Zx10r 2004 loopt niet goed

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Dag mensen,
Zit met een probleem. Mijn motor begon af en toe wel is te stotteren en bougies waren al 15000km oud dus dacht ff nieuwe bougies bestellen. Wou de kleppen ook laten stellen dus blok ondervandaag naar de dealer kleppen gesteld. Bougies vervangen en blok weer erop. maar nu is het probleem dat hij na 4000 rpm stottert heel erg. Lijkt op vermogen verlies of nood loop. Stationair is die goed tot 4000 rpm ook wel oke. Daarna lijkt ht alsof hij op 3 poten loopt, uitlaat bchten worden wel net zo warm bij stationair. Ik tewijfel over bobines of mapsensor. Kan iemand me ermee helpen.

Tnx
 
Rr denk dat je niet echt hebt gelezen wat er staat bougies zijn vervangen na 15000km kleppen zijn voor het eerst op 35000km gesteld. Op 22 was het gecontrolleerd was niets mis mee en nu 2 nieuwe chims erin. Maar tnx voor je reactie
 
nou mensen, heb tot kleppen huis alles losgehaald alle stekkers na gelopen, ze zitten allemaal goed op zijn plek allemaal aangesloten.. is er een manier om alle sensoren naar fabriekstand te herstellen

sensoren herstellen zou niet nodig moeten zijn, heb zo blok afgelopen jaren wel 5 x ge(de)monteerd en alles los gehad maar nooit problemen.
die grote stekker moet niet bruin op bruin maar bruin op grijs zit die zeker weten goed, (waarschijnlijk start die dan niet eens maar goed.
Verlies je trouwens vermogen met rijden of merk je het als je stationeer (stil) staat met gas geven ook.
Tps kan maar is makkelijk zelf uit te lezen.
 
Guys, goed nieuws ma controlleren en opnieuw aansluiten van elk stekker doet mijn motor weer prima. Uitlaat klep is ook volledig open :) dus extra lawaai onder 3000rpm :p :)
Hoe lees je tps zelf uitdan, als zit er frame tussen je kmt er niet zomaar bij :p
 
Laatst bewerkt:
Martell, dat weet ik nog steeds niet, maybe slang die klem zat, of een stekker die niet goed genoeg aangesloten was. Hij deed vanochtend wel ga straks nog ff naar huis rijden, maar volgensmij heeft die geen problemen meer :)
 
Dag mensen,
Zit met een probleem. Mijn motor begon af en toe wel is te stotteren en bougies waren al 15000km oud dus dacht ff nieuwe bougies bestellen. Wou de kleppen ook laten stellen dus blok ondervandaag naar de dealer kleppen gesteld. Bougies vervangen en blok weer erop. maar nu is het probleem dat hij na 4000 rpm stottert heel erg. Lijkt op vermogen verlies of nood loop. Stationair is die goed tot 4000 rpm ook wel oke. Daarna lijkt ht alsof hij op 3 poten loopt, uitlaat bchten worden wel net zo warm bij stationair. Ik tewijfel over bobines of mapsensor. Kan iemand me ermee helpen.

Tnx
dit had ik ook na blok eraf en weer op van mn zx10r '06
bougiedoppen losgemaakt, bougies vervangen enzo... bleek dat er teveel vuil in mijn stekkers zat
goed schoongemaakt, ingespoten met contactspray en bam, weer als nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan