De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Even een update



Er is een nieuwe software versie uit en deze heb ik momenteel op het toestel draaien.
Wat is er nieuw/beter aan deze versie?
1. *O* DE GOOGLE PLAYSTORE WERKT *O*
2. Gps antenne drivers zijn aangepast gps is nu sneller en nauwkeuriger (gewoon goed dus).
3. Gps signaal app is nu in het Engels dus geen chinees meer in beeld.



Wat is er minder goed aan deze versie? (is al door gegeven richting fabrikant)
1. De playstore is een oude variant dus even updaten is nodig! Dit gaat gewoon via de playstore dus erg veel moeite kost het niet.
2. Het scherm roteert ook als scherm rotatie is uitgeschakeld.


Ik heb inmiddels software van Calimoto getest. Dit is een speciale navigatie app voor motoren! Gisteren de app wat routes laten maken maar wat een teleurstelling ten opzichte van wat er beloofd word op de website ( http://calimoto.eu/en/ ).Je routes zijn recht en gaan over de meest saaie wegen die er te vinden zijn in Nederland. Toch zijn er mensen in Duitsland enorm gelukkig met deze app maar misschien dat de kaarten/routes voor Duitsland beter zijn.
Mijn conclusie is echter dat de app voor mij geen toegevoegde waarde heeft.
Linkje naar blije duitser met Calimoto https://www.youtube.com/watch?v=t17tl50QBYQ
 
Laatst bewerkt:
Update voor de filmers onder ons.

Ik heb een gamrin virb xe.
Nu heb de garmin virb app op het toestel geïnstalleerd en dat werkt verassend goed! Ik kan live de beelden kijken en de camera in of uit schakelen!

Het live kijken is natuurlijk niet veilig maar wel handig om te controleren of de stand van je camera goed is.

Het is natuurlijk wel het geval dat de hele tijd je wifi aan op de camera stroom vreet! Ik heb daar gelukkig niet zo veel last van aangezien garmin virb xe als 1 van de weinige waterproof is op te laden op de motor!

Maar het werkt dus vlekkeloos :t
 
Update reeds gedownload. Vanavond updaten.
Van deze snelheid van bug - fixing kan de gevestigde orde nog wat van leren :)

Morgen ding op de motor aansluiten.
Kijken of ik de TomTom mobile erop kan krijgen en de file info via de telefoon.

gr Marten
 
Update reeds gedownload. Vanavond updaten.
Van deze snelheid van bug - fixing kan de gevestigde orde nog wat van leren :)

Morgen ding op de motor aansluiten.
Kijken of ik de TomTom mobile erop kan krijgen en de file info via de telefoon.

gr Marten


Ja ze zijn er op gebrand om er een succes verhaal van te maken dat is wel te merken!

Ben benieuwd hoe het monteren gaat! Maak je er een verslagje van?
 
Zodra de navi weer voor een fatsoenlijke prijs op de markt komt, ga ik er ook mee verder.


Dan zul je nog tot ongeveer maart moeten wachten is de inschatting van de fabrikant momenteel! Maar het beloven kunnen ze niet!

Ik had ook al wat mensen uit mijn omgeving die er graag 1 willen!

Prijzen zullen dan weer laag zijn kon men wel al vertellen.
 
Ben benieuwd hoe het monteren gaat! Maak je er een verslagje van?

Ik heb twee aansluitingen op de motor:

1. Een waterdichte USB voeding 5V 1A(Ik heb hen dat gevraagd te ontwerpen, reeds jaren geleden). Dan kan de convertor er tussenuit. En kijken of 1A genoeg is. Maar dan moet ik nog wel een extra female stekker hebben en daar een usb male aan solderen. Deze optie gaat dus effe niet, want ik heb de spullen niet op tijd.
2. Op alle motoren heb ik tevens 12V Tulp chassisdeel stekkers. Deze voldoen al jaren prima. Ik heb nog een Male tulp liggen en soldeer die wel even aan de MT 5001 converter for the time being.

Ik schiet morgen wel even een paar plaatjes.

VRAAG: Mag ik aannemen dat bij Prolech dat Rood = + en Zwart = -??

(ik kan het op hun site niet vinden)
Shirly gevraagd manuals en meer support docs op de download pagina te plaatsen. Nu staan er NUL :)

VRAAG 2: Heeft iemand toevallig zo'n female aansluiting over? Ik begreep dat deze dingen op de Peak en Rage gebruikt werden? Wellicht heeft iemand nog wat liggen en dat niet gebruikt wordt. Of wellicht is het een standaard stekker die ik zo bij Eijlander in Ede kan halen?

Update voor de filmers onder ons.
........
Het is natuurlijk wel het geval dat de hele tijd je wifi aan op de camera stroom vreet! Ik heb daar gelukkig niet zo veel last van aangezien garmin virb xe als 1 van de weinige waterproof is op te laden op de motor!

Maar het werkt dus vlekkeloos :t

De AV connectie boven de SD kaart is volgens Shirley een camera connectie. Video.
Zij zal het nog even double checken.
Voor 129 euro net een TomTom Action Cam gekocht (met 5 jaar garantie, kon ik niet laten liggen). TomTom heeft ook een App waar je vanalles mee kan. Ik ben benieuwd.

gr Marten
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een mooi aanbod voor een tomtom 410 dus verkoop mijn mt5001.

Mocht iemand interesse hier hoor ik het graag!

Hij is 2 keer in de auto gebruikt.

Compleet in originele doos!
En nu prima werkend dus met de nieuwe rom.


Af te halen in Barneveld of verzenden kosten/risico koper.
 
Laatst bewerkt:
We moeten er wel een goede tester bij krijgen he .... ;)

Eh ..

MT 5001 update gedraaid. Heel mooi. Snel en Google store en Playservices draaien als een trein.

Edoch, ik heb een probleem, ik krijg met geen mogelijkheid kaarten naar mijn externe SD kaart. Onder Setting -> Storage is deze zichtbaar (16 GB), maar drie Apps (Locus, OsmAnd en TomTom) zien hem niet. En blijven klagen over te weinig ruimte.

Iemand een idee?

Marten
 
Probleem gemeld aan Prolech.

Ander klein irritant dingetje is de Back-knop. Die zit soms behoorlijk in de weg, bijvoorbeeld in de TomTom app over de knop 'omhoog en naar beneden' scrollen.
 
Probleem gemeld aan Prolech.

Ander klein irritant dingetje is de Back-knop. Die zit soms behoorlijk in de weg, bijvoorbeeld in de TomTom app over de knop 'omhoog en naar beneden' scrollen.


Als je je vinger op de knop plaatst kun je hem naar boven en beneden verplaatsen! Zodat je vlekkeloos er om heen kunt werken!
 
Laatst bewerkt:
Williej,

Kun jij ene check doen voor mij en Shirley?
Download OsmAnd app en probeer kaarten te downloaden. En te plaatsen op de Externe SD Card.

Zij zeggen dat je de APP niet kan verplaatsen naar de Externe SD Card. Dat klopt wel en is ook niet erg, zolang de kaarten maar te bewaren zijn opde externe SD Card.

Ik heb dit aan haar geschreven:
---------------------------------------------------------------
I added a 16 GB external SD card and the GPS recognizes the card in Settings -> Storage -> 16 GB
I see in storage:

Internal Storage 0,98 MB
Internal Storage 5.7 GB
SD Card 14,45 GB (My 16 GB sd card)

The apps however see the Internal Storage 5,7 GB as the SD card and want to store the maps there. But there is not enough space of course.

In 'Tools' the Internal Storage 5,7 GB is called sdcard
And my external one: extsd
(I can browse throught them, no problem)

Maybe above naming is the cause of the problem

I tried three different apps: Locus, Osmand and Tomtom, and all three of them want to store their maps on the sdcard (Internal Storage 5,7 GB) and not on my added card (extsd).
--------------------------------------------------------------------

Dank! Marten
 
Williej,

Kun jij ene check doen voor mij en Shirley?


Dank! Marten

Ik heb het toestel geheugen netjes opgeschoond en opgepoetst in de doos gestopt. Als je het niet erg vind laat ik hem daar in...

Als je geduld hebt en iemand hem koopt, wil diegene hem vast wel even voor je testen.

Al vast bedankt voor je begrip O-)
 
OK, ik leun wel even op China in de tussentijd.
Of ik kijk scheef of het heeft iets te maken met de laatste ROM update.
 
OK, ik leun wel even op China in de tussentijd.
Of ik kijk scheef of het heeft iets te maken met de laatste ROM update.



Euhm met sommige apps is het gewoon niet mogelijk om eventuele data op een sd kaart op te slaan. Ik zou even kijken of het wel mogelijk is met de door jouw genoemde app.
 
Jij zette die TomTom maps toch jouw SD?
Bij mij ziet hij de externe card niet. Het apparaat wel, maar de app niet.
Dat gelt ook voor Osmand. Locus ben ik niet zeker van.

Trouwens bij Navigatie apps is het een must (IMHO) dat de kaarten op je externe card kunnen. Zoals iemand reeds zei: TomTom EU = 6,7 gigabyte.
 
Jij zette die TomTom maps toch jouw SD?
Bij mij ziet hij de externe card niet. Het apparaat wel, maar de app niet.
Dat gelt ook voor Osmand. Locus ben ik niet zeker van.

Trouwens bij Navigatie apps is het een must (IMHO) dat de kaarten op je externe card kunnen. Zoals iemand reeds zei: TomTom EU = 6,7 gigabyte.

Neen ik had gewoon de benelux en duitsland kaart op het interne geheugen geplaatst. Aangezien ik niet snel de andere landen aan doe, echter kun je deze wel zo installeren en makkelijk wisselen. Eerst had ik een 32gb kaart maar die heb ik er weer snel uit gehaald zodat ik die voor mijn camera kon gebruiken.

Het door jou gevraagde kan ik dus helaas niet beamen nog ontkennen of het werkt!
 
Effe tussendoor een TomTom Go verkeersinfo ontvangst vraagje:

Hoe krijgt de App op de MT5001 via de smartphone zijn informatie?

Tethering waarschijnlijk en dan via de WIFI configureren?
In manual staat hier niks over natuurlijk, daar gaan ze ervan uit dat de app op de tel staat.

Trouwens koppeling met de Sena gaat uitstekend, zonder problemen.

Nog puntje om uit te zoeken: Automatisch starten als men het contact van de motor of auto aanzet (Externe spanning -> Ding gaat aan.)

Morgen een ritje en dan donderdag weer. Over de A12 en A4. Dus die verkeersinfo is wel handig.

gr Marten

O ja:

VRAAG: Mag ik aannemen dat bij Prolech dat Rood = + en Zwart = -??

(ik kan het op hun site niet vinden)
Shirly gevraagd manuals en meer support docs op de download pagina te plaatsen. Nu staan er NUL :)

VRAAG 2: Heeft iemand toevallig zo'n female aansluiting over? Ik begreep dat deze dingen op de Peak en Rage gebruikt werden? Wellicht heeft iemand nog wat liggen en dat niet gebruikt wordt. Of wellicht is het een standaard stekker die ik zo bij Eijlander in Ede kan halen?

Antw op 1: Ja, rood = plus en Zwart = Massa
Antw op 2: Nog zoekende.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan