De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Voor de filemeldingen etc. hoeven de tomtoms niet eens aangemeld te zijn bij de Mydrive account. Dat werkt sowieso. Ze moeten uiteraard wel internet toegang hebben.

Omdat wij eigenlijk altijd samen rijden is het ideaal dat beide toestellen dezelfde routes en poi's hebben.

Tot nu toe gaat het rijden van routes beter dan met ieder ander toestel dat ik gehad heb voor de smartphone oplossing. Onder andere Garmin Zümo, Chinees met IGO Motoreditie, Chinees met Becker Mamba software en het originele Becker Mamba toestel.
 
De MT is aangekomen en krijgt een nieuw huis.
Inmiddels heb ik een Numo S10 aangeschaft en die gaat mee op een week AllRoad in Fr.
Zaterdag getest en goed bevonden. Goede specs en eigenlijk heel goed scherm (IPS + Sharp IGZO).
De S10 past netjes in de Belta X-grip.
We gaan het meemaken.
 
Stop je met het MT 5001-projectje?

Ik zelf ben in afwachting van deze:

Homtom HT20
thumb_34246_default_big.jpeg


Mijn eerdere bestelling van een Android telefoon is nooit aangekomen. Refund is al ontvangen.

Ook de levering van deze duurt al weer geruime tijd.
De Homtom is nu eindelijk in Nederland aangekomen. Afwachten of hij deze week komt.

Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn.
:)
 
Nee hoor, maar Prolech heeft Android 6 in de wacht gezet ("Our engineer works on another project") en ook de RAM update naar min 1Gb.
De MT gaat zometeen weer gewoon voorop, maar we hebben 4 motoren rijden en een tweede MT met deze specs wil ik niet.

De S10 komt gewoon uit Haarlem voor 139 euro. In een dag in huis en knorren maar.

gr Marten
 
De Homtom ht 20 is binnen.

Eerst indruk. Goede afwerking. Stevige kast, metalen frame. De plastic achterkant is met 10 schroefjes(!) te verwijderen. Waterdicht membraan schermt de batterij, simkaart en SD-kaart slots goed af.

Android 6.0. Werkt prima geen opmerkingen tot dusver. Leuke gadget: de vingerafdrukscanner om de telefoon te ontgrendelen. Werkt prima, mijn vriendin kon de telefoon niet openen. })

Direct de TomTom go app geïnstalleerd. Snelle fix met GPS ook binnen.

Ik heb het apparaat voor €81 gekocht. En ondanks de onnavolgbare capriolen van PostNl binnen 3 weken binnen gekregen. https://nl.aliexpress.com/item/Homt...32776770637.html?spm=2114.13010608.0.0.V1sDbM
 
Ook de Geotel A1 doet nog steeds dapper zijn werk.

Mijn vader gebruikt hem ook echt als telefoon. En dat werkt ook prima.

Bij de Geotel A1 kon ik de laadkabel mooi in het afsluitrubber wegwerken. Zodat waterdicht geladen kan worden.

c0NyRkOJpesyc15-5nMsJUoREcftaqV_PmNkk3NEHlWwxi5fZFah-WvQ50diWUl0HF2Tzhsn9YW2kl68X7kp_vhoC93wSTtHEZm7a_0n7uCZVsCwiGxKNQnVwU3AMDt9WD8gFxSCxMRqPX5yFQ4JtUw83DPkWPhAhwabb6xn4SthlYwME0XN4xIuz1zdGsVrD1JqxKEVgGibp-uqz1v-KAP8BtPYfUDwE7y9ZyJE-Qq6gF2nxDs1YdOhHCliNe7C20JEftVr3AcX-KSetr8VI2j0wCvzub3ea2xy9eYwI5c3inwesPXOXwt9Rkb4FP8FI8_ymyYgT61oU6j83mpX-p9sQQLnlrRF1LtX6_aH551LNCiygFt238ytndGmQXD2bs7_eK5Ccnf8YYTj2frb7MEw9v7P8IEbqLchYDyMOoMCJAETxkNlb3Vp_BJlCSpYtVO9rqDbmzvP8JHtnKt8SZBx1HF27xmtpwewdPQerXJLRkIEit_JMI8lKS1kmVAojUGTEE-ViDjmhRvAVyPzOSxUc7bc8JE_Avo1PNYWy-H1BRrPBQUlyvwEPPYM8RYwUR9wlaMQSoigD048-q37REYko5H2aHbm7L93ilLMDRianGg=w405-h720-no


a8k_jRyFnhbvZqY6voqGNKKkh1jmILTK68dlPQAJU5DmHRvAhUCluxnS57DMxvoyyidFDn-xGS8w5oFm4zgMIsHVrd57FbL1nd_XffWBGTHjfr7Z8U0re2a8joAzuvbjy-S3W0yt2RfZOX0kLDqk29yq-gkY_CK0UbWF3UhT0u1xpiaxU6LMtazavu4wjn-_BY-bGP2kKRwcVmuLNZLqxoLBq8EAdOJ3Mw6OatZLNcmhvZUUXBNjcee-Y8hiIAfx-B8-y4y0B0I8z1ZxlVRVtL24j-cb2zgO3URYbQ3ai5i6rCgq3Mu4WDa_r6UBJR0xvxdDAlCv5EdBJ32-1NF2928kvxpi35byEIZUcbB2ZOjwAYN6K7n4n-BiPDZj7_Obm0qmx324b_s0M1C0tFTRHco2zAm8WpCoaj26zmcsdga2HME6W-ehywFqJKwjcExiDi9g9_9YFebcQtXlED13sEnWQXC31d_p26aiADu9-kZNEZJizzmjtZn3JgRyPmxR8yq9fRy08bh2bRsC-pMuJ6zaPdvQKzb-Yir81YOjyOoyFFiaIcpgDdp8nkNKHTTjwO5wlGbwz6BHPvVbOc9Ua2dLokQkZRsMl8OpT15PQdh9cuQ=w405-h720-no
 
De Homtom ht 20 is binnen.

Eerst indruk. Goede afwerking. Stevige kast, metalen frame. De plastic achterkant is met 10 schroefjes(!) te verwijderen. Waterdicht membraan schermt de batterij, simkaart en SD-kaart slots goed af.

Android 6.0. Werkt prima geen opmerkingen tot dusver. Leuke gadget: de vingerafdrukscanner om de telefoon te ontgrendelen. Werkt prima, mijn vriendin kon de telefoon niet openen. })

Direct de TomTom go app geïnstalleerd. Snelle fix met GPS ook binnen.

Ik heb het apparaat voor €81 gekocht. En ondanks de onnavolgbare capriolen van PostNl binnen 3 weken binnen gekregen. https://nl.aliexpress.com/item/Homt...32776770637.html?spm=2114.13010608.0.0.V1sDbM

Ik heb er ook 1 besteld. Gebruik nu een oude Sony Xperia S zonder sim via bluetooth tethering verbonden aan m'n smartphone in binnenzak en dat werkt perfect. Maar is niet waterdicht. Met deze Homtom is dat probleem de wereld uit. Geen geld voor een snel navsysteem ;)
 
Ook de Geotel A1 doet nog steeds dapper zijn werk.

Mijn vader gebruikt hem ook echt als telefoon. En dat werkt ook prima.

Bij de Geotel A1 kon ik de laadkabel mooi in het afsluitrubber wegwerken. Zodat waterdicht geladen kan worden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn camera doet het niet meer ;( althans alleen selfies nog. :') (Voorkant niet)
 
Lijkt me voor een telefoon die uitsluitend als navi gebruikt wordt nog niet zo'n groot probleem...
 
De S10 met deze X-grip. Ben ik aan het testen. Komende 7 dagen all-raod rijden in N-Frankrijk.
Ik heb ook nog een Qi lader achter icm mijn Lumia 830. Werkt ook.
Alleen zijn er bijna geen rugged phones met Q1 (wireless charging).

Maar de S10 zou een dag mee moeten gaan. Dat gaan we dus zien.
 
Een dag met een aktief scherm gaat niet lukken denk ik. Ik zou toch in een laadmogelijkheid voorzien.
 
Zit op de TomTom app niet een spaarmodus? Een instelling die het scherm actief maakt als er een routeaanwijzing komt en het scherm uitschakelt als er niets te melden valt?

Ik moet nog even aan de slag om een vochtbestendige laadkabel te maken.

Inmiddels ook Osmand + in gebruik. Erg veel mogelijkheden en instellingen. Grafisch niet zo gelikt als TomTom. Wel een complete navigatie app.
:)
 
De Homtom ht 20 is binnen.

Eerst indruk. Goede afwerking. Stevige kast, metalen frame. De plastic achterkant is met 10 schroefjes(!) te verwijderen. Waterdicht membraan schermt de batterij, simkaart en SD-kaart slots goed af.

Android 6.0. Werkt prima geen opmerkingen tot dusver. Leuke gadget: de vingerafdrukscanner om de telefoon te ontgrendelen. Werkt prima, mijn vriendin kon de telefoon niet openen. })

Direct de TomTom go app geïnstalleerd. Snelle fix met GPS ook binnen.

Ik heb het apparaat voor €81 gekocht. En ondanks de onnavolgbare capriolen van PostNl binnen 3 weken binnen gekregen. Homtom HT20 4G Smartphone MTK6737 Quad Core 1.3 GHz 2 GB 16 GB Android 6.0 4.7 "Vingerafdruk Scanner waterdichte Dual SIM Cellphone in Homtom HT20 4G Smartphone MTK6737 Quad Core 1.3 GHz 2 GB 16 GB Android 6.0 4.7 "Vingerafdruk Scanner waterdichte Dual SIM Cellphone van Mobiele Telefoons op AliExpress.com | Alibaba Groep
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met dit toestel. Indien je meer weet, wil je dit dan delen? Zoals bijv. helderheid scherm in zon, is deze al waterdicht op te laden? etc.

Stel dat ik dit toestel bestel, samen met: Universele Motorfiets Scooter Handgreep Achteruitkijkspiegel Mount Mobiele Telefoon Houder USB Charger voor iPhone 6 S, 6 S Plus, Galaxy S7 in Universele Motorfiets Scooter Handgreep Achteruitkijkspiegel Mount Mobiele Telefoon Houder USB Charger voor iPhone 6 S, 6 S Plus, Galaxy S7 van Mobiele Houders & Stands op AliExpress.com | Alibaba Groep, heb ik eigenlijk al een totaaloplossing!
 
Laatst bewerkt:
Doe ik, als de motor terug is van de dealer.

Met betrekking tot de actieve houder van aliexpress. Bestel daar dan ook dit bij: https://nl.aliexpress.com/store/pro...icycle-Phones-Holder/1112169_32693671461.html

Bij mijn originele x-grip is deze meegeleverd en hiermee zet je de telefoon muurvast in de houder. Verder weet ik niet of hoe waterdicht de houder van Aliexpress is.

Ik zelf heb een 12 volt aansluiting in de stuurkuip. Voorlopig gebruik ik een USB-plug en een USB-kabel om de telefoon te laden.
 
Dat rubber zit er standaard al bij zie Ik! Ik ga binnenkort de gok maar eens wagen! Bedankt!
 
Ik volg dit draadje al een hele tijd en nu eindelijk eens reageren..

Zelf maak ik gebruik van een tweedehands samsung s5 icm met een chinese x-grip. Voordeel van de chinese x-grip is dat hij veel goedkoper is en dat er een usb-poort is ingebouwd. Deze gebruik ik met een klein 15cm snoertje om de telefoon te voorzien van stroom tijdens het rijden.nhelaas geen 100% waterdichte oplossing maar er is almdoor flinkevregen ngereden en nog geen problemen gehad!

Ik heb inmiddels de spullen in huis om de S5 te voorzien van wireless charging. Ik weet alleen nog niet hoe ik dit (waterdicht) ga inbouwen . en of dan ook voldoende werkt is ook afwachten

De mooiste oplossing zou een android device zijn met een dedicated houder zoals de prolech nav. Nu kost het mij vrij veel tijd om de telefoon in de houder te zetten, kabeltje vast te maken en de tether er omheen te trekken.

De spullen heb ik allemaal op aliexpress besteld:
Aliexpress.com: Koop Siliconen Rubber Security Bands voor Bike Mount Houder Universele Stuur Cradle Houder Tether Fiets Telefoons Houder Ondersteuning van betrouwbare rubber joystick leveranciers op Yingxue Tech

Aliexpress.com: Koop Zware Motorfiets U bout Montage Base met 1 inch Bal van betrouwbare base hat leveranciers op Yingxue Tech


Spiraal spiraal usb 2.0 a male naar micro usb b lente kabel voor mobiele telefoon/mp3/mp4 in Spiraal spiraal usb 2.0 a male naar micro usb b lente kabel voor mobiele telefoon/mp3/mp4 van Mobiele Telefoon Kabels op AliExpress.com | Alibaba Groep

https://nl.aliexpress.com/item/X-Gr...er-USB-Charger-For-Phone-GPS/32794074223.html

Omdat ik de combinatie telefoon(dus internet), navigatie en muziek echt goed vind werken wil ik niks anders meer. Al kijk ik graag mee naar de oplossingen die jullie op de motorfietsen gebruiken.

Een rugged telefoon met afgeschermde usb poort zoals hierboven vind ik ook een hele mooie oplossing!!
 
Kijk de reacties komen los! Leuk! Maar kapen we niet mr. M zijn topic door niet meer te praten over de MT 5001 en wel over de Android telefoons? Als hij er bezwaar tegen heeft moeten misschien een nieuw topic openen.
:)
 
Als je een los usb kabeltje koopt, koop dan ook eens zo'n KCX-017 of vergelijkbare om het kabeltje te testen. En vergelijk met de originel kabel van je telefoon.

Ik heb al een paar kabeltjes weggegooid, die te kort gaven t.o.v. originele kabel.
Bij navigeren zakte nog steeds de accu waarde, terwijl met origineel het op peil bleef.
 
Laatst bewerkt:
Neem voor het laden vooral een 5 Volt converter die meer dan 1000mA levert. 3000mA, oftewel 3A is ideaal. Dan kun je het scherm continu aanlaten en laadt de accu toch noch bij.

Deze converters kosten maar een paar Euro.

De oplossing met de Geotel A1 is wat mij betreft ideaal. Alleen weet ik natuurlijk niet wat ie op de lange duur doet.

Ik kan zo weer wisselen naar bijvoorbeeld mijn good old Becker Mamba. Omdat ik de voedingskabel deelbaar heb gemaakt. En voor bevestiging op het stuur gebruik ik een snelsluiting van SW Motech (click adapter).
 
Van het weekend de eerste test gehad met de Homtom op de motor. In combinatie met de X-grip en rammounts zit het apparaat stevig vast. Scherm is een verademing t.o.v. de oude Rage. Het scherm van de Rage had een veel lagere lichtsterkte, in combinatie met een spiegelend oppervlak was de zichtbaarheid een stuk minder dan met de HomTom.

Navigatie met de TomTom go app gaat prima. Interface en mogelijkheden zijn mij bekend (ik heb een TomTom in de auto) dus intuïtief. Osmand +: Rijden gaat goed. Zichtbaarheid van het scherm prima, kaarten hebben wel meer kleurtjes, dus wat drukker. Enorm veel instellingsmogelijkheden en meerdere plugins, betekent wat meer fine tuning, maar ook dit is een blijvertje.

Batterij gebruik:
Scherm gebruikt veel energie. Ik heb nog niet zolang gereden, maar ik schat in dat met navigatie en het scherm continue aan en op volle sterkte, dat je 6 tot 8 uur kan rijden totdat de batterij leeg is. Ter vergelijking: in rust met met Wifi aan, ontlaad de batterij met 10% (in circa 7 uur)

Bluetooth: stabiel, nog niet getest met helm, wel in de auto.

To-do:
- permanente voeding. Advies gevraagd: Kan ik een zomaar een mirco-usb aansluiting solderen op mijn bestaande Ragevoeding van 5-v-1500 mha? Of beter investeren in een converter zoals Paul Snip aangaf.

:)
 
Ik zou een convertertje nemen die 3A bij 5 volt levert. Dan laadt hij altijd sneller dan dat ie leegloopt. 1 Ampere is bij gebruik van de TomTom App net niet genoeg.

Deze convertjes kosten via Ebay weinig en zijn vast ook bij onderdelenhuizen te koop.
 
Als je een los usb kabeltje koopt, koop dan ook eens zo'n KCX-017 of vergelijkbare om het kabeltje te testen. En vergelijk met de originel kabel van je telefoon.

Ik heb al een paar kabeltjes weggegooid, die te kort gaven t.o.v. originele kabel.
Bij navigeren zakte nog steeds de accu waarde, terwijl met origineel het op peil bleef.
Correct, maar ik test dat gewoon met de Amp App voor Android.
Die verkeerde dingen geven ongeveer 470 mA, de originele 2230 mA op die 3 A convertoers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan