXoe9rNYPw6ED4clx9kI75el5LLkPQn1EMz3MiAl9PqSl9sT7dVh0kBWBdl4r6y9gS9mt1z4So8nbgNKDd0Vf9hpGvbKR7y7lx1youUamIDkU-stW-qzYX8KosOYapf7ixOTDflvMl2r-LKrnMbtrKzyszeB0MXNOl7uwkfwXBse19iUIjeRRMkpQGL-N-X1wWqY_zBY3ssnfATJ14QcXN3r8v1-LIk4lPJaFkoEFTrlARk3yadVncF0PM2s843rQswCwY48cu5cjQ8VDOIFO2K9azXfrrbek_SypzSDz78wfU8MbEO4S8=w1712-h963-no


Waterdichte laadkabel gefabriceerd (met chirurgische precisie)
JVGGswup4Df1vN05phmwVCcf5U-rbYvhh2TlD_lZDR1v1ChLus64ciK9QfacygjB4iii3SVRE5ILV1s2ArJT5aojJYYjb72iMFbGFRE-MfuWwTHCdwY033nRD8PET6l2C7OfVLbrvWxy29dTvlS-HLEXiKTfccZWMeyMTQEitsm1qFqUjCIZbSeEjcZmXbpaWKYiS-xLeUmh2fO418rs4h-6OJkNeyrgKPUjSAxcW0YybPipkUzdCc79_K_2FLkW_XuQX2HwXUWjWcIhpxNlplePSxjxQLDU4MzBPTfIPmpRSlv04fduDniZWneWpiERDRbljXYQoKoTeOdOVuToxMY9EECimYdEsMSaYwwPlG8er2saqe5PSrOjkGZ35fyxTV-K9nQB6qWcLYjuOTbmEiInp6i3loelIBjt3uPmWQmRGhO6E_Tx0NeJ_QdfOecWn49sSOWmVlrvTwS8NN4m44Y-CWsWjn4VWJ2GX0vV7UGZIjEN5ph7edOjbbPhV-6X6_p2aT_bibmaHrZKTOlJnGTk1MuAuuDNdhW21WdJb1sKWb87Uzlzl9RQi46A4FYBhS8Rah1t-FiQtbXY9ZoYGmeuCyvGixrRxVuzBML7LTlV6i4=w405-h720-no


JhdA28q-jmn4DcqQEuiYWnwHNvd64qgpq0yXzi61JUaW0ue6xviAADyTPVkBdtfU7D6-jmEqhHlEpvw6vlLcp7Kozreq5FRrT0Wb25sNM5QwwA4pjEJh2rujp51YGo2UuiDAIQ-Oz7ExRFSbLCBTCpMNuuvfNOotwz67dezsH2aw7JhHrLA0LaZUA3XoV-TtIo93d3AGwGNFR68El42aBCSZn0DhpW3IaSiU7fqLVQwHfg3ZwBi4Hysm6r8Jxr76B6B9n9ARQhwF21BWiDP0-OPn1Ix8Na8-Lkl9pzeOEqP70HH119qThr-Pytbxcjzh2BLWVt5vEGMr0O3D9ravm91iwmJBBUtF6FveLihSzdNro5-G0Xrnf9iD_DAxyFQcvm95MM7x7aoCi2DpbZXym9_ypTbQVClK-MNi3-l58h_E4cNYBgkIWnDWn4j4Osxz54qYgt3MkanDAyrVMrwcu2dZuu2y8Gl3eSO6KV-9aX4xkLD6KdP0rVYoBZ1mth94e7oLQgNVh6vEF0xvDlbv28dHHawXrzErgjOybhxWt5xj4-BnFpBG8H9LNqCYdLQ1dBUY0IJmUAhSoW-UejRHz0SBspW8w7cPfliDKZUaFSlp8EM=w405-h720-no
 
Die telefoon heb ik ook sinds een paar weken. (Fractie voordeliger via Banggood, maar dat is minimaal)

Hij is niet net zo 'waterproof' 'shockproof' als mijn vorige Chinees. (4 jaar oud en still running)
Maar werkt wel goed verder. :)
 
Laatst bewerkt:
Het is mij inmiddels gelukt om een waterdichte smartphone te modificeren voor gebruik op de quad.

Het ding heeft Android 7.nogwat. En een schermhelderheid van 500 Nits. Dat is meer dan bijvoorbeeld de Gorider Excalibur. En die is prima afleesbaar.

Als het ding heelblijft is dit veelbelovend. (Hij kost 70 Euro)


Veelbelovend Paul. En in combinatie met een X-Grip kan het een mooi alternatief zijn.
 
Het is mij inmiddels gelukt om een waterdichte smartphone te modificeren voor gebruik op de quad.

Als het ding heelblijft is dit veelbelovend. (Hij kost 70 Euro)

Snelsluiting zodat ik zo weer kan wisselen met de Becker/Gorider:

Waterdichte laadkabel gefabriceerd (met chirurgische precisie)

Hij kost zelfs nog minder, namelijk $ 70 Dollar.

Heeft hij van zichzelf ook een waterdichte USB connector zoals bij een Samsung Galaxy ? (Jouw waterdichte oplossing is dan om te voorkomen dat zich water ophoopt tussen stekker en connector van gsm ?)

Is dat een micro USB aansluiting ?

Heb je die snel bevestiging erop geschroefd of gelijmd ?

Al wat geinstalleerd of software truuks moeten uithalen ?
 
@ Hervelt:

Nee, de connector is van zichzelf niet waterdicht. Het is wél een micro USB connector. Er zit een waterdichte rubberen stop voor de connectors. Hier heb ik een gaatje ingemaakt waar ik precies een gestripte micro USB connector in kon lijmen. Met een scherp hobbymes gaat dat prima.

De snelbevestiging zit aan het batterij deksel geschroefd. Met rubberen ringetjes om het waterdicht te krijgen. Het batterij deksel wordt weer aan de telefoon geschroefd.

De Apps Calimoto en TomTom GO werken gewoon. Ik hoef daarvoor geen truuks uit te halen. Ook verbindt het toestel zonder problemen met de wifi thuis en met de hotspot van mijn Sony telefoon. Een sim kaart heb ik er nog niet ingehad omdat dat niet nodig is. Volgens mij ondersteunt hij geen 4G, maar alleen maar 3G. Daarom zal ie ook wel niet zo duur meer zijn.

Het scherm is prima afleesbaar. En past de helderheid aan aan het buitenlicht.

Het toestel reageert veel sneller dan alle naviagties (Android of Windows CE) die ik tot nu toe onderhanden gehad heb.

Zoals gezegd: Ook dit is een experiment. Ik wil een Android device gebruiken. Daar ben ik inmiddels van overtuigd. Alleen vind maar eens een goeie.
Mocht er tzt een echt degelijk toestel komen speciaal voor gebruik op de motor dan ben ik zelfs wel bereid om er een keer 200-300 Euro voor uit te geven. Maar tot nu toe bestaat dat helaas nog niet...
 
Laatst bewerkt:
Dat gaan we uitvinden. Ik verwacht van een apparaat van 70 Euro geen jarenlange levensduur. (Misschien heb ik geluk). Zeker omdat dit apparaat nooit ontwikkeld is om zijn leven op een quadstuur door te brengen.

Ook zou de bevestiging op het stuur en de aansluiting om te laden wel iets handiger kunnen.

Een navigatietoestel is voor mij een belangrijk hulpmiddel. Als deze weigert tijdens de vakantie is dat heel vervelend. Tuurlijk kan je met kaarten je weg vinden etc... Wat ik bedoelde is dat ik wel een paar honderd Euro over heb voor een stuk betrouwbaarheid!
Een paar honderd Euro uitgeven voor een Zümo en je dan nog steeds ergeren heb ik ook al eens gedaan. Uiteindelijk heb ik veel meer plezier gehad van mijn Holux/Gorider/Becker Mamba toestel.
 
Dat gaan we uitvinden. Ik verwacht van een apparaat van 70 Euro geen jarenlange levensduur. (Misschien heb ik geluk). Zeker omdat dit apparaat nooit ontwikkeld is om zijn leven op een quadstuur door te brengen.

Ook zou de bevestiging op het stuur en de aansluiting om te laden wel iets handiger kunnen.

Een navigatietoestel is voor mij een belangrijk hulpmiddel. Als deze weigert tijdens de vakantie is dat heel vervelend. Tuurlijk kan je met kaarten je weg vinden etc... Wat ik bedoelde is dat ik wel een paar honderd Euro over heb voor een stuk betrouwbaarheid!
Een paar honderd Euro uitgeven voor een Zümo en je dan nog steeds ergeren heb ik ook al eens gedaan. Uiteindelijk heb ik veel meer plezier gehad van mijn Holux/Gorider/Becker Mamba toestel.

De Becker Mamba is een fijn toestel (lees: software). Ik ga echter ook voor dezelfde oplossing en een iets andere toestel:

https://www.aliexpress.com/item/Bla...lgo_pvid=089dc350-f95f-4ff8-bec6-b3c4d39cf294
 
Ziet er goed uit Pegaso Rider!

Scherm is een half inch groter zie ik. 5.0 tegen 4.5.

Wat is verder de reden om voor deze te kiezen?

Ik vond de losse batterij klep van die van mij wel erg handig. Daar kon ik mooi de houder voor het stuur op vast schroeven :-)
 
Kleine detour: schermen.
Paul zijn tel heeft een QHD, 500 cd/m scherm. IK zit al een tijdje te zoeken naar specificaties omtrent schermen en hun afleesbaarheid. Wat is de optimale combinatie?
Afleesbaarheid in (direct) zonlicht, handschoen bediening, last van water (Rider 400 heeft dat een beetje, lees capacitief scherm). De Zumo 590 heeft een Transflectief scherm, maar is volgens sommigen weer te flets en kopen een zonnescherm.

Schermen, wat is de ideale combinatie voor een motor GPS?
 
Tja, de helderheid zegt niet alles ben ik inmiddels achter.

De Holux/Becker Mamba heeft een scherm van slechts 350 Nits. Dat is echter een van de best afleesbare schermen die ik ken. De oppervlakte voelt ruw en mat aan. Totaal geen refelctie dus.

De Smartphone heeft 500 Nits. Volgens de fabrikant. Deze is ook perfect leesbaar. Maar bij een schuine kijkhoek spiegelt hij wel. De helderheid wordt aangepast aan het buitenlicht. Dat kun je instellen. Dat is wel weer fijn.

Het goedkope android toestel wat ik besteld had heeft een slechter scherm. Zet je het een beetje rechtop dan kun je het door het zonnescherm prima lezen.

De laatste Chineze windows CE toestellen (Rage type) zijn ook erg goed afleesbaar. Deze hebben ook een helder scherm.
 
Ziet er goed uit Pegaso Rider!

Scherm is een half inch groter zie ik. 5.0 tegen 4.5.

Wat is verder de reden om voor deze te kiezen?

Ik vond de losse batterij klep van die van mij wel erg handig. Daar kon ik mooi de houder voor het stuur op vast schroeven :-)

Eigenlijk ben ik gecharmeerd door de 2Gb geheugen. Op dit moment gebruik ik een (te) dure telefoon voor het navigeren die niet waterdicht is. Maar wel eentje waar ik naast TomTom ook Spotify op draai. En ik zag dat voor 20 a 30 euro extra er een toestel met 2 Gb beschikbaar was. Bovendien heeft het toestel een batterij van 5000mAh. Ik wil dan ook eerst proberen hoelang het toestel zonder opladen meegaat.

Het toestel wordt vanuit Duitsland verstuurd; geen gekl**t met de douane. Ik neem er nog een Vodafone Prepaid Callya uit Duitsland bij en ik heb voor weinig geld in Europa mobiel internet (dus actuele fileinformatie en flitserwaarschuwingen).
En aangezien ik daar in 2016 voor ongeveer € 280,- (CJIB) aan gespendeerd heb, verwacht ik snel rendement.
 
Mooie ontwikkelingen. De telefoon van mijn werkgever durf ik niet bloot te stellen aan de trillingen van mijn V-Strom, maar een van deze hierboven genoemde toestellen is een mooie vervanger van mijn Chinese Windows CE als die onverhoopt mocht sneuvelen. Ook geschikt om mee te nemen tijdens mijn tochtjes met de mountainbike.
En met een "zware" accu zou ik het zonder laadkabel kunnen doen. Eventueel onderweg tijdens een lunchpauze even bijladen met behulp van een powerbank moet voldoende zijn voor leuk dagje uit.
 
Tijdens het installeren etc. draaide de telefoon bij mij op de accu. De levensduur van de accu verbaasde mij. Natuurlijk is ie nu nog nieuw.

Internet heb ik onderweg ook. Maar voorlopig nog via de Sony Xperia als hotspot.

Gekloot met de douane had ik ook niet. En de levering was erg snel.

Zelfs in vol zonlicht is mijn scherm afleesbaar.

Tot nu toe ben ik positief. Maar zoals gezegd, de duurzaamheid en/of waterdichtheid zou nog roet in het eten kunnen gooien.
 
Dat scherm is interessant. Wellicht later nog een foto met Holux ernaast?
Kan je het bedienen met handschoenen?
En wat gebeurt er als er waterdruppels op vallen.
O ja, en de inkijkhoek.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan