Cylinders uitboren

Njiua

MF'er
5 okt 2015
48
2
Ha luitjes!

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, ik heb laatst wat dingen gelezen over het uitboren van cylinders. Nu vroeg ik me af... Het lijkt mij dat als ik mijn cylinders uit laat boren dat ik ook grotere zuigers nodig heb.

Hoe zou ik dit moeten doen bij een motor waar nouwelijks extra onderdelen voor zijn?

Groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de motorfabrikant levert vaak overmaten. Vooral bij oudere motoren. Soms leveren toeleveranciers die ook. Een revisiebedrijf kan de boel pasklaar maken.
Waarom wil je dit? Slijtage of juist voor de grotere cilinderinhoud? Lees ook het topic over het nieuwe beleid in techniek eens.
 
Heb een honda varadero, 125cc... deze gaat naar mn moeder, echter ligt de top op 125, als deze net iets hoger zou liggen vind ze dit wat veiliger voor op de snelweg
 
Heb een honda varadero, 125cc... deze gaat naar mn moeder, echter ligt de top op 125, als deze net iets hoger zou liggen vind ze dit wat veiliger voor op de snelweg

Van een eerste of tweede overmaat zuiger is de vermogens winst verwaarloosbaar. Dan zou je al een stuk groter moeten gaan en daarbij dan ook waarschijnlijk het inlaat traject aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Heb een honda varadero, 125cc... deze gaat naar mn moeder, echter ligt de top op 125, als deze net iets hoger zou liggen vind ze dit wat veiliger voor op de snelweg

Je hebt een A1 motorfiets van 125cc met 2 zuigers, dat is een zeldzaamheid maar helaas qua snelheid niet vooruit te trappen.

mijn advies zou zijn om de motorfiets te verkopen en een ander model met standaard meet cilinderinhoud te kopen.
125 cc is gewoon echt te weinig om in nederland mee te komen met het snelweg verkeer.
ik heb een 270 cc honda sh300 en het scheelt me geen reet als ik 100 rij en steeds ingehaald word, met 125 cc en de helft van het vermogen heb je geen optie, ik snap wat je bedoelt.
 
Volgens mij heel veel gedoe en kosten voor een paar km sneller.(als je alles goed doet)
Het is en blijft een brommerd. Beter is verkopen en daarna iets snellers kopen.
Als dat allemaal geen optie is, dan maar schikken in je lot.................
 
Terug
Bovenaan Onderaan