De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Die draadloze lader heeft ook weer een USB aansluiting. Is dus verplaatsen van het probleem.
Ik dat dit voor die persoon tevens een goedkopere oplossing is geweest.
 
Vandaag mijn Geotel A1 ook ontvangen. Het ging best snel. Echter het touchscreen werkt niet naar behoren. Een mail naar de verkoper gestuurd. Hopen dat we er wat nuttigs uit komt.

Qudrommel, bij mij werkt de GPS niet.
Dus nutteloos waarvoor ik hem wilde gebruiken. :(
 
De GPS werkt wel maar wel matig. Bij het minste of geringste is er geen GPS meer.

De AGM A8 schijnt wel goede GPS te hebben maar de helderheid is onder de maat. Waadoor er buiten in de zon vrijwel niets te zien is.

De HomTom HT20 heeft een goede helderheid (450 nits gemeten), net als de Blackview BV6000 maar van beide weet ik de GPS kwaliteit niet.
 
Ik moet nog reactie krijgen uit China. Heb al een reactie gehad maar daarin vroegen om meer info.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met gadgets uit China niet altijd positief.

Een tablet was gauw kapot.
De Sjcam 4000 doet het wel naar behoren (was ook relatief duur)
De Geotel A1 is ook niet goed.

Nu kan ik voor de HomTom gaan maar ik kan ook in Nederland voor een oplossing kijken. Het stukje support wat je dan eventueel nodig hebt is dan in ieder geval eenvoudiger.
 
Je kunt de blackview telefoon bij een nederlandse leverancier kopen.

Bijvoorbeeld deze: https://vastenmobiel.com/blackview-bv6000s-4g-bouwtelefoon-sunshine-yellow/ Deze was toen ik mij oriënteerde bij een Aliexpress handelaar in Duitsland €120. (incl. verzending en geen risico op belasting en btw-heffingen.

Prijsverschil ten opzichte van China is dus wel behoorlijk groot.
:)

Ook dat prijs verschil maar waarom zou je dat doen? Toestel heeft niet echt specs die klaar zijn voor de toekomst om het maar kort samen te vatten.

Ik heb de homtom gewoon via aliexpress besteld maar dan laten verzenden uit Duitsland zodat ik geen invoer kosten heb.
 
Ook dat prijs verschil maar waarom zou je dat doen? Toestel heeft niet echt specs die klaar zijn voor de toekomst om het maar kort samen te vatten.

Ik heb de homtom gewoon via aliexpress besteld maar dan laten verzenden uit Duitsland zodat ik geen invoer kosten heb.

Klopt. Ik ben ook gegaan voor de Homtom, nadat de blackview niet geleverd werd.Ik heb hem in China besteld en zonder bijkomende kosten ontvangen. Voorbeeld wat ik noemde was ook om het prijsverschil aan te geven.

:)
 
Zoals gezegd is mijn bestelde Geotel A1 niet echt bruikbaar door een half functioneert touchscreen. Ben nog bezig met de leverancier voor een oplossing. Heb ondertussen een Samsung XCover 4 gekocht.
Is een stukje duurder dan de Chinese varianten maar het ziet er wel goed uit. Is een stuk sneller dan de Geotel A1. De schermhelderheid is een heel stuk hoger. Het is vol in de zon geen enkel probleem om het scherm af te lezen.

Heb mij ondertussen ook aangemeld voor de MyRouteapp Navigation tool. Kan ik dan ook mooi proberen.
 
Inmiddels mijn homtom HT20 pro binnen. En ik ben eigenlijk blij verrast. Wat is dat toestel lekker snel door zijn 3gb werk geheugen en MT6753 octacore processor. Ook 32gb opslag is ideaal aangezien je de kaarten van tomtom enz allemaal kwijt kunt op je interne geheugen.

In vergelijking met de mt5001 die ik had is dit een super toestel.

Nu even wachten op wat spulletjes zodat ik hem op de motor kan monteren. Dan even wat ritjes er mee doen naast mijn rider 450. Als hij goed bevalt gaat de rider er uit... Dit toestel is namelijk zo veel sneller en handiger dan de rider.

Kortom: op naar wat test ritjes :]
 
Voor montage heb ik de RAM-HOL-PD3U gekocht.
X-Grip kan ook maar die andere kan ik makkelijker en goedkoper monteren.
 
Voor montage heb ik de RAM-HOL-PD3U gekocht.
X-Grip kan ook maar die andere kan ik makkelijker en goedkoper monteren.

Ziet er goed uit! Onverwoestbaar zo te zien en makkelijk te gebruiken met ram :t

Ik heb deze besteld zodat ik dan gelijk usb heb voor het laden van mijn homtom. Achterop zit een m6 gat daar wilde ik dan gewoon een ram kogel op schroeven! Of het in de praktijk zo goed gaat werken als ik in gedachten heb moet ik nog ff afwachten aangezien de houder nog niet binnen is.

http://s.aliexpress.com/YFRrAF7B
 
Klopt. Ik ben ook gegaan voor de Homtom, nadat de blackview niet geleverd werd.Ik heb hem in China besteld en zonder bijkomende kosten ontvangen. Voorbeeld wat ik noemde was ook om het prijsverschil aan te geven.

:)

Komplete willekeur zo te zien, ik moest BTW betalen. Invoerrechten hoeft niet tot 120 euro meen ik.
 
Williej, heb je ook n Rider dan?
Waarom dan n mt5001 en n homtom gekocht dan?

Ja heb ik ook!
De rider is alles behalve een super apparaat. Erg sloom in vergelijking met een android apparaat en erg beperkt in mogelijkheden.

Had verwacht met de mt5001 gelukkig te worden maar dat was echt een tegenvaller. De homtom tot op heden is wat ik verwachte maar moet het wat langer meer testen om echt er wat over te vertellen.
 
Wat vind je tegenvallen aan de MT5001?

Het moeilijk of niet opslaan op sd kaart is voor mij n issue, maar aan de andere kant:
Ik hoef alleen tomtom erop.
In de vergelijk met de garmin en tomtom leek het scherm erg goed.
Is die traag?

Tomtom sloom?
Irritant lijkt me dat ja.
De tomtom go mobile op mn smartphone draait heel snel.

Ik ben eigenlijk geinteresseerd in beide toestellen, maar de MT5001 moet dan echt n stuk goedkoper zijn, want de garantie is natuurlijk moeilijk en die van tomtom is top
 
Mijn TT400 is ook erg langzaam.
De TT Go app draait vele malen sneller. (Sony Z5 compact)
 
Wat vind je tegenvallen aan de MT5001?

Het moeilijk of niet opslaan op sd kaart is voor mij n issue, maar aan de andere kant:
Ik hoef alleen tomtom erop.
In de vergelijk met de garmin en tomtom leek het scherm erg goed.
Is die traag?

Tomtom sloom?
Irritant lijkt me dat ja.
De tomtom go mobile op mn smartphone draait heel snel.

Ik ben eigenlijk geinteresseerd in beide toestellen, maar de MT5001 moet dan echt n stuk goedkoper zijn, want de garantie is natuurlijk moeilijk en die van tomtom is top

Wat er tegen viel aan de mt5001? Kanttekening ik ben een zeur en wil graag dingen die goed zijn :+

1. Toestel is mega sloom dit door een te trage processor en veel te weinig werkgeheugen. Dit merk je pas als je wat meer installeert! De uitgeklede android draait wel soepel nieuw uit doos.
2. Scherm is waardeloos te bedienen in android! 2 vingers voor zoom functies enz kun je vergeten.
3. Opslag is klein zodat je geen Europa kaart kunt draaien.
4. Oude android versie waardoor je binnen no time bepaalde apps niet meer kunt draaien.
5. Gps antenne was slecht waardoor hij zich soms vergiste in welke straat ik reed. (later werd dit nog slechter en is het toestel retour gegaan)
6. De playstore werd niet of niet goed opgenomen waardoor sommige apps niet werkte of geïnstalleerd kunnen worden.

Kortom 1 bak irritatie als je het mij vraagt O-)

Mbt de tomtom rider 450 tja die is ook traag vooral je een flinke route hebt draaien en je wilt instellingen aanpassen flipt hij de pan uit en word mega traag. Dit heb ik in de Android tomtom app nog niet ervaren. Verder is de rider opzich prima hoor maar meer dan prima kan ik dr niet van maken. Een beetje een smartphone gebruiker krijgt al snel het gevoel 10 jaar terug te gaan in de tijd zegmaar!
 
Vanavond komt myroute app navigatie uit voor de mensen die mee hebben gedaan aan de voorverkoop.

Ik heb nog geen bericht maar ben erg benieuwd!
 
full



Dit is wat er via hun Facebook zojuist werd gecommuniceerd.
 
Vandaag zowel de homtom HT20 pro getest als de myroute-app navigatie.

De homtom werkt echt erg goed en reageert zelfs op mijn zomer handschoenen. De afleesbaarheid is beter dan die van mijn tomtom rider 450 met zon op het scherm. Het bevestigen ging prima zoals verwacht met de uit China bestelde actieve houder. Ik heb hem nu tijdelijk even bij de spiegel zodat ik zowel de rider als de homtom tegelijkertijd kan gebruiken. Ook bij het fout rijden herberekend de homtom met de tomtom go app net iets iets sneller dan de rider. Ook de gps berekening is sneller bij afremmen vanaf hogere snelheid heeft de homtom gelijk de juiste snelheid en de rider komt hier secondes later achteraan. Kortom een super toestel de homtom.


En dan de MyRoute-app navigatie.... Om een lang verhaal kort te maken! Het is nog niet klaar en dat merk je erg goed....

Tekst en knoppen zijn Schots en scheef maar dat is makkelijk te verbeteren.
De software is mega traag met dingen zoals herberekenen enz veroorzaakt vastlopers van de software. Ook is een route halverwege op pakken erg moeilijk/omslachtig het functioneert een beetje als een oudere garmin met route punten! En ja inderdaad route punten!!! Geen track wat een teleurstelling zeg. ;(
Ook tijdens het navigeren kun je niet het instellingen menu in waardoor je de navigatie volledig dient af te sluiten voordat je het instellingen menu wilt benaderen. Hiernaast heb ik nog wel een hele lijst kleine verbeter punten maar dat ga ik nu maar niet opnoemen O-)

Conclusie: myroute-app navigatie is nog in ontwikkelingsfase en dat is maar goed ook aangezien de software aan alle kanten rammelt. Maar de basis is oké, ik ben dus erg benieuwd naar het eind resultaat!

Voorlopig heeft tomtom go mijn voorkeur alleen al omdat deze met tracks werkt.





Er was laatst nog een vraag of myroute-app navigatie voor off-road gebruikt kon worden. Het antwoord is hierop is helaas nee! Misschien dat die functie nog komt in de toekomst...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan