De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Ga vooral door met jullie inbreng, :Y overweeg namelijk ook een android telefoon aan te schaffen. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen, zowel positief als negatief.
En zo nu en dan een "uitstapje "moet kunnen toch? :]

Ik sluit me daar bij aan. Ik heb nu een iPhone (heb daar zelf een draadje over gestart), maar twijfel. TomTom komt niet over de brug kwa functionaliteit en ik begin me eraan te ergeren dat ik niet kan synchroniseren met MyDrive. Overweeg een toestel met android. Wil dan een waterdichte zodat ik niet hoef te schipperen met hoesjes. Ik wil dan wel een redelijk up to dat toestel dat ook voor andere zaken te gebruiken is. Dat betekent een recente versie van android en een goede camera. Heeft er al iemand zoiets in gebruik voor navigatie?
 
Kijk eens op o.a. Gearbest, Ebay, etc voor een Android IP68. Er is dan keuze genoeg. Beginnen vanaf 60 euro (Geotel A1, IP67) tot ongeveer 300 euro (Volgens mij AGM X1)

De foto kwalteit van de bekende High End telefoons (Galaxy S6, S7, Iphone 7, etc) halen ze geen van allen maar naarmate de toestellen duurder worden, wordt fotokwaliteit over het algemeen wel beter tot goede foto's.

Als de MT-5001 ook tethering issue's heeft, is het nog reden om voor een Android Phone te gaan met eigen simkaart.
 
Laatst bewerkt:
Interessant! Alleen zijn ze erg zuinig met info.

Kun je mooie/spannende routes direct op het toestel uitstippelen? Kan ik het toestel een mooie rondrit laten berekenen? Welk kaartmateriaal wordt gebruikt?

Tot nu toe erg tevreden met Tomtom in combinatie met Mydrive. Maar die gebruik ik nog niet officieel. Kost officieel 20 Euro per jaar geloof ik.

Als dit een eenmalige investering van 3 tientjes is dan ben ik best bereid dat er voor te betalen.
 
Ik heb steeds begrepen dat de in-app navigatie onderdeel zou worden van de MyRoute app. Slim van ze op het als aparte app uit te brengen, maar dus wel weer extra kosten.


Ja klopt. Echter communiceert het waarschijnlijk vlekkeloos met mra wat natuurlijk wel weer heel fijn is. Nu met tomtom enz hapert dit nog wel eens enorm. Ik ga het wel testen... Ik maak nog wel een terugkoppeling hier.
 
Ik heb vanmiddag mijn voeding geïnstalleerd.

De setup ziet er nu als volgt uit.

full


Links een dubbele usb-aansluiting. Midden een ramkogel gemonteerd op een metalen steun onder het dashboard. Verder een ram-arm en X-grip. Extra USB-aansluiting is handig om tijdens het rijden een powerbank op te laden. Een alternatief is de originele 12v aansluiting, ook daar kan ik een USB-lader van maken. Genoeg mogelijkheden om stroom te tappen dus.

@athome: het data verbruik valt mij mee.

:)


Ziet er goed uit zo!

Is zo iets als dit niet ook niet handig in zo'n situatie? http://s.aliexpress.com/bI73aUJF
 
Ja klopt. Echter communiceert het waarschijnlijk vlekkeloos met mra wat natuurlijk wel weer heel fijn is. Nu met tomtom enz hapert dit nog wel eens enorm. Ik ga het wel testen... Ik maak nog wel een terugkoppeling hier.

Nadeel is dan wel dat ik daarnaast ook TomTom weer nodig hebt voor A naar B navigatie ivm met verkeersinfo.
 
Interessant! Alleen zijn ze erg zuinig met info.

Kun je mooie/spannende routes direct op het toestel uitstippelen? Kan ik het toestel een mooie rondrit laten berekenen? Welk kaartmateriaal wordt gebruikt?

Tot nu toe erg tevreden met Tomtom in combinatie met Mydrive. Maar die gebruik ik nog niet officieel. Kost officieel 20 Euro per jaar geloof ik.

Als dit een eenmalige investering van 3 tientjes is dan ben ik best bereid dat er voor te betalen.

Ja routes neemt hij direct over. Ook spannende en bochtige routes dus. En werkt op Here kaarten.
 
Nadeel is dan wel dat ik daarnaast ook TomTom weer nodig hebt voor A naar B navigatie ivm met verkeersinfo.

Er komt verkeers info in. Het is niet zeker of dit met de 1e versie er al in zit. Anders komt het met de 1e update.
 
Vandaag mijn Geotel A1 ook ontvangen. Het ging best snel. Echter het touchscreen werkt niet naar behoren. Een mail naar de verkoper gestuurd. Hopen dat we er wat nuttigs uit komt.
 
Ik kreeg vandaag een brief over invoerrechten.
Dus ik moet nog even wachten op de Geotel A1.
 
Je bedoeld om de files heen? Lijkt mij wel Hahaha anders heeft de verkeers info weinig tot geen zin toch?

Er systemen die wel de files laten zien, maar geen alternatieve route geven. Die moet je dan zelf bedenken. Daarom is het voor mij geen vanzelfsprekendheid.
 
Laatst bewerkt:

Lijkt interessant. Ik wel een vraag over het kaartmateriaal. MRA gebruikt Here kaarten. Ik wil de app ook voor fietsen en offroad rijden. Hoe gedetailleerd is het kaartmateriaal van Here. Heeft iemand hier ervaring mee?

de Tomtom app lijkt tracks die over onverharde wegen gaan, te herberekenen naar verharde wegen. Daarom dacht ik aan een abbo op MRA. Of ik doe iets fout?! :?
 
Ik ben ingegaan op de aanbieding. Ik ben er ook al vroeg in begin van MRA bij geweest en heb dus mee kunnen maken wat ze van MRA hebben gemaakt. Niets is perfect maar MRA is toch wel een prettige tool geworden. Als ze dit zelfde ook kunnen met hun navigatie app. Kan het best wel een leuke app worden voor de motorrijder.
 
Lijkt interessant. Ik wel een vraag over het kaartmateriaal. MRA gebruikt Here kaarten. Ik wil de app ook voor fietsen en offroad rijden. Hoe gedetailleerd is het kaartmateriaal van Here. Heeft iemand hier ervaring mee?

de Tomtom app lijkt tracks die over onverharde wegen gaan, te herberekenen naar verharde wegen. Daarom dacht ik aan een abbo op MRA. Of ik doe iets fout?! :?

Mbt de Here kaarten is het afhankelijk welke here kaarten er gebruikt worden. Je hebt verschillende versies hierin. Als ik de app heb zal ik het voor je testen en je antwoord geven.

Mbt je verhaal over tomtom klopt je ervaring helemaal. Om mra abonnement hiervoor te nemen is volstrekt onnodig. Mra is een online platform waar je routes mee kunt maken. Als je vervolgens de routes weer in je tomtom app/toestel zet zal hij de route weer over verharde wegen laten gaan.

Je zou even kunnen afwachten of de navigatie app van de myroute-app makers wel off-road gaat ondersteunen. Zal me benieuwen hoe ze deze navigatie app gaan noemen in de toekomst overigens!

De navigatie app koopt je overigens voor een periode van 3 jaar is mij inmiddels wel duidelijk. Kortom een kosten plaatje van ongeveer 13 euro per jaar.




Kon het niet laten om me weer eens te laten verleiden naar een android toestel. Heb nu een homtom HT20 pro besteld. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen na mijn negatieve ervaringen met de mt5001.
 
Laatst bewerkt:
Er systemen die wel de files laten zien, maar geen alternatieve route geven. Die moet je dan zelf bedenken. Daarom is het voor mij geen vanzelfsprekendheid.

Het lijkt me sterk dat ze dit doen aangezien dat echt een stap terug in de tijd is. Zodra ik de app heb en de verkeersinfo is beschikbaar zal ik het testen en het hier melden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan