GESTOLEN AMERSFOORT: 2006 Suzuki GSX-R 750 MP-ND-80

Patatties

MF'er
12 feb 2016
182
4
Amersfoort
Mijn Suzuki GSX-r 750, welke ik nog geen 3 maanden heb is gisterennacht (6 op 7 december 2016) van een afgesloten parkeerplaats gestolen.

Regio: Amersfoort, UT
Kenmerken: Laser GP style uitlaatdemper, OSCO ketting smeer systeem (reservoir op rechts gemonteerd, niet op foto te zien)

Kenteken: MP-ND-80

15326283_10211659212342866_1085679810006126521_o.jpg


Motor stond op afgesloten parkeerplaats, op slot met stuurslot en een pro-tect ART4 remschijfslot. Helaas zijn er geen camerabeelden.

Ik heb 2 jaar op een tamme motor gereden, en nu voor het eerst een mooi snel en vrij nieuw apparaat voor mijn doen gekocht. nog geen 3 maanden, en foetsie :(

Blijkt maar weer dat je nooit iets moois kan hebben in dit land.
 
Ah fuck man :( Heb je hem wel verzekerd tegen diefstal?

Ik zit er over na te denken om voor mijn volgende motor 220 op de ketting te zetten B|
 
Helaas zijn afgesloten parkeergarages/parkeerplaatsen erg in. Mensen openen die dingen en zijn te beroerd om even te wachten tot het hek achter hun weer gesloten is, met als resultaat dat dat tuig naar binnen kan en op hun gemak aan de haal kunnen :( :r

Sterkte ermee en succes met de afhandeling.
 
Het is inderdaad overduidelijk bijna kerst en er zijn er nogal wat die schijnbaar een nieuwe motor voor kerst hebben gevraagd.

#3 binnen een aantal dagen die zich hier meldt :(
 
Laatst bewerkt:
Ah fuck man :( Heb je hem wel verzekerd tegen diefstal?

Ik zit er over na te denken om voor mijn volgende motor 220 op de ketting te zetten B|

Heb gelukkig wel tegen diefstal verzekerd ja, dus hopelijk loopt dat alles een beetje goed, maar ik vraag me af of ik er een zelfde motor zometeen voor terug kan halen. Heb geen idee hoe ze die waardes berekenen.

Daarnaast vind ik het gewoon kut dat een volgende motor dus ook maar zo kan worden gestolen. mensen moeten er gewoon met hun tengels vanaf blijven! :( misselijke mannetjes, die dieven.
 
Helaas zijn afgesloten parkeergarages/parkeerplaatsen erg in. Mensen openen die dingen en zijn te beroerd om even te wachten tot het hek achter hun weer gesloten is, met als resultaat dat dat tuig naar binnen kan en op hun gemak aan de haal kunnen :( :r

Sterkte ermee en succes met de afhandeling.

Je moet eens kijken hoe argeloos mensen de deur openen (van een portiekflat/appertementencomplex) als je zegt dat je voor de buren komt.

*zooooeeeem*

Deur is open en je kan zo bij alle gemeenschappelijke ruimte waaronder vaak de parkeergarage.
 
Ik snap niet dat mensen nog steeds een GSXR kopen en hem vervolgens op een parkeerplaats (afgesloten of niet) stallen. Die dingen worden zo ontzettend vaak gestolen...nee tuurlijk moet het niet kunnen, maar het kan gewoon niet meer.
 
Ik snap niet dat mensen nog steeds een GSXR kopen en hem vervolgens op een parkeerplaats (afgesloten of niet) stallen. Die dingen worden zo ontzettend vaak gestolen...nee tuurlijk moet het niet kunnen, maar het kan gewoon niet meer.

Tsjah. ik, zoals veel andere mensen, heb niet echt het geld om een ondergrondse motorbunker te bouwen. Stel ik koop zo een nieuwe, of ik krijg op miraculeuze wijze mn oude motor terug. Ik kan m wel in mn opslagunit zetten, maar is dat dan genoeg? daarnaast word daarvoor geparkeerd, dus daar kan ik vaak met n motor niet in of uit sochtends en savonds. Veel veiliger als dat ik nu deed kan ik m gewoonweg niet parkeren.
Dan blijft er nog maar 1 ding over: Ik had gewoon geen gsxr moeten kopen. beetje kutconclusie, maar t is niet anders lijkt t.

De bewoners van het appartementencomplex zijn allemaal op de hoogte gebracht, en niemand heeft iemand nog binnengelaten (was zelf ook pas na 22:00 thuis met de motor die avond.)
 
Veel succes met de afhandeling met de verzekering, hopelijk komt het goed.

Ik snap niet dat mensen nog steeds een GSXR kopen en hem vervolgens op een parkeerplaats (afgesloten of niet) stallen. Die dingen worden zo ontzettend vaak gestolen...nee tuurlijk moet het niet kunnen, maar het kan gewoon niet meer.
Volgens mij worden er af en toe lijsten gemaakt, waarin aangetoond wordt welke merken het meest gestolen worden. Naar mijn mening wel een serieuze overweging waard. Ik denk dat de beveiligingsmaatregelen die je kan nemen gelijk moeten zijn aan de waarde en bijbehorende diefstal risico's van een fiets, anders is de aankoop niet echt verstandig. In een ideale wereld zou men gwn kunnen kopen wat ze willen en deze op straat parkeren maar dat is helaas niet de realiteit.
 
Tsjah. ik, zoals veel andere mensen, heb niet echt het geld om een ondergrondse motorbunker te bouwen. Stel ik koop zo een nieuwe, of ik krijg op miraculeuze wijze mn oude motor terug. Ik kan m wel in mn opslagunit zetten, maar is dat dan genoeg? daarnaast word daarvoor geparkeerd, dus daar kan ik vaak met n motor niet in of uit sochtends en savonds. Veel veiliger als dat ik nu deed kan ik m gewoonweg niet parkeren.
Dan blijft er nog maar 1 ding over: Ik had gewoon geen gsxr moeten kopen. beetje kutconclusie, maar t is niet anders lijkt t.

De bewoners van het appartementencomplex zijn allemaal op de hoogte gebracht, en niemand heeft iemand nog binnengelaten (was zelf ook pas na 22:00 thuis met de motor die avond.)
Heb je geen mogelijkheid om de fiets (bij terugkeer of een nieuwe) bij een vertrouwde persoon te stallen, ergens in de buurt? Of als je bij je complex een fietshokje hebt die moeilijk begaanbaar is voor de motor, kan je een motomover gebruiken.
 
Heb je geen mogelijkheid om de fiets (bij terugkeer of een nieuwe) bij een vertrouwde persoon te stallen, ergens in de buurt? Of als je bij je complex een fietshokje hebt die moeilijk begaanbaar is voor de motor, kan je een motomover gebruiken.

Afhankelijk van waar je woont is dat niet zo makkelijk. Hier in Amsterdam verhuren ze stallingsplaatsen in (afgesloten) gemeenschappelijk binnenstallingen. Dat is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen voor een acceptabel bedrag. (tussen de 50€ & 100€ p.m.)
Voor een prive garagebox vraagt men zo 200€ huur per maand, en dan nog zijn er maar enkele van, dus kan je 2km fietsen eer je bij je motor bent.

Apartementencomplexen hebben veelal ook een afgesloten binnentuin met buitenstalling voor vnl fietsen met een hek waar iedere bewoner een sleutel van heeft. Dat lijkt mij nog het minst veilige.
 
Tsjah. ik, zoals veel andere mensen, heb niet echt het geld om een ondergrondse motorbunker te bouwen. Stel ik koop zo een nieuwe, of ik krijg op miraculeuze wijze mn oude motor terug. Ik kan m wel in mn opslagunit zetten, maar is dat dan genoeg? daarnaast word daarvoor geparkeerd, dus daar kan ik vaak met n motor niet in of uit sochtends en savonds. Veel veiliger als dat ik nu deed kan ik m gewoonweg niet parkeren.
Dan blijft er nog maar 1 ding over: Ik had gewoon geen gsxr moeten kopen. beetje kutconclusie, maar t is niet anders lijkt t.



De bewoners van het appartementencomplex zijn allemaal op de hoogte gebracht, en niemand heeft iemand nog binnengelaten (was zelf ook pas na 22:00 thuis met de motor die avond.)

Ik zou zelf, als ik hem niet mooi kon stallen, ook geen GSXR kopen. Ik zou er nooit een fijn gevoel bij hebben.. Als ik zie hoeveel er op facebook voorbij komen op de gestolen motor pagina, zou ik het serieus twijfelen om weer een gsxr te kopen.

Ik hoop ieder geval dat je je motor terug krijgt/vind, of een flinke emmer geld van de verzekering terug krijgt.

En ik ben voor grenscontrole op "verdachte" busjes en vrachtwagens.
 
Laatst bewerkt:
Tsjah. ik, zoals veel andere mensen, heb niet echt het geld om een ondergrondse motorbunker te bouwen. Stel ik koop zo een nieuwe, of ik krijg op miraculeuze wijze mn oude motor terug. Ik kan m wel in mn opslagunit zetten, maar is dat dan genoeg? daarnaast word daarvoor geparkeerd, dus daar kan ik vaak met n motor niet in of uit sochtends en savonds. Veel veiliger als dat ik nu deed kan ik m gewoonweg niet parkeren.
Dan blijft er nog maar 1 ding over: Ik had gewoon geen gsxr moeten kopen. beetje kutconclusie, maar t is niet anders lijkt t.

De bewoners van het appartementencomplex zijn allemaal op de hoogte gebracht, en niemand heeft iemand nog binnengelaten (was zelf ook pas na 22:00 thuis met de motor die avond.)

Bekijk dit topic even. Hier is nagenoeg hetzelfde van de week ook besproken.
Gestolen BMW S1000rr

Er zijn een aantal mogelijkheden. Desalniettemin blijft het gewoon ongelooflijk klote altijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf, als ik hem niet mooi kon stallen, ook geen GSXR kopen. Ik zou er nooit een fijn gevoel bij hebben.. Als ik zie hoeveel er op facebook voorbij komen op de gestolen motor pagina, zou ik het serieus twijfelen om weer een gsxr te kopen.

Ik hoop ieder geval dat je je motor terug krijgt/vind, of een flinke emmer geld van de verzekering terug krijgt.

En ik ben voor grenscontrole op "verdachte" busjes en vrachtwagens.

Het ligt er ook maar net aan. Bij mij in de buurt (Amsterdam West, nu niet de meest heilige plaats) staat echt al jaren eenzelfde GSXR als die van de TS gewoon voor de deur bij een kerel. Volgens mij wel aan een ketting, maar zonder hoes.

Ik fiets er langs wanneer ik met de fiets naar het werk ga.

Tsja.... lucky bastard?? You tell me :)
Ook mijn motor stond er vanmorgen nog voor de deur. Inmiddels ook 3 jaar.

Deze staan dan wel voor de deur. Dus ze moeten wel heel graag willen om dat risico te nemen (wat overigens niet ondenkbaar is).
 
Afhankelijk van waar je woont is dat niet zo makkelijk. Hier in Amsterdam verhuren ze stallingsplaatsen in (afgesloten) gemeenschappelijk binnenstallingen. Dat is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen voor een acceptabel bedrag. (tussen de 50€ & 100€ p.m.)
Voor een prive garagebox vraagt men zo 200€ huur per maand, en dan nog zijn er maar enkele van, dus kan je 2km fietsen eer je bij je motor bent.

Apartementencomplexen hebben veelal ook een afgesloten binnentuin met buitenstalling voor vnl fietsen met een hek waar iedere bewoner een sleutel van heeft. Dat lijkt mij nog het minst veilige.
Lekker dan, dus je kan nergens fatsoenlijk je fiets kwijt. Vraag me af wanneer er motor-dedicated stallingsplaatsen komen verspreid door grote steden. Als ik in Amsterdam woonde zou ik serieus een grom overwegen en deze lekker naar boven sjouwen.
 
Je moet eens kijken hoe argeloos mensen de deur openen (van een portiekflat/appertementencomplex) als je zegt dat je voor de buren komt.

*zooooeeeem*

Deur is open en je kan zo bij alle gemeenschappelijke ruimte waaronder vaak de parkeergarage.

Vergeet ook ex-bewoners niet die toevallig nog een sleuteltje hebben. Ook voor onderhoud in de stalling zelf kan er een sleutel opgehaald worden die daarna dan weer ingeleverd word. Al dan niet gekopieërd :')
 
Vergeet ook ex-bewoners niet die toevallig nog een sleuteltje hebben. Ook voor onderhoud in de stalling zelf kan er een sleutel opgehaald worden die daarna dan weer ingeleverd word. Al dan niet gekopieërd :')

Gelukkig zijn alle sloten voorzien van gecertificeerde sloten + sleutels. Ik zeg niet dat ze niet nagemaakt kunnen worden, maar voor verzekeringsdingen kunnen certificaten net de doorslag geven.
 
Tja, het klinkt allemaal leuk maar in de praktijk blijkt ook dat niet te werken. Veel succes in ieder geval.
 
Kut man, op mijn volgende motor komt toch een tracker. Ik hoop dat je je motor terug krijgt.

Ja, ik had een osco gekocht, en wou als volgende aankoop de gps tracker halen. Als ik t nou net andersom had gedaan...

anderzeids is er natuurlijk de kans dat de motor al compleet uit elkaar gehaald is, en in de bus naar polen voordat je uberhaupt door hebt dat ie weg is.
 
Dit soort dieven dienen van het leven beroofd te worden :(
Verder hoop ik dat je je motor volledig uitbetaald krijgt.
 
Ik snap niet dat mensen nog steeds een GSXR kopen en hem vervolgens op een parkeerplaats (afgesloten of niet) stallen. Die dingen worden zo ontzettend vaak gestolen...nee tuurlijk moet het niet kunnen, maar het kan gewoon niet meer.

Als ik een motor zou kopen, wil ik dr direct op kunnen rijden zonder alteveel voorbereidende handelingen. Dus ik wil niet naar een garage lopen, dat ding openmaken, het ding eruit manouvreren, het ding weer op zn standaard te zetten om de garagedeur weer af te sluiten enz.

Nee, dan maar liever een diefstalverzekering erop. Voor mij zou het toch een gebruiksvoorwerp zijn en die zijn vervangbaar.

Enkel als ie langere tijd niet gebruikt wordt, zal ie wellicht in de garage gaan als ik er eentje zou hebben.

Om maar even te zwijgen wat een garage voor nadeel kan hebben. Die sloten kunnen ook zo opengebroken worden. Klep dicht en ondertussen hebben dieven alle tijd om uit het zicht de sloten te forceren. Schijnveiligheid dus deels.
 
Ja, ik had een osco gekocht, en wou als volgende aankoop de gps tracker halen. Als ik t nou net andersom had gedaan...

anderzeids is er natuurlijk de kans dat de motor al compleet uit elkaar gehaald is, en in de bus naar polen voordat je uberhaupt door hebt dat ie weg is.
Zo een tracker is het eerste wat er bij mij op komt nog voor ik die in de zaak ga halen. Erg dat het nodig is
 
Terug
Bovenaan Onderaan