Gestolen BMW S1000rr

assassin075

MF'er
12 mei 2016
36
0
Tussen gistermiddag 16 uur en vanavond om 19.30 uur is mijn BMW S1000rr uit 2013 met kenteken 98-MD-GK, kleur rood, wit, zwart uit de afgesloten parkeerkelder van ons appartementencomplex gestolen in Zaandam.

De motor was beveiligd met alarm, een remschijfslot en kettingslot.


Een ieder die er wat van ziet hoort of ruikt, graag melden aub.

Ik weet trouwens niet of ik het onderwerp in de juiste sectie heb geopend.

Groetjes en bedankt
full
 
Laatst bewerkt:
weet ik ook niet, heb het even gerapporteerd, er is een apart topic voor wat gelijk gesloten word zodat alleen de motoren in het overzicht staan.

Wat enorm kut zeg, jezus.
het is een enorm gaaf ding, jammer dat het dievengilde dat ook vind en er dus geld in ziet '(

heel veel succes met de afwikkeling, toch wel goed verzekerd en aan de voorwaarden gedaan qua slot / alarm etc ?
 
Ik had er 2 art4 sloten op zitten, en mijn verzekering vraagt minimaal 1 art4 slot dus neem aan dat dat wel voldoende is.

Bedankt
 
Voor het geval je dit nog niet van plan was, zorg dat je een keurig overizcht aanmaakt van facturen en foto's. Ook jouw lokale dealert (als je daar kwam) is nu jouw vriend...
Er moet immers een uit te keren waarde worden vast gesteld...

suc6!
 
Weer een motor uit een parkeergarage gestolen waar meerdere gebruik van maken.
Wordt tijd voor een afgescheiden gedeelte waar alleen bewoners in kunnen komen om daar hun tweewielige voertuigen in kunnen stallen.
 
De motor stond ook in een afgesloten ruimte volgens Assassin075.
Het komt erop neer dat motoren nergens echt veilig staan. :( :(
 
Het was idd een parkeergarage waar meerderen van gebruik maken.

Ik heb gelukkig een aantal fotos van de motor met de sloten er nog aan, en verder was ie nog maar 6 weken geleden bij Motoport gekocht, alleen de aankoopfactuur heb ik, verder geen onderhoudsfacturen.

Ik hoop dat de verzekering een beetje in de buurt van mijn aankoopbedrag zal zitten.
 
Laatst bewerkt:
@ Pietje 1975.
Thuis met 220 volt op de klink, nadat er eerst een emmer water over je heen dondert. En als je ze vindt publiekelijk op het stadsplein in elkaar trappen, filmen en op het net. Van de Nederlandse wetgeving raken ze niet echt onder de indruk.
Veel succes met de zoektocht en eventuele financiële afwikkeling.
Ben bang dat hij de grens al over is.
 
De motor stond ook in een afgesloten ruimte volgens Assassin075.
Het komt erop neer dat motoren nergens echt veilig staan. :( :(

Dat maakt toch niet uit, ze wachten net zolang tot ze binnen kunnen glippen of ze saboteren het een en ander.

Het feit dat er zoveel motoren uit dit soort situaties gejat worden is simpel: eenmaal binnen hebben ze rustig de tijd, ze hebben licht, staan droog en bovenal: een auto/busje kan meestal tot aan de motor komen dus tillen ze hem er zo met een paar man in en weg is de motor.
 
Het was idd een parkeergarage waar meerderen van gebruik maken.

In zo'n gezamenlijke parkeervoorziening heb je de illusie dat alles is afgesloten voor de boze buitenwereld. Helaas is dat absoluut niet waar! Als tante Truus van 4 hoog-achter met haar brom-mobiel naar buiten rijdt en ondertussen glipt iemand naar binnen gaat zij daar niets van zeggen. Daarna is het voor het dievengilde een fluitje van een cent. Niemand die van buiten kan zien dat de motor in een bestelwagen wordt geladen. En weg is ie!!

Het is bijna nog veiliger om de motor gewoon buiten in het zicht te stallen. Als er dan lieden zijn die met jouw motor bezig zijn valt dat iig op. Meer kans dat Tante Truus dan wel 112 gaat bellen................?

Ik hoop wel voor je dat alles spoedig weer oke wordt!
 
Daar heb je helaas dus helemaal gelijk in.

Helaas is een muuranker of grondanker vaak ook niet mogelijk in zon parkeergarage.

Bedankt allemaal
 
@ Pietje 1975.
Thuis met 220 volt op de klink, nadat er eerst een emmer water over je heen dondert. En als je ze vindt publiekelijk op het stadsplein in elkaar trappen, filmen en op het net. Van de Nederlandse wetgeving raken ze niet echt onder de indruk.
Veel succes met de zoektocht en eventuele financiële afwikkeling.
Ben bang dat hij de grens al over is.


Helemaal mee eens!
Ook nog ff alle vingernagels eruit trekken, en hopen dat ie daarna een leven lang jeuk heeft.
 
Weer een motor uit een parkeergarage gestolen waar meerdere gebruik van maken.
Wordt tijd voor een afgescheiden gedeelte waar alleen bewoners in kunnen komen om daar hun tweewielige voertuigen in kunnen stallen.
Probleem is dat die deuren te langzaam dichtgaan.(tekort en je kunt er niet door)
Of dat je er ergens over of in kunt klimmen en hem van binnen kan openen.


TS succes met de verdere afhandeling.
 
Het was idd een parkeergarage waar meerderen van gebruik maken.

Ik heb gelukkig een aantal fotos van de motor met de sloten er nog aan, en verder was ie nog maar 6 weken geleden bij Motoport gekocht, alleen de aankoopfactuur heb ik, verder geen onderhoudsfacturen.

Ik hoop dat de verzekering een beetje in de buurt van mijn aankoopbedrag zal zitten.
Bonnetjes van de sloten bewaard kan na gevraagd worden. werd mij verteld bij ten Kate dit was wel weer 4 jaar geleden.
 
Daar heb je helaas dus helemaal gelijk in.

Helaas is een muuranker of grondanker vaak ook niet mogelijk in zon parkeergarage.

Bedankt allemaal
Onze motoren stonden ook in zo'n gezamenlijke parkeergarage.
Een muuranker helpt ook niet. Mijn 7 maanden oude BMW GSA stond met twee kettingen vast, aan de motor van mijn vrouw en aan een muuranker. De ketting knippen ze door.
Het alarm was ter plekke onklaar gemaakt. En weg was ie.
De tweede binnen 7 maanden die daar van mij gestolen werd.
Nu staan ze er niet meer en dat is ook mijn advies aan TS: jij koopt een opvolger en die komen ze ook halen.
 
@ Pietje 1975.
Thuis met 220 volt op de klink, nadat er eerst een emmer water over je heen dondert. En als je ze vindt publiekelijk op het stadsplein in elkaar trappen, filmen en op het net. Van de Nederlandse wetgeving raken ze niet echt onder de indruk.
Veel succes met de zoektocht en eventuele financiële afwikkeling.
Ben bang dat hij de grens al over is.

Mwha denken dat hij het stadsplein niet haalt.
Denkt wel dat het gelijk over is.



Tegenwoordig moet je al een afspraak maken om aangifte te doen.
Als je pech hebt mag je een paardagen wachten of ze willen gewoon niet. :X :X
Was pas nog bij een tv programma op sbs undercover volgens mij.
Ging toen om oplichting van vrachtwagen bedrijven.
 
Laatst bewerkt:
Mwha denken dat hij het stadsplein niet haalt.
Denkt wel dat het gelijk over is.



Tegenwoordig moet je al een afspraak maken om aangifte te doen.
Als je pech hebt mag je een paar dagen wachten of ze willen gewoon niet. :X :X
Was pas nog bij een tv programma op sbs undercover volgens mij.
Ging toen om oplichting van vrachtwagen bedrijven.

Waarom zouden ze niet willen? Aangifte op afspraak is gewoon praktischer voor beide partijen. De politie kan hierbij rekening houden met de te verwachten hoeveelheid werk (buiten de ellende op straat en zo, dat gaat ook gewoon door natuurlijk) en de aangever weet wanneer hij aan de beurt is. Bij mij op het bureau (binnenstad Amsterdam) werken we meestal niet op afspraak, is met een grote hoeveelheid toeristen ook niet echt te doen. We zien daar dus twee dingen gebeuren:

1: de genoemde toerist raakt op donderdagavond zijn paspoort kwijt, maar aangezien je dat niet nodig hebt voor een weekendje zuipen en hoerenlopen, is dat van later zorg. Om precies te zijn, voor de zondagmiddag, uiteraard nadat je bent uitgeslapen. En dan heb je haast, want de vlucht is om 19:00 uur. Achteraan sluiten dan maar. Wat er dan gebeurt is een beetje afhankelijk van de chef van dienst. Sommigen, zoals ik, zetten gewoon de twee beschikbare aangifteambtenaren in, en dan wacht je je beurt maar af. Als dat 3 uur wachten betekent, jammer dan. Anderen trekken alle personeel van straat en gaan met 6 man alles als een dolle weg werken. Daarna kan iedereen weer de straat op, om een uur later weer van voren af aan te beginnen.

2: Mensen melden zich op een bureau, of zoeken contact per telefoon. Zij kunnen dan een afspraak maken, wat soms enkele dagen wachten betekent. Uiteraard kan dat niet, want het moet NU gebeuren. Deze worden dan vaak doorverwezen naar ons bureau, want wij hebben geen afsprakenagenda. Dat leidt voor ons dus tot mede tot de hierboven beschreven volle wachtruimte en daaraan verbonden werkdruk.

Je ziet, soms is het anders dan je in eerste instantie denkt, wat SBS6 je ook probeert wijs te maken.
 
Daar heb je een punt. Maar ik heb zelf toch wat mindere ervaringen met aangifte,s doen. Als ik s,ochtends een inbraak constateer en ik probeer dezelfde dag nog aangifte te doen is het bericht om 13:00 dat dat vandaag niet meer kan, we sluiten om 15:30.??
Ik heb begrepen dat het aangifte-programma niet echt agent vriendelijk zou zijn (2014). Maar ik begrijp wel dat de burger dit moeilijk kan bevatten. Die wil in dit geval snel handelen.
 
Onze motoren stonden ook in zo'n gezamenlijke parkeergarage.
Een muuranker helpt ook niet. Mijn 7 maanden oude BMW GSA stond met twee kettingen vast, aan de motor van mijn vrouw en aan een muuranker. De ketting knippen ze door.
Het alarm was ter plekke onklaar gemaakt. En weg was ie.
De tweede binnen 7 maanden die daar van mij gestolen werd.
Nu staan ze er niet meer en dat is ook mijn advies aan TS: jij koopt een opvolger en die komen ze ook halen.


Mag ik vragen welk alternatief je nu hebt gevonden? Garage gehuird ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan