Ex-lessersrit april 2017

Ik moet helaas verstek laten gaan, er zijn andere plannen gemaakt en voor de 30e kan ik sowieso niet zeggen of ik mee kan. Hopelijk kan ik in de week voor de 30e eventueel nog opgeven.
 
natuurlijk kan dat.

vandaag de route voorgereden. ik moet 'm wel even flink aanpassen, omdat er voor Elbrug een weg afgesloten is en ik voor mijn gevoel een takke-eind moest omrijden. verderop in de route, langs de IJssel zit er ook een omweggetje in, als gevolg van dijk-omlegging (en dus ergens heel erg haaks linksaf moeten slaan).

het deel tot aan de lunchlokatie vind ik zelf nogal pittig, mede door bovenstaande. het deel na de lunchlokatie loopt wat meer door de bossen, waardoor het wat rustiger overkomt.

al met al een leuke rit gehad, vandaag. maar ik moet dus nog even wat omleggen of verwijderen (stukje snelweg bij Harderwijk, lastig invoegen).

:]
 
:( :( :( :( :( :( :( :(

oké ik werk in de beveiliging maar ik had een geweldige rooster waarbij ik 16 en 30 april vrij zou zijn maar de planning zegt dat ze op hun flikker hebben gekregen van de ARBO-dienst en juist door die homo's is alles overhoop gegaan.

16 april heb ik dus geen vrij maar ik probeer echt 30 april vrij te houden.
 
Da's toch meer het probleen van de planners dan het jouwe?

Wel lekker makkelijk om hun probleem op 'de mensen in het veld' over te schuiven...
 
Da's toch meer het probleen van de planners dan het jouwe?

Wel lekker makkelijk om hun probleem op 'de mensen in het veld' over te schuiven...

saabert jij hebt ook planners maar het gaat er om dat er mensen zijn die te veel nachtdiensten draaien volgens de Arbodienst-homo's waardoor dit gebeurt is maar het komt goed de 30e ben ik er gewoon bij :Y anders kunnen ze de pot op
 
saabert jij hebt ook planners maar het gaat er om dat er mensen zijn die te veel nachtdiensten draaien volgens de Arbodienst-homo's waardoor dit gebeurt is maar het komt goed de 30e ben ik er gewoon bij :Y anders kunnen ze de pot op
Homo's die een pot op gaan...? :+
 
onze planners hebben de 'mazzel' dat het computersysteem ze waarschuwt als ze ons te weinig (dagelijkse of wekelijkse) rust geven. bovendien mogen wij niet langer dan 6 dagen aaneen werken (nou ja, 'werken'...). de rij- en rusttijdenwetgeving heeft zo zijn voordelen.

zelfs al zou er 1 minuut te weinig rust zijn tussen 2 diensten, dan loop ik (en loopt het bedrijf) het risico op een boete. voor het bedrag van de boete kan je riant op vakantie: € 4000,- pp. maar de ervaring heeft geleerd dat:
1. het bijna nooit voorkomt

en

2. als het voorkomt, het door de planners wordt weggepoetst door het tekort aan rust van de werktijd van de dienst na de rust af te halen, zodat het op papier klopt. (op papier begin je dan dus gewoon later, terwijl je in de praktijk al een uurtje bezig bent...)
 
Zo ongeveer, ja. Onze pauzes staan op papier in de dienst die je rijdt. Maar bij vertragingen moet je als chauffeur wel je rijtijd in de gaten houden (en die is volgens de CAO 4 uur). Zit je aan je maximale rijdtijd, dan is je pauze heiliger/belangrijker dan de gestrande passagier in de bus.
 
Hoi Saabert, ik wil graag de 30e mee. Heb 19 november 2016 AVD gehaald en rij af en toe op de Fazer. Een groepsrit heb ik nog nooit gedaan, lijkt me tof!
 
waarvan akte.
Miglowie: ik heb jou en je collega beiden in het rijtje "last minute" gezet. ik lees tzt wel wat je beslissing wordt.

vandaag nog even met X20DTL de route doorgenomen en het kon zijn goedkeuring wegdragen. helaas moest ik niet lang na beëindiging van ons telefoongesprek op internet lezen dat de lunchlocatie failliet is, en of er al 'wat anders' in zit weet ik niet. ik ga de gok niet nemen voor een dichte deur te staan. ik ben er met het voorrijden wel langsgekomen, maar het viel me niet op dat de tent failliet was (om 1 uur 's middags zijn dat soort tenten meestal nog gesloten...). dus even naar iets anders in de buurt gezocht en gevonden. maar oh fcuk: op zondag pas om 1400 open, lees ik. maar dat geldt voor de maand maart. in april hoop ik dat ze wat eerder open zijn. moet ik dus even informeren. voor de voorpret alvast wat info (en menukaart): Pannenkoekenrestaurant De Veldkamp

om bij de nieuwe lunchlokatie te komen, streep ik het deel van de route door Vaasssen weg (jammer, want er zat een leuke afslag in O-) ) maar er komen een stukje IJsseldijk en wat binnendoorweggetjes bij. de lengte van de route is iets minder geworden: 143km.

:]
 
Laatst bewerkt:
Nou prima toch? Ik heb het toch al nooit zo op Vaassen gehad. :N :+

Ik heb vandaag en gisteren ook nog een beetje gefröbeld aan de motor, spiegels vernieuwd en verbreed (ik kan nu eindelijk echt zien wat er achter me gebeurt B| ), nieuwe handvatten erop en lekker nog een paar keer een stukje gereden. Heerluk!

Dank voor het voorwerk mensen, ik kijk ernaar uit!
 
Euh... foto heb ik (nog) niet. Maar ik heb gewoon van die blokjes gekocht, waarop ik mijn nieuwe spiegels, die nog niet lam zijn en vrolijk in de rijwind meewapperen, heb gezet. Een wereld van verschil. Wel jammer dat de blokjes in kwestie zwart zijn ipv chroom, maar soit. Ik vind het wel prima.

Ik zal morgen even wat foto's maken, zodat je een idee krijgt.

Gr. Mike
 
waarvan akte.
Miglowie: ik heb jou en je collega beiden in het rijtje "last minute" gezet. ik lees tzt wel wat je beslissing wordt.

vandaag nog even met X20DTL de route doorgenomen en het kon zijn goedkeuring wegdragen. helaas moest ik niet lang na beëindiging van ons telefoongesprek op internet lezen dat de lunchlocatie failliet is, en of er al 'wat anders' in zit weet ik niet. ik ga de gok niet nemen voor een dichte deur te staan. ik ben er met het voorrijden wel langsgekomen, maar het viel me niet op dat de tent failliet was (om 1 uur 's middags zijn dat soort tenten meestal nog gesloten...). dus even naar iets anders in de buurt gezocht en gevonden. maar oh fcuk: op zondag pas om 1400 open, lees ik. maar dat geldt voor de maand maart. in april hoop ik dat ze wat eerder open zijn. moet ik dus even informeren. voor de voorpret alvast wat info (en menukaart): http://www.develdkampepe.nl/

om bij de nieuwe lunchlokatie te komen, streep ik het deel van de route door Vaasssen weg (jammer, want er zat een leuke afslag in O-) ) maar er komen een stukje IJsseldijk en wat binnendoorweggetjes bij. de lengte van de route is iets minder geworden: 143km.

:]

Saabert het grappige is dat met de ex-lesserrit van september 2015 hier ook hebben gekeken en toen gingen ze pas om 16:00 uur open dus we moeten effe verder kijken of even bellen om te zien hoe of wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan