De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Lang indrukken en er gebeurt bij mij niks...
In het begin ging hij dan naar de App lijst (dus dezelfde als geel). Maar nu niks meer.

Maar ik vind die grote knoppen volledig overbodig en een extra klik in de meeste gevallen.
Ik zou het start-scherm graag zelf willen inrichten en ook de volgorde van de knoppen willen kunnen aanpassen. Zoals op denk ik iedere telefoon.

Ik bleek een verkeerde iGO apk te hebben. Deze staat in de root van de iGO folder en kun je gebruiken om de settings (oa die knop hierboven ) weer goed te krijgen als je de hele app naar de extsd verplaatst.
Ik vraag het me af, maar zal het nog 1 keer proberen.

gr Marten
 
Goed nieuws: de Nav knop werkt weer en ook met langer ingedrukt houden en app kiezen. Staat nu op TomTom Go

Minder goed: iGO in zijn geheel naar de extsd is mislukt.
App error Missing or incomplete folder: /data/data/com.basarsoft.igo.javaclient/license

Maar die folder is nooit ergens geweest en blijkbaar niet nodig als je alles op de interne sd doet. TomTom, Locus, Osmand hebben wel een dergelijke folder in Android/data

Nou ja, ik weet hoe iGO op te starten als ik dat nog wil. En wellicht komt Shirley nog met een konijn uit de hoed.

gr Marten
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat doet het. Maar zoals gezegd, dat scherm kan veel beter en dat hebben ze ook al op een auto nav. De G4501

2016812172353.jpg


YT:

gr M
 
Inmiddels staat de totale iGO folder op de extSD en werkend.
Ik heb een nieuwe .apk gekregen en in de stappen die je moest nemen was er eentje bij haar tussendoor geglipt: een uninstall van iGO en dan een install met de nieuwe apk (ik had de nieuwe apk er gewoon overheen ingeinstalleerd).

Gaan we verder met OsmAnd in de praktijk. Es kijken of ik die wil gaan gebruiken voor het rijden van AllRoad tracks.
TomTom Go mobile voor A->B en in eerste instantie ook voor GPX toerroutes.
De setting is 2D en de headset is een Sena 5

Tevens gebruiken we de MT met de TomTom bandit. Voornamelijk om uit te richten en te bedienen in een statische omgeving. De camera gaat ook mee op wintersport. Maar inmiddels op de Android tel van mijn vrouw en kinderen de bandit app gezet.
De MT gaat mee als auto navigatie.

gr Marten
 
Laatst bewerkt:
[TomTom Go]
Je kan wel losse landen bij TomTom downloaden, maar over de grenzen navigeren gaat niet. Wat een armoe. En dat al jarenlang lees ik.

Central Europe = 3,6 GB Die staat nu te downloaden.
[/TomTom Go]
 
Tja, heb gewoon heel Europa op m'n phone ;)
Eh losse landen downloaden gaat wel, maar navigeren niet?
Je bedoelt wanneer je door n land moet die niet is gedownload?

Probeer je als t mooi weer is ook de kronkelroutes?
Op de Rider vind ik die geweldig.

En wat bedoel je met dat andere scherm. Waarom is dat beter?


Wat ik me wel afvraag, waarom is hij nu al niet meer te bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat zij tegen Williej heeft gezegd eind Q1? Productie timing? Eerst testen?

Dat andere scherm is veel mooier en kan je volgens mij als gebruiker aanpassen. Net als Windows 10.

De Mobile versie heeft wel kronkelroutes, maar niet de extreme trap zoals bij de Rider. Is niet anders als op je telefoon.
Gisteren via Tyre routes rechtstreeks op MyDrive bewaard en die komen dan even later automatisch tevoorschijn in de MT5001.

Cross border anvigation gaat niet met losse kaarten. Download BeNeLux en Frankrijk los, dan kan je niet naar Parijs navigeren. Er mag steeds maar 1 land actief zijn.
Dus bij de Belgisch Franse grens stoppen, adres in Parijs invoeren en weer verder.
Nu iGO in zijn geheel op de SD staat is er ruimte genoeg om Central EU te downloaden. Ik krijg het nog niet voorelkaar om TomTom zijn kaarten op de SD te laten plaatsen.

gr M
 
Laatst bewerkt:
Ik heb n klein testje gedaan met kronkelroute om te kijken wat t verschil is met de Rider.
De Rider heeft 3 standen voor kronkelroutes en ik heb m op maximaal kronkelen staan, omdat hij dan de 60 km pu binnenwegen pakt, zonder middellijn en dat vinden mn vriendin en ik het leukste.
De kronkelroute van de Go Mobile heeft maar 1 setting.

Het grappige is dat op haar iphone de oudere tomtom for ios niet alleen kronkelroutes kan maar het toeval wil dat deze exact gelijk is aan die van de Rider op max.
Voor ons perfect dus. Routes kan die versie niet.

Oke, dus s ff gekeken naar t verschil en heb een kronkelroute van Soest naar Ysselsteyn.
Let op, dit is dus bij Venray en niet bij Utrecht.

Op de Rider gaf hij een route van 131 km kronkelend
Op de Go Mobile gaf hij een route van 127 km.

Er zaten zeker verschillen in, maar ook die van de Go Mobile leek me interessant.
De Rider ging zo
Soest Amersfoort De Glind Ederveen Veenendaal Lienden Benenden-Leeuwen Niftrik Grave Wanroy Sint Anthonis Kleindorp Ysselsteyn

Tomtom Go Mobile deed
Amersfoort Leusden Achterveld Overberg Amerongen over de Rijnbanddijk, Lienden Mezen Demen Kent Mill Sint Anthonis Heide Ysselsteyn

Rider



Go Mobile





Beide pakken een veerbootje.
Heb de wegen van de Rider nog niet bekeken op streetview, maar die van de Go Mobile wel













Ik moet nog ff kijken in hoeverre de wegen leuk zijn, maar t ziet er behoorlijk goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb n klein testje gedaan met kronkelroute om te kijken wat t verschil is met de Rider.
De Rider heeft 3 standen voor kronkelroutes en ik heb m op maximaal kronkelen staan, omdat hij dan de 60 km pu binnenwegen pakt, zonder middellijn en dat vinden mn vriendin en ik het leukste.
De kronkelroute van de Go Mobile heeft maar 1 setting.


Welke rider heb je? En hoe liet je hem berekenen door instellingen op kronkel route te zetten en vervolgens een eind punt in te geven? Of doormiddel van de spannende route functie?
Ik kwam er achter dat daar namelijk een behoorlijk verschil in zit.

Zoals het et nu uit ziet lijkt de route van de go app leuker zo op het scherm!
 
Update van TomTom.
Nu Europa in drieën verdeeld, Noord , midden en Zuid.


Gunstig omdat je dan veel kleinere downloads hebt
 
Laatst bewerkt:
Alle brokken zijn nog steeds tussen de 3 en 4 GB.
En jammer dat de BeNELux niet aan ZuidEuropa hangt. Maar goed, het is al beter dan voorheen.
 
Snelheid test. Waar ik al een beetje bang voor was. De GPS snelheid is te hoog. Zeker boven de 100 km per uur.
Bij 50 km -> 3 - 4 km te hoog
Bij 80 km -> 5 km te hoog
Bij 110 km -> tegen de tien te hoog
Bij 120 km -> ook rond de tien te hoog

Gemeld in China.

full

full

full
 
Mn vriendin zag dat de tijden ook anders zijn tussen je tomtom en de MT5001

Wat ik belangrijk vind: worden de aanwijzingen op tijd getoond en klopt de plaats waar jij je bevindt?

Ook zie ik dat de filemeldingen etcetera niet aan staan.
Waarschijnlijk omdat je 75 km gratis op zijn?

Het scherm ziet er goed uit en t apparaat ziet er robuust en stoer uit!
Goeie fotos *O*
 
Laatst bewerkt:
En die Midden EU hebben wij nodig. Dus daar beginnen we mee.
Tenzij voor jou de BeNeLux ok is. Die is er ook apart.
NL wil/moet je, dat is 1 GB (800 mb) bijna + EU Zuid of Noord.

Maw, t'is kleiner, maar wil je over de grens kunnen dan zit je vast aan Midden EU = krap 4 GB.

-> Filemeldingen staan niet aan, omdat mijn zoon zijn tel niet had aangesloten.
-> Tijd zal verschil tussen wintertijd en zomertijd. De oude 720 is soms eigenwijs
-> TomTom App draait als een speer, is correct kwa plaats en meldngen die tijdig zijn.
Ik heb de niet TTS stem en die vind ik haperen in die zin dat er pauzes vallen tussen de ingesproken woordjes. Dus "Over 800 meter" - pauze - "de rotonde rond, neem de tweede afslag". Vlak voor de rotonde: "Ga de rotonde rond, neem de tweede afslag" Vloeiend.
Probeer nu een TTS stem te vnden.
 
Laatst bewerkt:
Neen benelux is te weinig.
Midden Europa zou groot zat zijn en dan wordt t 3,6 GB, maar ik zou zelf heel europa er opzetten, als die naar de SD kaart zou kunnen.


Goed dat de aanwijzingen op tijd zijn.
Stemmen: ikzelf rijd altijd met geluid uit.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels nieuwe firmware update gekregen mbt de snelheid-afwijking.
Wel even een gedoe, want iGO moet dan weer effe terug op de interne Sd. Daar is even geen ruimte, dus TT moet dan gebackupped worden naar de PC. Uiteraard heb ik alles ge backupped, maar zal een nieuwe maken.
Zal wel weekend worden en rijden weer volgende week.
 
Nieuwe firmware staat erop en alles doet het nog.
Morgen weer op stap; snelheid testen ;)
 
Mijn systeem is terug bij de fabrikant.

Ze hebben alle onkosten vergoed die er zijn geweest, zelfs de retour zending. De communicatie verliep stroefjes maar de oplossing is prima!

Volgens de betreffende medewerker zijn er meer mensen die gps problemen hebben of het spontaan krijgen.
 
Dat is mooi. GPS problemen = kapotte GPS module?

Het snelheidsprobleem is er nog. Gisteren getest en zojuist de fgeedback naar China verzonden.

gr Marten
 
Terug
Bovenaan Onderaan