Dynojet + quickshifter

dennisfromwezep

Die hard MF'er
3 jun 2009
453
52
Wezep
He ik zit met een dilemma, had op mijn mt09 een quickshifter van healtech alleen dat heeft me al een setje koppelings platen gekost, toch vind ik het gebruik van een qs gewoon gruwelijk vet en handig. Daarom de vraag ook, zou het van.dynojet beter werken als ik hem LAAT monteren en afstellen ? Want de koppeling was binnen 300km weg na het instaleren van de qs dus ben beetje voorzichtig nu , dus tja wat is wijsheid
 
Nou motor heeft nu met 5000km gelopen komt uit 2014, heb altijd stukje vrije slag op de koppeling, maarja, heb al gebeld met probikes . Hij ging effe kijken wat het allemaal gaat kosten, kan dan altijd nog kijken of ik het ga doen ofniet
 
Staat haast wel zeker los van elkaar..
Met een qs word de koppeling juist alleen maar minder belast omdat hij niet gebruikt word met schakelen..
Waarschijnlijk heb je toch een ander probleem of een verkeerde rijstijl :+ en zou ik dat eerst zien op te lossen.
 
Het doel van een quickshifter is juist dat je de koppeling niet gebruikt.

lees eens zelf wat je nu opschrijft.


Die Healtech qs werkt prima. Tenzij je er geen verstand van hebt en zelf gaat lopen kloten. Dat geldt echter voor alles.
 
:^

Een slecht afgestelde QS krijgt alles kapot ongeacht welk merk/type je gebruikt.


Ja denk haast dat die qs het afentoe niet gedaan heeft, denk ik, nou het leek wel of de koppeling het plotselinge vermogen niet aankon, want het begon plots dat hij na het schakelen met de qs niet daalde in toeren, dus gewoon doorslipte, killtimes had ik bewust iets ruimer gezet om JUIST de bak te besparen , was wel een qs met load sensor , nouja blijft vreemd
 
maar je gebruikt je koppeling helemaal niet met een QS, is het zelfde al schakelen zonder koppeling en brandstof of ontsteking even stil zetten.(of niet)

ik een heel groot topic betreft healtech qs Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

wellicht kan je het daar een posten.

maar slijten van de koppelingsplaten door een qs lijkt me sterk, wellicht trek je wat te enthousiast op met slippende koppeling of gebruik je toch stiekem je koppeling met schakelen?
 
maar je gebruikt je koppeling helemaal niet met een QS, is het zelfde al schakelen zonder koppeling en brandstof of ontsteking even stil zetten.(of niet)

ik een heel groot topic betreft healtech qs Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

wellicht kan je het daar een posten.

maar slijten van de koppelingsplaten door een qs lijkt me sterk, wellicht trek je wat te enthousiast op met slippende koppeling of gebruik je toch stiekem je koppeling met schakelen?

Ligt eraan, als ik gewoon rustig optrek maak ik geen.gebruik van de qs dus altijd koppeling erbij, terug schakelen ALTIJD MET koppeling, en ja wat zou ik aan een qs hebben als ik alsnog de koppeling zou gebruiken met volgas optrekken, dan is het gewoon volgas en pook, omhoog en de qs regelt de rest,
 
Als de quickshifter niet werkt dan onderbreekt die niet en dan schakelt het niet. Dan kan je duwen tegen die pook wat je wilt, maar er gebeurd niets.

Ik zie het verband niet tussen de koppelingsplaten en een quickshifter. Deze ontlast de koppeling juist en wanneer de quickshifter niet werkt dan werkt de koppeling net zoals wanneer er geen quickshifter aanwezig is. Niet meer, extremer of wat dan ook.

Een goed werkende quickshifter zorgt er voor dat de koppeling niet gebruikt hoeft te worden en dus de platen juist niet slijten. Dat is het hele doel van het apparaat. Niet de koppeling hoeven te gebruiken.

Een slecht werkende quickshifter zorgt er voor dat er niet zonder koppeling geschakeld kan worden. Je verandert niet van versnelling als je tegen de pook duwt en als die dat wel doet dan hoor je de tandjes over elkaar heen schuren. Het bekende "KRRRRRRR" geluid. Dat ontgaat je echt niet.


Het is allemaal niet tot slecht te beoordelen van achter mijn beeldscherm, maar ik denk dat er wat anders met jouw koppeling mis is en dat heeft niets met een quickshifter te maken. Dat is namelijk onlogisch.

Het blijft giswerk op deze manier vanachter mijn beeldscherm!.
 
Laatst bewerkt:
als ik mij niet vergis heeft de MT-09 vanaf 2016 een slipperclutch

Als je met een slipperclutch bij hoge toeren terug schakelt en je geen tussengas gebruikt dan zou het zo kunnen zijn dat de slipperclutch te veel en te vaak slip toe laat nadat de je de koppelingshandle al helemaal gelost hebt. Dat zou n.m.m. de te snelle slijtage kunnen verklaren... slip=slijtage
Dat zou op te lossen zijn door wel met tussengas terug te schakelen. (dus toch rijstijl aanpassen?) Dan hoeft de slipper functie van de koppeling niet zo vaak in actie te komen en slijt de koppeling veel minder snel.

anders zou ik ook geen idee hebben hoe die snelle slijtage te verklaren zou zijn... want ik denk niet dat die QS er iets mee te maken heeft.

filmpje over hoe een slipperclutch werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=wJOGKCbvMo8
 
Laatst bewerkt:
Heb nu gecombineerd al meer dan 25k gereden met de healtech quickshifter op de motor(en) (zit nu 10k op de MT09 Tracer). Kan me er maar weinig bij voorstellen dat de QS ervoor zorgt dat je binnen 300km je koppelingsplaten naar de knoppen hebt.

Maar.. als je een QS laat installeren en hij is goed afgesteld (welke het ook is) dan zou het goed moeten werken lijkt me zo :). Dus ook de dynojet :P

De nieuwe MT09 komt standaard met een quickshifter, wellicht ook te krijgen als officiële accessoire via de ECU? Dat zou helemaal mooi werken. Even bij Yamaha navragen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan