Husqvarna 701 SM

BoyTDR

MF veteraan
7 jun 2004
1.106
0
Gewoon omdat ik hem mooi vind:

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
He, de 2017. Hoe klinkt de 701 zonder db killer in de Akra? Deze db killer moet je uitboren begrijp ik. Heb je dat zelf gedaan?
 
Laatst bewerkt:
neuh laten doen door Brouwer, maar is gewoon klein gaatje door carbon, niets bijzonders.
zonder db killer is op randje van fatsoen, maar daar is het wel de motor naar..
blij dat ik nog op 2017 heb gewacht :)
 
Zit er ook aan te denken eentje te kopen maar nog weinig sm rijders op de straat in Zeeuws vlaanderen en belgie
 
neuh laten doen door Brouwer, maar is gewoon klein gaatje door carbon, niets bijzonders.
zonder db killer is op randje van fatsoen, maar daar is het wel de motor naar..
blij dat ik nog op 2017 heb gewacht :)
Ik zit nog steeds te wachten -O-
Maarja is het wachten waard :]
 
Zeer fraai!
Ik ben ook van plan om deze in het voorjaar aan te schaffen.
Ga je de taartschep aan de achterzijde nog anders maken of inkorten? Edit: zie nu dat de lange achterkant het fabrieksplaatje betreft
 
Laatst bewerkt:
Zit er ook aan te denken eentje te kopen maar nog weinig sm rijders op de straat in Zeeuws vlaanderen en belgie

Ik rijd regelmatig rond in de buurt van Hulst, husqvarna SMR510 :] . Kom soms nog wel eens andere SM's tegen, maar niet veel helaas -O-

Stuur maar berichtje als je wil rijden :] 8-)
 
Ik heb de 701SM nog niet zo lang en doordat er de nodige pekel ligt/lag ook nog niet veel kunnen rijden. Wel voelde ik op de paar ietwat koude ritjes dat ik er van overtuigd ben dat de 701SM en ik goede vriendjes gaan worden.
Had tot voor kort een Duke 3 welke me goed beviel, maar toen ik een goede prijs voor de 3 kreeg en de 2016 701 flink werd afgeprijsd, hoefde ik niet lang na te denken.
 
BoyTDR licht aankoop toe:
1. Ik heb de 701SM nog niet zo lang en doordat er de nodige pekel ligt/lag ook nog niet veel kunnen rijden.

2. Wel voelde ik op de paar ietwat koude ritjes dat ik er van overtuigd ben dat de 701SM en ik goede vriendjes gaan worden.

3. Had tot voor kort een Duke 3 welke me goed beviel, maar toen ik een goede prijs voor de 3 kreeg en de 2016 701 flink werd afgeprijsd, hoefde ik niet lang na te denken.
1. Met name het tweede gedeelte van dit jaar heb ik nog lekker wat km’s kunnen maken, :] maar voor nu is de vaart er wel zo’n beetje uit. :/ De beste dagen (voor wat betreft het recreatierijden) van 2016 liggen achter ons. Echter; de voorpret voor jou, alsmede Monster Ed en Zen zijn voor 2017 natuurlijk des te groter. :) Heeft u al wel de inrijperiode van 1000 km aangetikt?

2. Zeker, :Y zeker. :Y Kan niet anders zeggen dat (ook) deze Husqvarna een zéér gebruiksvriendelijke motorfiets is, om mee te recreëren. Daarbij hebben mij drie zaken aangenaam verrast. Zoals Zen reeds eerder terecht aanhaalde; de wendbaarheid van deze fiets. Een feest om mee te sturen, zo kunnen we thans constateren. :]

Tweede punt, de versnellingsbak. Het is werkelijk-waar-fantastisch, hoe lichtvoetig je zelfs met lompe schoenen deze bak kunt beroeren. Bij geen enkele versnelling hoeft er geharkt, geschoffelt en/of grof geweld worden gebruikt, om op het juiste moment in het goede verzet te komen.

And last but not least het oliegebruik. Of olieverbruik zo u wilt. Welnu; daar kunnen we – in mijn specifieke geval – kort over zijn. Dat is er namelijk niet. En met name dit laatste was voor mij toch wel een klein puntje van zorg bij aanschaf van deze 701. Volkomen onterecht, zo blijkt nu.

3. Mooi toch? :) Hoe of het leven soms kan lopen. Had u waarschijnlijk aan het begin van dit jaar ook niet gedacht, ergens in november/december 2016 met een 701 SuperMoto huiswaarts te keren. *D

——

Mijn verhaal zit iets anders in elkaar. Daarvoor maak ik even een kleine sprong terug in de tijd.
We schrijven februari 2015, wanneer ik voor het eerst in real life wordt geconfronteerd met de nieuwe Husqvarna 701 SuperMoto op de Utrechtse Motorbeurs. De verkoopprijs is dán nog niet bekend, maar dat boeit me allemaal niet zoveel. Nee, feitelijk ben ik aangenaam verrast bij het zien van deze Husky. :Y

De Zweedse kleurencombinatie van weleer – vormgeving van het zadel – kleine pinkers, gepositioneerd op de juiste plaats – het in ’t oog springende LED-achterlicht – de knipoog naar het verleden, vormgegeven door de fors uitgevallen kunststof kappenset aan beide zijden van de motorfiets – materiaalkeuze – enz., enz. Ik maak uit de losse pols wat foto’s en neem rustig de tijd om de gehele fiets goed in mij op te nemen. Later die dag verlaat ik de beursvloer met een voldaan gevoel hetgeen er allemaal te zien is geweest. ;)

November 2015. Via diverse media-kanalen wordt melding gemaakt van het feit dat er bij een aantal – nieuw aangestelde - Husqvarna-dealers in het land de nieuwe 701 Enduro en SuperMoto’s zijn gearriveerd.

December 2015. Ná een winkelsessie, tijdens de laatstgenoten kerstvakantie, besluit ik (samen met mijn vrouw), tóch nog “even” een Husqvarna-dealer (die “toevallig” :+ op de route lag) een subtiele kerstgroet te brengen. :W

Januari 2016. Nieuwjaar en goede voornemens, wie heeft kent ze niet. :Z
Ik op mijn beurt had er ook 1. Een 701 om precies te zijn. :P
Een aangenaam gesprek en uitermate sympathiek voorstel van de dienstdoende Husqvarnaverkoper deden mij in deze maand besluiten om tot aanschaf van de bewuste motorfiets over te gaan.

Tot op de dag van vandaag geen spijt van deze aankoop. Ik kijk dan ook – evenals Monster Ed, Zen en uw personage – met veel plezier uit naar het nieuwe motorseizoen van 2017. :Y
 
1. Met name het tweede gedeelte van dit jaar heb ik nog lekker wat km’s kunnen maken, :] maar voor nu is de vaart er wel zo’n beetje uit. :/ De beste dagen (voor wat betreft het recreatierijden) van 2016 liggen achter ons. Echter; de voorpret voor jou, alsmede Monster Ed en Zen zijn voor 2017 natuurlijk des te groter. :) Heeft u al wel de inrijperiode van 1000 km aangetikt?

2. Zeker, :Y zeker. :Y Kan niet anders zeggen dat (ook) deze Husqvarna een zéér gebruiksvriendelijke motorfiets is, om mee te recreëren. Daarbij hebben mij drie zaken aangenaam verrast. Zoals Zen reeds eerder terecht aanhaalde; de wendbaarheid van deze fiets. Een feest om mee te sturen, zo kunnen we thans constateren. :]

Tweede punt, de versnellingsbak. Het is werkelijk-waar-fantastisch, hoe lichtvoetig je zelfs met lompe schoenen deze bak kunt beroeren. Bij geen enkele versnelling hoeft er geharkt, geschoffelt en/of grof geweld worden gebruikt, om op het juiste moment in het goede verzet te komen.

And last but not least het oliegebruik. Of olieverbruik zo u wilt. Welnu; daar kunnen we – in mijn specifieke geval – kort over zijn. Dat is er namelijk niet. En met name dit laatste was voor mij toch wel een klein puntje van zorg bij aanschaf van deze 701. Volkomen onterecht, zo blijkt nu.

3. Mooi toch? :) Hoe of het leven soms kan lopen. Had u waarschijnlijk aan het begin van dit jaar ook niet gedacht, ergens in november/december 2016 met een 701 SuperMoto huiswaarts te keren. *D

——

Mijn verhaal zit iets anders in elkaar. Daarvoor maak ik even een kleine sprong terug in de tijd.
We schrijven februari 2015, wanneer ik voor het eerst in real life wordt geconfronteerd met de nieuwe Husqvarna 701 SuperMoto op de Utrechtse Motorbeurs. De verkoopprijs is dán nog niet bekend, maar dat boeit me allemaal niet zoveel. Nee, feitelijk ben ik aangenaam verrast bij het zien van deze Husky. :Y

De Zweedse kleurencombinatie van weleer – vormgeving van het zadel – kleine pinkers, gepositioneerd op de juiste plaats – het in ’t oog springende LED-achterlicht – de knipoog naar het verleden, vormgegeven door de fors uitgevallen kunststof kappenset aan beide zijden van de motorfiets – materiaalkeuze – enz., enz. Ik maak uit de losse pols wat foto’s en neem rustig de tijd om de gehele fiets goed in mij op te nemen. Later die dag verlaat ik de beursvloer met een voldaan gevoel hetgeen er allemaal te zien is geweest. ;)

November 2015. Via diverse media-kanalen wordt melding gemaakt van het feit dat er bij een aantal – nieuw aangestelde - Husqvarna-dealers in het land de nieuwe 701 Enduro en SuperMoto’s zijn gearriveerd.

December 2015. Ná een winkelsessie, tijdens de laatstgenoten kerstvakantie, besluit ik (samen met mijn vrouw), tóch nog “even” een Husqvarna-dealer (die “toevallig” :+ op de route lag) een subtiele kerstgroet te brengen. :W

Januari 2016. Nieuwjaar en goede voornemens, wie heeft kent ze niet. :Z
Ik op mijn beurt had er ook 1. Een 701 om precies te zijn. :P
Een aangenaam gesprek en uitermate sympathiek voorstel van de dienstdoende Husqvarnaverkoper deden mij in deze maand besluiten om tot aanschaf van de bewuste motorfiets over te gaan.

Tot op de dag van vandaag geen spijt van deze aankoop. Ik kijk dan ook – evenals Monster Ed, Zen en uw personage – met veel plezier uit naar het nieuwe motorseizoen van 2017. :Y

Mijn motorseizoen is van december tot en met december, ik vermaak me prima! :)

Ben goed te spreken over de 701; hij laat zich zeer makkelijke en beheerst op 1 oor leggen, trekt leuk op (niet zo spectaculair als gehoopt, maar ik ben verwend) trilt niet of nauwelijks (ik ben wel erg gewend, voor de 4 cilinder jongens waarschijnlijk wel) (en ik heb 2017 model met ander motorblok en extra balansas) en is uitermate geschikt voor allround gebruik. Woon-werk, snelweg, dijkjes maar vooral in de stad helemaal top. Bizar benzineverbruik, dat haalde al mijn KTM's bij lange na niet. 180 km op een tankje? Met mijn pittige rijstijl? Bizar.
Nadelen ?
-Spiegels zijn echt te treurig. Lelijk, slecht zicht, lelijk, trillen erg, lelijk. 0,0 aandacht in gestoken, zonde.
-Enduro zadel is niet voor iedereen, ik vind het heerlijk. Zal wennen zijn voor de jongens die van racers afkomen.
-Snel en superwendbaar, maar niet supersnel en superwendbaar. Nogmaals, ik ben (te) verwend, misschien niet realistisch.
-Gele velgstickers hadden naar mijn mening wel gespoten mogen zijn of onder de blanke lak, laten nu al bijna los. Is op te lossen, maar ik heb liever dat de fabriek dat doet.
-Zoals met alle Oostenrijkers (en ja, daar reken ik deze witte KTM ook bij :) ) gevaarlijk voor je rijbewijs :)
 
zen geeft opening van zaken:
1. Mijn motorseizoen is van december tot en met december, ik vermaak me prima! :)

2. Ben goed te spreken over de 701; hij laat zich zeer makkelijke en beheerst op 1 oor leggen, trekt leuk op (niet zo spectaculair als gehoopt, maar ik ben verwend) trilt niet of nauwelijks (ik ben wel erg gewend, voor de 4 cilinder jongens waarschijnlijk wel) (en ik heb 2017 model met ander motorblok en extra balansas) en is uitermate geschikt voor allround gebruik. Woon-werk, snelweg, dijkjes maar vooral in de stad helemaal top.

3. Bizar benzineverbruik, dat haalde al mijn KTM's bij lange na niet. 180 km op een tankje? Met mijn pittige rijstijl? Bizar.

4. Nadelen ?

5. Spiegels zijn echt te treurig. Lelijk, slecht zicht, lelijk, trillen erg, lelijk. 0,0 aandacht in gestoken, zonde.

6. Enduro zadel is niet voor iedereen, ik vind het heerlijk. Zal wennen zijn voor de jongens die van racers afkomen.

7.Snel en superwendbaar, maar niet supersnel en superwendbaar. Nogmaals, ik ben (te) verwend, misschien niet realistisch.

8. Gele velgstickers hadden naar mijn mening wel gespoten mogen zijn of onder de blanke lak, laten nu al bijna los. Is op te lossen, maar ik heb liever dat de fabriek dat doet.

9. Zoals met alle Oostenrijkers (en ja, daar reken ik deze witte KTM ook bij :) )

10. gevaarlijk voor je rijbewijs :)
Goedenavond zen, ;)

Mooi en compact geschreven review. Heerlijk leesvoer, zo tijdens de donkere dagen voor kerst. :Y
Mag ik zo vrij zijn het digitaal document, afkomstig van uw hand, puntsgewijs met u door te nemen? O-)

1. U is een man naar mijn hart. Of (nóg) beter gezegd; twee zielen, één gedachte! 8-)

…..Alleen,…. :/

in mijn geval; niet wat de 701 aangaat. Die staat keurig gepoetst - op de motorbok - aan de druppelaar - naast de kerstboom - in de woonkamer - te wachten op het voorjaar. Want zoals ik reeds eerder aangaf; voor nú is het recreatierijden even voorbij. Het woon-werk-rijden op mijn (andere) gemotoriseerde tweewieler gaat gewoon door. Alle vier de seizoenen. Hetgeen goed is voor zo’n kleine 20.000 km aan heen-en-weer-karren-van-en-naar-het-werk. Alleen bij ijzel neem ik (noodgedwongen B| ) de auto.

Vanuit een grijs verleden heb ik ooit mijn motorrijbewijs gehaald, voor de leuk. U kent het wel. Toertje hier, ritje daar. Met zo-nu-en-dan tussenstops voor een happie en een sappie. Intussen is datzelfde rijbewijs bittere noodzaak geworden, met dank aan al die @*$#-files op de weg.

2. Snel door naar uw tweede punt. :) Valt niets tegenin te brengen. ‘k Heb hiervoor reeds diverse 1-pitters gehad, dus ik wist (al van tevoren) hetgeen mij te wachten stond. Maar mijn gevoel in deze? Een soort van terug naar de basis, Geen ESA, CruiseControl, toerenteller, versnellingsindicator, radio, mini-magnetron, handvatverwarming of wat dan ook. Just plain and simple. Desalniettemin zou ik het mij goed kunnen voorstellen dat mannen (en/of vrouwen, want in dit topic maken wij geen enkel onderscheidt - maar ik dwaal af) afkomstig van een 4-pitter na een een stukje 701 rijden, denken; “dit vind ik dus he-le-maal niets!” …..Dat kan….

3. En dan te bedenken zen; de economische crisis is voorbij. Houden we nóg méér geld over! :P

4. Zijn die er dan? :X

5. Laat ik bij deze schoorvoetend toegeven dat deze vormgeving naar alle waarschijnlijkheid niet de schoonheidsprijs verdient. :+ Overigens heb ik daarvoor even over de schutting bij de buren gekeken en daarbij direct het besluit genomen dat de SMC-R spiegels een uit-ste-kend (!) alternatief zijn.
Heeft u - inzake de spiegelkwestie - al uw eigen keuze kunnen maken?

6. De inrijperiode heb ik in een drietal sessies van ±330 km gedaan. Een week later stond ik wederom bij de dealer voor de 1000 km oliewissel. Voor de SuperSport-mannen is het gewoon even een kwestie van doorzitten, maar grote afstanden op één dag afleggen is prima te doen. Daar zit ik niet mee. :+

7. Less is more. Dit gezegd hebbende, zal de straatlegale 701 voor hardcore-SuperMoto-mannen op wedstrijdniveau wellicht een dikke papzakkenfiets zijn. Voor ons mij, als gewone sterveling, daarentegen is deze Husky (met slechts 145 kg aan boord) een waar feest om mee te sturen over ’s Heeren wegen. :Y Je moet met dit ding echt oppassen dat je het op sommige momenten niet al te dol maakt. :X Zéker voor “gewoon” op straat is het zoveel leuker dan een supersport. En ja, ik weet waarover ik spreek, want ik heb talloze van die race-dingen gehad…..

8. ‘k Zal u eerlijk zeggen; …..dat met die stickers. Ik heb er niet zoveel mee….. :N
Des te mooier vind ik al die blauw aangebrachte stijl-elementen op de 701-Husky die je simpelweg niet voelt, hetgeen onder de lak is aangebracht. In het kort; al het los meegeleverde stickermateriaal ligt bij mij nog steeds in de doos.

9. ….. O-) …..
10. Zeg ik daarop; een gewaarschuwd mensch telt voor twee. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan