honda cbr1000rr 2005 is er mee opgehouden

artalstra

Die hard MF'er
16 sep 2013
350
3
Goedenavond.

Ik heb een cbr1000rr 2005 met 33300 km op de teller.

afgelopen week heb ik een quickshifter op mijn motor gezet. Na de regen van afgelopen dagen scheen vandaag de zon weer even. Ik heb van deze kans gebruik gemaakt en ben een stukje gaan sturen. na 30 km gereden te hebben stond ik al 3 minuten voor het stoplicht in leeuwarden te wachten toen de motor uit viel. De motor was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. In de km voor de stoplichten heb ik wel een stuk op 1 wiel gereden.

Op dit moment heb ik de motor in de garage staan en heb hem voor een deel uit elkaar gehaald. wat mij opviel is dat ik de brandstofpomp niet meer hoor wanneer ik de motor op het contact zet.

Ik heb nu het volgende gedaan en gecontroleerd.
*voor de zekerheid 5 liter benzine in de tank gegooid
*brandstof slang los gehaald van de bovenste injectie rail
*zekering bij de accu gecontroleerd> goed
*zekering onder de linker middelste kap gecontroleerd. >allemaal goed
*fuel cutoff relais getest> werkt correct
*fuel cutoff relais verwijderd en de contacten door verbonden. > er spuit benzine!

Het relais krijgt geen stroom en schakelt daardoor niet. Ik weet niet precies wanneer het relais stroom hoort te krijgen, alleen in het begin of gedurende de hele rit?

Waar kan dit aan liggen? de dingen die ik al bedacht heb,
omval sensor? (waar zit die en hoe heet deze in het engels?)
stekker los? en welke zou dit moeten zijn?
misschien zit er nog ergens anders een zekering kast die ik nog niet gevonden heb?

Ik ga er dus op dit moment vanuit dat het niet aan de quickshifter ligt.

jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld.

groeten Arnold
 
Kun je dat uitleggen?
Ik zie het verband niet. Ik heb wel stroom, en de startmotor gaat ook wel rond. alleen doet de pomp het alleen maar wanneer ik het een bypass op het relais zet

Dan is het idd niet de dynamo ;)

Kennisgeving voor omleiding
Hier een linkje naar de 'bank angle sensor'
Kans dat die het dan kan zijn. Die schakelt de brandstofpomp uit weet ik uit ervaring nadat ik hem verkeerd terug gezet had |(
Heb je nu de voorkuip los van de rest van de motor? Meen me te herinneren dat deze iig met die grote stekker aan de kabelboom verbonden moet zijn en de omvalsensor in een normale hoek om de pomp te laten werken.
 
Laatst bewerkt:
Onderbreekt die quickshifter alleen de ontsteking? Of ook de brandstof toevoer?

Bij een goede quickshifter zou ik verwachten dat de aansturing van de injectoren onderbroken zou worden, maar misschien is de brandstof pomp stilzetten net zo effectief.
 
Ik ben er voor een deel achter. De pomp deed het niet omdat ik de motor al te ver uit elkaar gehaald had. Ik heb hem weer in elkaar gezet en de sensor op het luchtfilterhuis en de injectoren weer aangesloten. Nu doet de pomp het wel.

Ik heb de qs door gemeten en die laat geen stroom door naar de bobines. Mijn 2de hands quickshifter zal dus stuk zijn?

Weer 200 euro naar de kl*ten

Iig bedankt voor de hulp mochten jullie nog sugesties hebben om de hm pc quickshifter weer aan de praat te krijgen.... heel graag
 
Haal de QS er eens af dan en kijk dan of ie het doet. Dan weet je het zeker ipv gokken. De QS kan je weinig aan door meten want het is geen dom relais maar een regelapparaat. Zeker als het contact niet aan staat.
 
Haal de QS er eens af dan en kijk dan of ie het doet. Dan weet je het zeker ipv gokken. De QS kan je weinig aan door meten want het is geen dom relais maar een regelapparaat. Zeker als het contact niet aan staat.
:^

Plus je kan de quickshifter te strak zetten. Heb ik met mijn QS eens gehad. Had hem een keer te strak gezet (moeren & schakelstang, dat gebeuren) en daardoor deed hij het 1 keer en daarna niet meer (hij was over zijn threshold heen). Moertjes iets losser gezet en het was opgelost.
 
:^

Plus je kan de quickshifter te strak zetten. Heb ik met mijn QS eens gehad. Had hem een keer te strak gezet (moeren & schakelstang, dat gebeuren) en daardoor deed hij het 1 keer en daarna niet meer (hij was over zijn threshold heen). Moertjes iets losser gezet en het was opgelost.

Hij geeft gewoon netjes "Shift" aan op het display. Dus de sensor is wel goed.


Ik heb de stekkers de op de bobine door gemeten. Er komt wel stroom op de origine bobine stekker,maar de qs schakelt deze niet door. Dus op de stekker die nu op de bobine zit, van de qs,zit geen stroom dus geen ontsteking.

Morgen zal ik hem er helemaal af halen. Dan kan ik wat meer en beter meten.
Ik kan iig de "bike loom" doormeten.

Ik heb al even gemeten waar ik bij kon en dat lijkt allemaal goed,als de bike loom morgen ook echt goed blijkt dan kan het dus zitten in de kabel tussen het display en de ignition controller of de ignition controller zelf.

Morgen meer info.
 
Hij geeft gewoon netjes "Shift" aan op het display. Dus de sensor is wel goed.


Ik heb de stekkers de op de bobine door gemeten. Er komt wel stroom op de origine bobine stekker,maar de qs schakelt deze niet door. Dus op de stekker die nu op de bobine zit, van de qs,zit geen stroom dus geen ontsteking.

Morgen zal ik hem er helemaal af halen. Dan kan ik wat meer en beter meten.
Ik kan iig de "bike loom" doormeten.

Ik heb al even gemeten waar ik bij kon en dat lijkt allemaal goed,als de bike loom morgen ook echt goed blijkt dan kan het dus zitten in de kabel tussen het display en de ignition controller of de ignition controller zelf.

Morgen meer info.

Haal de QS er af, sluit de originele bekabeling aan, tank er op, draai de sleutel helemaal naar rechts en hou het onderste knopje op de rechter stuurschakelaar ingedrukt. Laat dan even weten wat er gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Haal de QS er af, sluit de originele bekabeling aan, tank er op, draai de sleutel helemaal naar rechts en hou het onderste knopje op de rechter stuurschakelaar ingedrukt. Laat dan even weten wat er gebeurt.

Dan doet hij het weer... kan ik je zo ook wel vertellen. Ik heb namelijk al gemeten dat er met de qs bekabeling geen stroom op de bobines staat, maar dat de originele bekabeling wel stroom geeft.
 
Ik zeg niet dat de sensor niet goed is toch? :?

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Je schreef het volgende.

"Plus je kan de quickshifter te strak zetten. Heb ik met mijn QS eens gehad. Had hem een keer te strak gezet (moeren & schakelstang, dat gebeuren) en daardoor deed hij het 1 keer en daarna niet meer (hij was over zijn threshold heen). Moertjes iets losser gezet en het was opgelost"

Ik dacht dat dit betekende dat de sensor niet meer zou werken. Mij excuses.
 
Je stelt de positie van de schakelpook af met de schakelstang. Deze "klem" je dan met een paar moertjes.
Kun je hier zien:

[img=800]http://hmquickshifter.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/m/hm_quickshifter_plus_honda_cbr1000rr.jpg[/img]

Als je deze moertjes erg hard aandraaid zet je al een kracht op de QS. Misschien dat je deze zo vast heb gedraaid dat deze "altijd" boven de meetwaarde komt om te schakelen? (Hopelijk heb ik nu goed uitgelegd wat ik bedoel :P )
 
Je stelt de positie van de schakelpook af met de schakelstang. Deze "klem" je dan met een paar moertjes.
Kun je hier zien:

[afbeelding]

Als je deze moertjes erg hard aandraaid zet je al een kracht op de QS. Misschien dat je deze zo vast heb gedraaid dat deze "altijd" boven de meetwaarde komt om te schakelen? (Hopelijk heb ik nu goed uitgelegd wat ik bedoel :P )

Haha! Opzich denk ik dat ik je wel begrijp.
Maar dan zou hij op het display toch niet meer aan moeten geven dat hij een "shift" registeert?

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, dit is niet echt waar ik het meeste verstand van heb. Ik wil het wel graag begrijpen.
Ik heb het zonet nog even bekeken en losser gedraait. Er verandert niks.

Groeten Arnold
 
Terug
Bovenaan Onderaan