DB-Killer Leovince - BMW F800 GS verwijderen

Rick-M

MF veteraan
2 apr 2010
2.312
182
Twente
Een paar weken geleden heb ik een Leovince slip on demper gekocht voor de BMW F800 GS van mijn broertje. De standaard demper zag er veel te lomp uit en dempte te veel waardoor de motor klonk als een stofzuiger.

Dus de Leovince er op geschoven en vastgemaakt. Komt een mooi donker, maar toch beschaafd geluid uit. Maar er zit ook een DB-killer in. Dus nieuwsgierig hoe het klinkt zonder dat ding. Dacht dat het net zo ging als bij mijn KTM met Akra's, maar misschien toch niet? Want hij wil er met geen mogelijkheid uit. Inbusje aan de onderkant er uit gedraaid en met een tangetje de DB-killer er uit willen trekken, maar er zit niks geen beweging in. Grotere tang gepakt en nog geen beweging. Hij zit nu in de kruipolie, kijken of dat helpt.

Ik ga er van uit dat hij verder niet vast zit met een puntlasje oid?

Uitlaat Leovince LV One EVO Slip-On RVS / Inox met e-keur - BMW F650GS ie 08-12 F700GS ie 13-15 F800GS ie 08-15 2008-2015
 
Overigens horen fabrikanten de db-killers sinds kort zó te bevestigen, dat ze "niet verwijderbaar" zijn. Check even of jij geen exemplaar hebt met een puntlasje.
 
Hier nog even een (late) update.

De DB-killer is er uit. Deze zat met een klein randje vastgeperst in de demper. De demper is weer gedemonteerd en de DB-killer is er van de andere kant uitgetikt. Het randje heb ik er af geschuurd en nu kan de DB-killer er makkelijk ingezet en uitgehaald worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan