remote start steelmate 986E

barrynoname

Rookie
13 dec 2016
7
0
rotterdam
Goedemiddag,
Aankomend weekend wil gaan beginnen met het inbouwen van een nieuw 1way alarm.
Het aansluiten van het alarm vormt geen probleem, echter het aansluiten van de "optie" remote start is nogal onduidelijk.
Op internet kom ik er ook niet uit.
Wellicht zit er iemand op het forum die hier meer verstand van heeft of het eventueel zelf al heeft gefixt.
het gaat trouwens om een z750 van 2007 met abs.
Barry
full
 
Gaat niet werken op je fiets want je hebt een chipsleutel. Zonder sleutel gebeurt er niets. Daarnaast voegt iets als dit echt niets toe. Al zou je het met kunst en vliegwerk aan de gang kunnen krijgen, als die fiets op de zijsteun staat en je start hem op afstand flikkert ie om, en dan hebben we iets te lachen. :)
 
Laatst bewerkt:
Oke, het ging mij voornamelijk om de functie keyless rijden.
de motor is momenteel beveiligt tegen starten terwijl jiffy uitgeklapt is en de motor in versnelling staat.
het is wel de bedoeling dat deze beveiligingen in tact blijven.
sleutel chip probleem is opgelost met een bypass module die ik ook al heb besteld.
er zijn wel voorbeelden te vinden waarbij dit systeem goed werkt er wordt alleen geen uitleg bij gegeven.
 
Dat schema doet me denken aan een universeel alarmsysteempje wat ik ooit in mijn auto heb gebouwd.

Wat snap je niet? Het lijkt erop dat de blauwe draad 'start engine +' de stuurspanning is en daarom aan het startrelais gekoppeld moet worden oid.

Bij een oude motor of scooter met simpele elektronica werkt dit waarschijnlijk wel. Maar bij een nieuwe motor zou ik dit niet zomaar aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Tip: gooi het alarm op marktplaats, voorkom een hoop gezeik.
Koop evt een gps tracer, tevens veel effectiever

Dit, zo een die je een sms stuurt als hij beweging detecteert. Als ik een alarm hoor dan denk ik niet o daar wordt iets gejat, dan denk ik dat is zo'n kut alarm dat afgaat als er een kat de straat in loopt en de hele buurt midden in de nacht wakker loeit om helemaal niks. Als je wat aan je alarm wil hebben moet je hem zelf af horen gaan. Met dat in gedachte is een alarm een domme oplossing want je bent niet altijd in gehoor-bereik en waarom de hele buurt lastig vallen met dat kutgeluid als je ook gewoon een smsje kan krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan