Zx10r 2004 loopt niet goed

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Dag mensen,
Zit met een probleem. Mijn motor begon af en toe wel is te stotteren en bougies waren al 15000km oud dus dacht ff nieuwe bougies bestellen. Wou de kleppen ook laten stellen dus blok ondervandaag naar de dealer kleppen gesteld. Bougies vervangen en blok weer erop. maar nu is het probleem dat hij na 4000 rpm stottert heel erg. Lijkt op vermogen verlies of nood loop. Stationair is die goed tot 4000 rpm ook wel oke. Daarna lijkt ht alsof hij op 3 poten loopt, uitlaat bchten worden wel net zo warm bij stationair. Ik tewijfel over bobines of mapsensor. Kan iemand me ermee helpen.

Tnx
 
Blok moest eraf om naar dealer te kunnen brengen. Je komt er niet zomaar bij, ja bobbines zitten er goed in. :(

Alle stekkers goed aangesloten? Je kan die kleine witte voor de ontsteking dacht ik omdraaien en de grote bruine en grijze waar je ook je powercommander ect op aan kan sluiten.
Je injectoren zitten er wel weer goed op geen false lucht ofzo.
 
Mick zal ff kijken als k thuis ben over 20 min. Wou zwz ff kijke of de map sensor wel aangesloten was. Voor zekerheid. Is er nog iemand met een ander idee wat ht kan zijn anders ga ik zo bobines en de kabels ervan vervangen
 
Mick zal ff kijken als k thuis ben over 20 min. Wou zwz ff kijke of de map sensor wel aangesloten was. Voor zekerheid. Is er nog iemand met een ander idee wat ht kan zijn anders ga ik zo bobines en de kabels ervan vervangen

Ik zou eerst de storing zoeken voor je dingen gaat vervangen. Je kan de bobines bovendien doormeten en de bekabeling van de bobines zal vast onderdeel zijn van de hoofdkabelboom.
 
Niet bij de dealer ik heb hem samen met een maat los gehaald losse blok naar dealer gebracht. Scheelde 500 euro. En ja vindt het leuk om te doen :p

Scheelde €500 omdat de dealer het blok er niet uit hoefde te halen?Blok hoeft er niet uit om kleppen te stellen.Zoals Tommy zegt wel de beugels van blokophanging bovenop verwijderen.Moeten ook verwijdert worden bij vervanging bougies.Blok kantelt niet maar je krijgt ruimte bij klepdeksel.Met werkplaatshandboek had het wat makkelijker geweest.
 
kan dat helaas niet doormeten, maar alles lijkt in orde te zijn, niets veranderd dus zou denken dat benzine en lucht wel zat is, enige wat ik me kan bedenken is dat 1 van de sensoren van instelling is veranderd.. benzineslang etc was ook niet genikt dus dat moet goed gaan :(
 
kan dat helaas niet doormeten, maar alles lijkt in orde te zijn, niets veranderd dus zou denken dat benzine en lucht wel zat is, enige wat ik me kan bedenken is dat 1 van de sensoren van instelling is veranderd.. benzineslang etc was ook niet genikt dus dat moet goed gaan :(
Ok, dan laten zitten, en andere dingen doen.
 
Mick zal ff kijken als k thuis ben over 20 min. Wou zwz ff kijke of de map sensor wel aangesloten was. Voor zekerheid. Is er nog iemand met een ander idee wat ht kan zijn anders ga ik zo bobines en de kabels ervan vervangen
Als het over het luchtslangetje gaat, dan even de grijze massa in het hoofd aanspreken voordat je onnodig gaat sleutelen 8-)
MAP sensor staat voor Manifold Air Pressure
Dan bedoelen ze dus, de luchtdruk in je inlaatspruitstuk.., en als je even gewoon nuchter nadenkt dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat de inlaatluchtdruk in het spruitstuk bij stationair lopende motor behoorlijk laag is t.o.v. de buitenluchtdruk, en dat die druk bij vol gas niet heel erg veel meer afwijkt van de buitenluchtdruk (verhoudingsgewijs), dus dan kun je eigenlijk al meteen concluderen dat als een motor bij stationair toerental goed loopt, meestal de MAP sensor het probleem niet kan zijn... :+
 
Hoorde net dat het de tps kan zijn, zoals ik boven heb geschreven kreeg ik te horen dat het map sensor kon zijn (niet mijn idee) maar anyway, alles oppnieuw aangesloten morgen ff chekken of die goed rijdt en anders ff uitlaten lezen (bij mijn cbr waren de sensoren verkeerd afgesteld)

vertel jllie morgen hoe en wat thanks voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan