GSXR 7/11 retroracer

TambuGSXF

MF veteraan
Hoi,

naast de TL die jullie hier vinden, weten de meesten ook dat ik een GSXR-R 750 W heb.
Door de jaren heen heb ik er al heel wat wijzigingen aan gedaan en ook al heel wat geld ingestoken *D .
Even overzichtje:
- frame, subframe en achterbrug in zijdeglans zwart laten coaten
- Koso digitaal dashboard
- voorvork GSXR 750 K4-K5 met radiale klauwen
- achterklauw vervangen door een kleiner exemplaar
- 5-spaaks magnesium wielen van oa CBR900RR met remschijven Beringer
- Dynojet stage-1 carburator kit
- Samco koelwaterslangen
- Hyperpro volledig instelbare (hi, lo en lengte) achterveer.
- Dynatek bobines met Taylor Leads kabels


Deze dus :) .
Het begin:
full


Tussenstap
full

full


Het resultaat
full

full

full

full


De laatste wijziging zou het toevoegen van een titanium uitlaat van een GSXR 1000 K2 zijn. Afgelopen winter de koe bij de hoorns gevat en de nodige wijzigingen gedaan.

full

full

full

full


Jammer maar helaas doken vanaf toen ook de eerste trillingen in het blok op. De motor liep als een trein, geen inhouden, geen gesputter, netje door de toeren heen maar de trillingen uit het blok zorgden voor slapende handen en voeten na amper een half uurtje rijden. ;(
Zelfs de hoofdmechanieker van de lokale suzuki-dealer had er het raden naar.

Oorzaak kon dus niet gevonden worden dus kozen we voor een ander blok. Om de titanium-uitlaat gelijk te laten passen er maar meteen een 1100 blok uit 95 bij gezocht en gemonteerd.
Alles van het 750 blok overgezet op de 1100 omdat we geen oliekoeler extra willen.

full

full

full


En omdat we nu toch bezig zijn, gaan we het uiterlijk ook aanpakken *D
 
Laatst bewerkt:
Kabelboom zat bij het blok. Alles even aangesloten en alles werkte *O* .
Vandaag even bezig geweest om alles een mooi plaatsje te geven.

full

full


De oplettende kijker zal ook zien dat er een paar nieuwe stekkers opzitten :P
 
Mooi project man, ziet er goed uit.

Mijn '94 750w frame ligt ook bij de coater. Kan mooi het resultaat bij jou al bekijken.

Hoe heb je de voorvork passend gekregen?
 
Mooi project man, ziet er goed uit.

Mijn '94 750w frame ligt ook bij de coater. Kan mooi het resultaat bij jou al bekijken.

Hoe heb je de voorvork passend gekregen?

Kwestie van de juiste lagers te plaaten en klaar. Ik zou moeten opzoeken welke ik gebruikt maar als je de afmetingen hebt dan kan je op de Website van Skf het juiste lager vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan