De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Regendruppels heb ik nog niet getest. De kijkhoek is wel oke. Alleen spiegelt het glas wat. Net als bij mijn Sony telefoon. Bediening met handschoenen werkt gewoon. Alleen is een 4,5" scherm niet zo heel groot natuurlijk.
 
Er zit een Gorilla Glass laag op denk ik?
Jij hebt het ding bijna plat. Dat spiegelen zou een issue kunnen zijn als ie recht voor je neus staat en je bv een reflexterend jack aan hebt.
Vandaar dat de vergelijking met bv de Holux interessant is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een testrondje gedaan met de Chineze 7 tientjes telefoon en ben aangenaam verrast :-)

Volop zon buiten maar TomTom GO is perfect afleesbaar. File informatie en flitsers kwamen ook keurig binnen via de Sony Xperia als Hotspot.

Ik had een route gemaakt via Mydrive (op de pc). Gewoon een begin en eindpunt ingeven en Mydrive een "round-trip" laten berekenen. Was een prima route.
Ook heb ik .gpx bestanden die ik van een fervent Garmin gebruiker heb gekregen ingeladen. Deze werkten ook perfect.
Geen gedoe meer met kabeltjes en het aan de pc hangen van het toestel. Wat ik in Mydrive op de pc doe gaat via internet zo linea recta naar de Tomtom op de quad :-).

En dan het gemak van rijden van de track. Je kunt de track op ieder willekeurig punt oppakken en hij doet het gewoon. Uitzetten van het toestel. De track wissen en opnieuw inladen onderweg, het maakt allemaal niks uit. Hij is niet van de wijs te brengen. Leest u even mee meneer Garmin!!! Ik heb nog nooit zo probleemloos een track of route kunnen rijden. +1 voor Tomtom dus.

Ook Calimoto en OsmAnd draaien perfect op het toestel.

Maar zoals TomTom nu werkt in combinatie met Mydrive ben ik Calimoto niet meer nodig. Misschien nog handig om een rondritje op het toestel zelf uit te laten rekenen.

Wat ook heerlijk is is dat ie gewoon een paar uur op de interne accu kan draaien. Je laat TomTom gewoon aanstaan tijdens de koffie of lunchstop. Stapt weer op en daar gaat ie weer.

De Holux/Gorider/Becker was erg snel leeg. En het laden duurt een eeuwigheid. (Verder nog steeds een super toestel)

Qua Android en TomTom GO ben ik wel om. Ik zou zelfs bereid zijn een abonnement te nemen op TomTom mocht de gekraakte versie niet meer werken.
 
Laatst bewerkt:
Het touchscreen (denk ik) van de MT is stuk.
De nav start op, maar verder stopt het bij het hoofdscherm. Scherm reageert niet meer op aanraken.
 
Op het scherm zitten nu rare blokjes:
full
 
Lijkt op vocht achter je scherm ?
Zit niet gewoon je screenprotector los ? Links boven hangt iig een hoekje los.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn rage ook vocht in het scherm gehad. Dit leek sterk op de vlekken die jij beschrijft. Bediening van het scherm was dan lastig. Maar hij deed het wel.

Overigens heeft dit topic mij ook op de route gezet van de Android GPS. Vooral de mogelijkheid om verschillende apps te draaien op een apparaat spreekt mij aan. Na de Peaklife en de Rage is het tijd voor een nieuw Chinees apparaat. Dankzij Paul Snip en het WWW ben ik aan het klooien gegaan met TomTom en Osmand. Ik was snel om.

Ik heb deze besteld:
igetblackview6000armygreen.jpg


Bij Aliexpress voor: €125. De telefoon komt uit Duitsland.Iets duurder maar geen geklooi met de Douane, hoop ik. Overigens in Nederland zijn deze ook te koop voor €300 zag ik. :o

:)
 
Ja, Android is the way to go ....

Hij doet het weer. Protectie eraf gegooid en even hard wrijven met een doek en het scherm kwam weer tot leven.
 
....

Qua Android en TomTom GO ben ik wel om. Ik zou zelfs bereid zijn een abonnement te nemen op TomTom mocht de gekraakte versie niet meer werken.

Ik heb de versie voor iPhone. Beetje jaloers, want die heeft nog geen MyDrive ondersteuning. Maar dat terzijde. Ik betaal 20 euro per jaar. Mijn vrouw en 2 dochters maken gebruik van dezelfde account. Dat is 5 euro per persoon per jaar. Even los van het feit dat een gekraakte versie voor mij een stuk ingewikkelder is, ik vind dat een koopje.
 
Ik heb op mijn rage ook vocht in het scherm gehad. Dit leek sterk op de vlekken die jij beschrijft. Bediening van het scherm was dan lastig. Maar hij deed het wel.

Overigens heeft dit topic mij ook op de route gezet van de Android GPS. Vooral de mogelijkheid om verschillende apps te draaien op een apparaat spreekt mij aan. Na de Peaklife en de Rage is het tijd voor een nieuw Chinees apparaat. Dankzij Paul Snip en het WWW ben ik aan het klooien gegaan met TomTom en Osmand. Ik was snel om.

Ik heb deze besteld:
[afbeelding]

Bij Aliexpress voor: €125. De telefoon komt uit Duitsland.Iets duurder maar geen geklooi met de Douane, hoop ik. Overigens in Nederland zijn deze ook te koop voor €300 zag ik. :o

:)
Leuke dingen, al enig idee hoe je dit gaat monteren ? :)
 
Het is mij inmiddels gelukt om een waterdichte smartphone te modificeren voor gebruik op de quad.

Het ding heeft Android 7.nogwat. En een schermhelderheid van 500 Nits. Dat is meer dan bijvoorbeeld de Gorider Excalibur. En die is prima afleesbaar.

Als het ding heelblijft is dit veelbelovend. (Hij kost 70 Euro)
http://www.ebay.com/itm/Android-7-0...hash=item4d54277d90:m:mOl6rNYC7wdl_UAzm3deLyA

[afbeelding]


Snelsluiting zodat ik zo weer kan wisselen met de Becker/Gorider:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Waterdichte laadkabel gefabriceerd (met chirurgische precisie)
[afbeelding]

[afbeelding]
Paul, wat voor aansluiting is oplaadkabel? Mini/Micro USB A of B of type C?
 
Mijn MT is onderweg naar China. Krijgt een nieuwere behuizing. Er is toch water achter het scherm gekomen en men heeft de behuizing onlangs aangepast. Blijkbaar waren er meer gevallen van waterschade?
 
Eigenlijk best wel stil hier. Zou GoRider er nog niet eentje verkocht hebben? :)
 
En ik lees hier vooralsnog mee om de ervaringen met de Android apps te lezen. Ik heb zelf een Android telefoon in bestelling. De eerste is kwijtgeraakt in de post. |(

De tweede moet onderweg zijn. Als het apparaat er is, dan zal ik mijn bevindingen delen.
:)
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft inmiddels een zelfde Android toestel. Ideaal als we samen rijden. Route in Mydrive zetten. Beide TomTom Go apps zijn aangemeld onder mijn account. En ze rijdt precies dezelfde route als ik.

Ik heb ook een autolader gemaakt en hem in de auto gebruikt. Werkt ook prima. Vooral de verkeersinfo is erg fijn als je Nederland door moet.

Afleesbaarheid is ook in de volle zon genoeg.

Enige "probleempje" wat ik tot nu toe gehad heb is het warm worden van de batterij waardoor het laden stopt. Dit gebeurt als je het toestel in de zon laat staan met het scherm nog aan. (Tomtom houdt het scherm actief). Je krijgt dan een Spaanse? melding in het scherm. Met 2 keuzes. Waarvan 1 betekent "stoppen met laden". Als je daar op klikt werkt alles weer als vanouds en na een tijdje begint het laden ook weer. Dit gebeurt alleen af en toe bij stilstaan in de zon met het scherm nog aan. Tot nu toe niet onder het rijden.

Beide toestellen hebben ons tot nu toe perfect begeleid.
 
Als beide tomtoms aangemeld zijn met dezelfde account, krijgen beide tomtoms dan ook de file meldingen en afgesloten wegen etcetera?
 
In principe wel. Maar ze krijgen ook dezelfde routes, POI's, etc. (via de cloud; MyDrive).
 
Terug
Bovenaan Onderaan