Waar av-gas te koop in Nederland ?

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
22.294
4.216
Waar ter wereld ik ook kwam.
Ben op zoek naar av-gas 100LL in totaal plus/minus 20 liter en tegen een normale prijs.
Weet dat het in Belgie bij sommige tankstations nog te koop is maar dat is me net te ver rijden voor 20 liter.
Ben ook niet van plan om er meer dan 3 euro per liter voor te betalen in Belgie kost het 2.50 per liter. :-)
Er moeten toch auto/motorzaken zijn die dit hebben staan en verkopen maar niet mee adverteren lijkt me.
Bij een vliegveld heb je een tankpas nodig dus daar kun je het wel vergeten.
Av-gas
Avgas
 
Ik zou het vlieg veld, met nadruk op veld, van Hilversum eens opwandelen. De kistjes die daar staan moeten ook getankt worden, daar moeten ze een voorraadje hebben.
 
Laatst bewerkt:
Even uit nieuwsgierigheid: wat zou je met avgas moeten indien je geen cessna om bij te tanken hebt? :P is het een betere brandstof voor antieke motoren o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Vroegah haalde ik het gewoon op lelystad vliegveld of den helder, bij zo'n rondvluchtjes/bussiness bedrijfje kon je gewoon uit de pomp op het platform tanken en betalen aan de balie, of je dat red voor minder dan drie eu betwijfel ik...
 
Even uit nieuwsgierigheid: wat zou je met avgas moeten indien je geen cessna om bij te tanken hebt? :P is het een betere brandstof voor antieke motoren o.i.d.?

Als je van plan bent op meer als een ton met je oude zijklepper te rijden wil je misschien wel lood benzine hebben ja.
Als je dat niet gaat halen, doe dan makkelijk en flikker er voor de sier gewoon een beetje loodvervanger in.
 
Als je van plan bent op meer als een ton met je oude zijklepper te rijden wil je misschien wel lood benzine hebben ja.
Als je dat niet gaat halen, doe dan makkelijk en flikker er voor de sier gewoon een beetje loodvervanger in.


Is het dan niet handiger om er moderne kleppen en zittingen in te zetten?

Maar gezien het feit dat 4stroke maar 20 liter nodig heeft vermoed ik dat hij het om een andere reden gebruikt.
 
Neem ff contact op met Start - Van Dijck die verkopen dat spul per drum.

Volgens mij via wel meer race toko's verkrijgbaar; tanken op t vliegveld is in nederland alleen toegestaan met luchthaven-pas, dus tenzij je een piloot kan strikken gaat je dat niet lukken denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan