GESTOLEN Beuningen Gld KTM 990 SMT 89-MG-KD

Mavi

Die hard MF'er
22 apr 2011
719
26
nijmegen
Ik had dit topic al aangemaakt echter niet op de juiste plaats dus plaats hem nog eens hier.

mijn KTM 990 SMT die ik nog geen jaar heb is afgelopen donderdagnacht ( 1 op 2 december) gestolen :(

Regio: Beuningen gld
Kenmerken: Mat Zwart, oranje rimstriping, oranje accessoires op het stuur. navigatie steun op het stuur. Comfort zadel.

Kenteken: 89-MG-KD 89MGKD 89 MG KD

ifxn4qsm4pemw.jpg

280jq2dnxkhww.jpg


De motor stond in een garage onder de flat die je alleen als bewoner kunt betreden. Helaas zijn er geen camera beelden.

Hiervoor twee "oudere" motoren gereden en na flink sparen eindelijk mijn droommotor gekocht.. krijg je dit :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Triest, ik wens je veel succes met de afhandeling.

Het is wel schering en inslag momenteel met de motordiefstallen, ga zo toch even langs de stalling voor de zekerheid.
 
full


ALWEER in een parkeergarage onder een flat.
Motor beter op straat zetten. Deze Harley staat al 4 jaar met een kapotte beltdrive tegen dezelfde muur. Bij mij in de straat.
 
Laatst bewerkt:
Klote zeg, veel succes met de verzekering. 1 Dag voor de mijne gestolen. Zal me niet verbazen als het dezelfde bende is die stad en dorp afrijdt naar leuke prooien.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik hoorde inderdaad dat er die dagen meerdere zijn gestolen.

Als het goed is ontvang ik vandaag het proces verbaal en die kan ik dan doorsturen naar de verzekering.. ben benieuwd!
 
Weet iemand of een " openbare garage" onder een flat als afgesloten ruimte wordt gezien?

Ik lees nu in de polis (unive) dat verzekering niet vergoed wanneer er bij stalling in een afgesloten ruimte geen inbraakschade is :(

De motor had ik dus even geparkeerd bij mijn moeder onder de flat in de garage.. laat het niet waar zijn :(
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of een " openbare garage" onder een flat als afgesloten ruimte wordt gezien?

Ik lees nu in de polis (unive) dat verzekering niet vergoed wanneer er bij stalling in een afgesloten ruimte geen inbraakschade is :(

De motor had ik dus even geparkeerd bij mijn moeder onder de flat in de garage.. laat het niet waar zijn :(

Dat gaat normaliter over de stalling thuis, dus niet als je op bezoek bent bij je moeder o.i.d.
 
Weet iemand of een " openbare garage" onder een flat als afgesloten ruimte wordt gezien?

Ik lees nu in de polis (unive) dat verzekering niet vergoed wanneer er bij stalling in een afgesloten ruimte geen inbraakschade is :(

De motor had ik dus even geparkeerd bij mijn moeder onder de flat in de garage.. laat het niet waar zijn :(

Geen zorgen, uit hun voorwaarden:

Staat uw motor in een afgesloten ruimte? Dan is de diefstalschade verzekerd als er inbraaksporen aan de
stalling zichtbaar zijn.
Staat uw motor niet in een afgesloten stalling? Dan moet u, naast het standaard slot van uw motor, uw
motor met minimaal één ART goedgekeurd slot uit categorie 4 of 5 beveiligen.


Met andere woorden, in een afgesloten ruimte hoef je geen ART 4 of 5 slot te gebruiken, maar dan moet er wel sprake zijn van aantoonbare inbraak. Staat ie niet in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld omdat de deur niet op slot zat) ben je nog steeds verzekerd, maar dan moet de motor wel op slot staan met een ART 4 of 5 slot.

Hoe de verzekering gaat achterhalen of de motor daadwerkelijk met een ART 4/5 slot vast stond is mij dan wel weer een raadsel. :P
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik hoop dat je gelijk hebt.

Ik interpreteer het als: buiten moet hij op slot staan met art 4 of 5. Als hij binnen staat moet er braakschade zijn.

Ik hoop zo dat ik ongelijk heb. Al mijn spaargeld zit in die motor :(
 
Weet iemand of een " openbare garage" onder een flat als afgesloten ruimte wordt gezien?

Ik lees nu in de polis (unive) dat verzekering niet vergoed wanneer er bij stalling in een afgesloten ruimte geen inbraakschade is :(

De motor had ik dus even geparkeerd bij mijn moeder onder de flat in de garage.. laat het niet waar zijn :(
Een afgesloten ruimte is een ruimte waar alleen jij en je gezin in kan komen. Dus een eigen parkeergarage, een berging of wat dan ook. Een parkeerkelder waar iedereen van het complex toegang tot heeft is geen afgesloten ruimte. En als hij dus niet in een afgesloten ruimte stond, moet hij op slot hebben gestaan met min. een ART4 slot.
 
Laatst bewerkt:
Oke dan hoop ik dat het zo is :) Hij stond op slot. Ik heb ook de sleutels van het slot meegestuurd naar de verzekering samen met de rest van de opgevraagde documenten.
 
Vandaag gebeld door de schade expert. Hij heeft de waarde bepaald op € 8.750. Dat vind ik in ieder geval wel een eerlijke waarde dus daar ben ik blij mee. Nu nog hopen dat ze gaan uitbetalen :)
 
Mja, als je zegt dat je hem pas een jaar hebt (en nieuw gekocht?) met naar ik aanneem dus een km-stand beneden de 10.000 kilometer, vind ik het wat laag. Als je op motoroccasion kijkt zei je dat je voor dat bedrag niets beters krijgt dan een 990 SMT uit 2012 met ruim 30.000 km.
 
Mja, als je zegt dat je hem pas een jaar hebt (en nieuw gekocht?) met naar ik aanneem dus een km-stand beneden de 10.000 kilometer, vind ik het wat laag. Als je op motoroccasion kijkt zei je dat je voor dat bedrag niets beters krijgt dan een 990 SMT uit 2012 met ruim 30.000 km.

Dit model wordt al een tijdje niet meer nieuw verkocht. RDW zegt dat de eerste tenaamstelling in 2011 gedaan is, dus het zal ook wel een 2011 model zijn dan.
 
wellicht heb ik het niet helemaal goed beschreven. Ik heb hem tweedehands gekocht met ongeveer 22.000 op de teller. De motor zelf heeft bouwjaar 2011.
Ik heb hem gekocht voor €8600.
 
Vergeet niet naar je vergoeding voor vervangend vervoer te vragen

15 eu per dag gedurende 30 dagen staat er in de alg voorw
 
Gelukkig krijg je er een passend bedrag voor weer.

Weet je wat er voor terug gaat halen?

Nee, nog niet helemaal. Of weer een KTM. Maar ik zag laatst ook een BMW k1200r voorbij komen. Lijkt me ook wel erg gaaf. Maar de vriendin moet ook een beetje comfortabel achterop zitten dus ff testrijden nog :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan