Honda (spyball) alarm

Frankster90

Rookie
12 aug 2013
11
0
Z-Limburg
Goedemorgen,

Nadat mijn blade (04') een aantal maanden stil heeft gestaan heb ik hem weer geprobeerd te starten.
Maar helaas blijft het alarm piepen en krijg ik hem niet eraf. Wat heb ik tot nu toe gedaan;

- reserve kastje geprobeerd
- battertijtjes gemeten 6,1 volt (6v 11a batterij)
- motor aan de druppellader gehangen
- geprobeerd de kastjes opnieuw te synchroniseren
(Linker knop 1 sec. vervolgens 15 sec. indrukken)

Maar tot nu toe zonder resultaat..

Heeft hier misschien iemand een oplossing?

Motor staat in Heerlen
 
Laatst bewerkt:
Een oplossing heb ik niet maar wel een tip laat dat stuk ellende verwijderen, ik heb met een vfr langs de kant gestaan door een defecte spyball, de motor moest ik met een aanhanger ophalen.
Er zijn wel topics te vinden gewijd aan de spyball.
 
Laatst bewerkt:
Is de accu van de motor niet zwak? Het is winter en het ding heeft een aantal maanden stil gestaan geef je aan.

Een alarm is vaak het eerste apparaat welke dan kuren gaat vertonen en men is dan geneigd het in de hoek van het alarm te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuw batterijtje gekocht, deze meette 6,4 volt dus inderdaad iets sterker. Maar helaas herkende de startonderbreker hem nog niet.

Wanneer ik start gaat de startmotor krachtig rond en hij hangt inmiddels al 24u aan de druppellader.
Dus ik vermoed dat de accu goed is.
 
als het goed is heb je bij de spyball een kaartje gehad met een code er op die je kan gebruiken om in geval van nood de motor toch gestart te krijgen. werk met het contact aan en uit zetten een aantal keren nadat de spyball een bepaald aantal keer het ledje heeft laten knipperen. aantal is de code. als het alarm er 1 keer af is kan je als het goed is ook de handzenders weer opnieuw inleren.
 
Ik heb de motor tweedehands gekocht. Heb wel een 'SCM' certificaat erbij en een nota van de dealer dat hij bij aankoop is ingebouwd. Maar ik kan daar nergens een noodcode bespeuren ook niet in het Honda boekje. Ik heb de handleiding al geraadpleegd online maar tot nog toe zonder resultaat.

Bedankt voor alle hulp tot zover!
 
Dat onding uit laten bouwen bij de dealer.

:t

Ik heb alleen maar ellende gehad met Spyball, Red Alert etc... nooit meer een after market alarm voor mij!
Geen trek meer om vrouwlief te laten komen opdraven met de aanhanger omdat dat alarm weer bleef hangen en in de startonderbreker bleef staan. Of in Nijmegen op een overvolle Waalkade staan, bekeken worden door honderden mensen omdat je alarm blijft loeien en je het niet meer uit krijgt. Liep ik daar in mijn witte pakkie, met het stoom uit de oren, kroegen af te struinen, vragend naar gereeedschap.

Trouwens vriend van mee heeft een Fireblade uit 2012 met fabrieksalarm. Dat ding ging ook om de haverklap af......

Voor diefstalpreventie heeft het geen nut. Jatten doen ze hem toch wel. En voor de verzekering ben je verplicht ieder jaar of iedere 2 jaar te hercertificeren. Doe je dat niet dan keren ze niet uit bij diefstal.
 
Goedemorgen,

Nadat mijn blade (04') een aantal maanden stil heeft gestaan heb ik hem weer geprobeerd te starten.
Maar helaas blijft het alarm piepen en krijg ik hem niet eraf. Wat heb ik tot nu toe gedaan;

- reserve kastje geprobeerd
- battertijtjes gemeten 6,1 volt (6v 11a batterij)
- motor aan de druppellader gehangen
- geprobeerd de kastjes opnieuw te synchroniseren
(Linker knop 1 sec. vervolgens 15 sec. indrukken)

Maar tot nu toe zonder resultaat..

Heeft hier misschien iemand een oplossing?

Motor staat in Heerlen

Als bij de inbouw de bekabeling als een soort "lus" is aangelegd kun je die lus eruit halen en de originele stekkers weer met elkaar verbinden. Dan ben je van dat klote alarm af. Heb ik ook al bij 2 motoren gedaan.
 
Zot anders even een PM sturen.

Die kan je uitleggen hoe je de boel kan omzijlen middels een paperclip. Wellicht ook gewoon op Google of youtube te vinden.

Dat lijkt mij niet iets om op een openbaar forum neer te zetten.

Ik heb nog een Spyball alarm liggen. Gekocht van een mede forumlid maar nooit gemonteerd.

Alleen woon je volgens mij in Limburg. Dus even langs rijden om het kastje om te wisselen zit er dan niet in. :o
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met het verwijderen van het alarm maar man, man wat zit dat ding verweven in de kabelboom. Naar alle waarschijnlijkheid word ie zaterdag opgehaald door een monteur en word het alarm eruit gehaald. Schatting; 1,5u.

Aanvullende informatie; het gaat om een origineel Honda alarm maar deze schijnt exact gelijk te zijn aan het Spyball alarm.
 
Uitbouwen is inderdaad de beste optie, ondingen zijn het.
Zou trouwens echt wel in een uurtje geklaard moeten zijn hoor, zo veel werk is het helemaal niet voor iemand met ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met het verwijderen van het alarm maar man, man wat zit dat ding verweven in de kabelboom. Naar alle waarschijnlijkheid word ie zaterdag opgehaald door een monteur en word het alarm eruit gehaald. Schatting; 1,5u.

Aanvullende informatie; het gaat om een origineel Honda alarm maar deze schijnt exact gelijk te zijn aan het Spyball alarm.
Erg he?!

Ik heb t paar keer gedaan, ben je zo 2 uur mee zoet.
 
Doorlussen en de kabelboom laten zitten is toch echt veel makkelijker.

Tenzij er een kabelbreuk in de kabelboom zit uiteraard, maar anders is het kastje loskoppelen, paperclip de kabelboom in en klaar.

5 minuten werk?

(Bij een Spyball alarm dan!)
 
Doorlussen en de kabelboom laten zitten is toch echt veel makkelijker.

Tenzij er een kabelbreuk in de kabelboom zit uiteraard, maar anders is het kastje loskoppelen, paperclip de kabelboom in en klaar.

5 minuten werk?

(Bij een Spyball alarm dan!)

10, moet wel netjes
 
Zot, zou je mij misschien willen mailen hoe dat gaat?

frank_de_boer77@hotmail.com
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan