KROONPLAAT TBV SBK STUUR GSXR1100

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Hallo,

Hier wellicht meer kans van slagen. Ik ben op zoek naar een kroonplaat voor mijn GSX1100 USD 52mm zodat ik een superbike stuur kan bevestigen. Wellicht dat iemand nog wat heeft liggen??
 
Kun je er niet een paar stuurstroppen van een crosser op fabriceren?
Heb ik gedaan met de voorvork die ik in mn GS-je heb zitten, stroppen kostten geloof ik 50 euro, weet ik niet zeker meer, is al lang geleden.

stuurstroppen_zps94ldtgat.jpg


Zo heb ik het trouwens ook gedaan met mn FZRetje.
 
Laatst bewerkt:
Kun je er niet een paar stuurstroppen van een crosser op fabriceren?
Heb ik gedaan met de voorvork die ik in mn GS-je heb zitten, stroppen kostten geloof ik 50 euro, weet ik niet zeker meer, is al lang geleden.

[afbeelding]

Zo heb ik het trouwens ook gedaan met mn FZRetje.

Bedankt voor het mee denken, maar ik wil graag een vanuit fabriek af. Zal voor mij niet fijn/veilig voelen als het zelf gefabriceerd is. Daarnaast heb ik helemaal geen kroonplaat liggen voor dit type USD.
 
ik heb het tegenovergestelde gedaan.
Heb een SBK kroonplaat en daar 2 gaten in laten tappen zodat ik er ook mn clip-ons op kan monteren.
Kwestie van goed uitmeten...nog een keer meten en gewoon een universeel SBK stuur met risers op plaatsen, gaten tappen voor de bouten waarmee die vast moet en gaan.
 
Kan prima hoor,mits goed uigevoerd uiteraard😇
Heb nog wel een set mooie degelijke 22mm risers liggen voor je.
 
Kan prima hoor,mits goed uigevoerd uiteraard😇
Heb nog wel een set mooie degelijke 22mm risers liggen voor je.

Dat is top. Probleem is dat ik juist niet zo handig ben met "uitmeten" en iets op maat maken. Dat gaat geheid bij mij krom... B| .

Nu de vraag of iemand dit voor mij kan doen? En daarnaast, ik heb nog geen kroonplaat liggen. Die moet ik ook nog aan zien te komen.
 
Als jij een kroonplaat hebt/vind dan stuur(of laat)je hem hier maar naar toe sturen dan zorg ik dat die risers er netjes en safe opkomt👍
 
^Gerard die weet wel raad met stuurtjes uitmeten en tappen, hij heeft die van mij ook gedaan :)
 
Ik zou niet de kroonplaat tappen maar doorboren en een moer er onder gebruiken, of de kroonplaat tappen en dan ook een moer er onder, beetje als voor de zekerheid twee condooms omdoen ;).
 
Ik heb laatst ook risers op een kroonplaat bevestigd. Was voor een Suzuki GSX-R750W.

Ik heb aan de onderkant in de holle ruimtes twee alu blokjes gemaakt en vast gelast.

Zie foto als voorbeeld. Uitmeten was wel een pain in the ass.
full

full
 
Zou niet teveel aan zo'n kroonplaat lassen als het niet hoeft,dat pisbakken alu verliest wel de helft van de sterkte na het lassen. :X
Zal best houden maar wat Robinjo zegt zou ok mijn optie zijn. :+
 
Ik zou niet de kroonplaat tappen maar doorboren en een moer er onder gebruiken, of de kroonplaat tappen en dan ook een moer er onder, beetje als voor de zekerheid twee condooms omdoen ;).

Beetje slechte analogie aangezien 2 condooms de kans op scheuren alleen maar vergroot _O-
 
Ik heb laatst ook risers op een kroonplaat bevestigd. Was voor een Suzuki GSX-R750W.

Ik heb aan de onderkant in de holle ruimtes twee alu blokjes gemaakt en vast gelast.

Zie foto als voorbeeld. Uitmeten was wel een pain in the ass.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je vriendin mag de keuken wel eens soppen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan