Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
goedenavond,

bij deze wil ik me voorstellen als nieuw mt07 bezitter.
afgelopen dinsdag heb ik een ''2ehands'' mt07 moto cage uit 2015 gekocht met 6000 km.
ik vond het geluid erg tegenvallen en heb direct besloten om een akrapovic racing line te kopen (aangezien ik in de eerste instantie een nieuwe mt07 zou kopen dacht ik fuck it) ook heb ik op aliexpres een verkorte kentekenplaat houder en 4 nieuwe led knipperlichten besteld (moeten er trouwens weerstandjes tussen?).
nu vroeg ik me af of iemand hiermee ervaring heeft en me tips/trics kan geven?
ook was ik nieuwsgierig naar de must have upgrades.

ik hoop hiermee mezelf voldoende te hebben voorgesteld.
vriendelijke groet,
niels

Welkom :W ! Foto`s van de motor worden altijd gewaardeerd :) .
 
Relais vervangen is veel eenvoudiger dan weerstandjes er tussen proppen. Naast het filmpje van MSX125 zijn er nog meer filmpjes ook met het relais dat o.a. Alie verkoopt. Is even wat los halen aan de linkerkant. Oorspronkelijke relais verwijderen en vervangen; stekkertje erop en relais weer op de zelfde plek bevestigen. Veel eenvoudiger dan 4 weerstanden er tussen frommelen voor en achter.

Ik sluit mij aan bij Jora.

Heb ook Ali knippers op mijn MT-07
Die zijn identiek aan de rizoma Graffio behalve is het geen echt glas maar plastic.
http://www.mlmparts.com/nl/rizoma-knipperlicht-graffio.html
Heb ook 1 origineel rizoma paar op de kop getikt en deze achter geplaatst in de hoop
dat het beter zichtbaar was. Geen verschil.
1powerled waarmee ze adverteren is gewoon niet genoeg met een zonnige dag.
Het is amper zichtbaar en dus gevaarlijk.
Mijn advies voor Ali is dan ook-> doe het niet.
Leuk voor niet functioneel spul op je brommert maar als het echt iets
belangrijks moet doen ga voor the real thing en zet je leven niet op het
spel voor een paar eurie.

Ik had eerst de originele van Yamaha met geïntegreerde remlichten op het oog.
Functioneel en duidelijk maar wel aan de prijs.
De Yamaha LED Plus http://www.termaatmotoren.nl/product/5627/Yamaha-Led knipperlichten met remlicht.html

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de nieuwe Baracudda idea b-lux.
Toch net wat mooier vind ik. https://www.barracudamoto.nl/idea-b-lux.html
Alle 4 voor de helft van de prijs en ook goed zichtbaar met 5 Leds per knipper.
En de nieuwe optical lens wat dat ook moge betekenen :?
Na een mailtje richting Baracudda zijn de zwarte versies nog niet leverbaar?
Dus wachten we nog maar even af.
 
Laatst bewerkt:
En de nieuwe optical lens wat dat ook moge betekenen :?

Dus wachten we nog maar even af.

Is toch dat gebogen glaasje wat voor de LED's zit. Die verspreid het licht vand e LED zodat het meer opvalt.
Had ook gewoon gematteerd glas kunnen gebruiken, maarja. Ziet er wel beter uit met helder glas.

Heb zelf deze besteld, CNC alu:
10034018_880_DET02_13.JPG

10034018_880_DET01_12.JPG

10034018_880_DET01_13.JPG


En een andere kentekenplaathouder, protech apparaat roest weg als sneeuw voor de zon.
Ga maar alu proberen. Eerst de hele meuk in de blanke lak zetten, kijken of t weer een winter overleven gaat :z
Ali knippers zijn iig nu deud... '( |(

Overigens, heb het nieuwe plaatje voor mijn onderkuip binnen die was weggeroest. Goede service.
En mag een nieuwe helm uitzoeken, het barstjes verhaal. Dus ook goed nieuws.
Voor mij geen AGV meer _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, wie gaat erheen?

Bent u al eigenaar van een Yamaha MT of wilt u kennis maken met een Yamaha MT? En hebt u zaterdag 6 of zondag 7 mei 2017 nog vrij in uw agenda? Noteer dan de Yamaha 2017 MT Tour in uw agenda! Tijdens deze twee dagen organiseert Yamaha Motor Nederland een uniek Yamaha Dark Side of Japan MT Tour evenement in Amsterdam. En op zaterdag 6 mei is er zelfs een MT Tour After Party. Uiteraard zijn tijdens deze dagen ook motorrijders van andere Yamaha-modellen en andere motormerken van harte welkom. Wilt u deelnemen aan de Yamaha 2017 MT Tour of aanwezig zijn bij de MT Tour After Party? Meld u zich dan vandaag nog aan voor dit unieke Yamaha Dark Side of Japan MT Tour evenement!

link
 
Goed vanavond even wezen kneuteren met de achterkant.
Andere kentekenplaathouder en knippers.
Morgen maar de voorknippers doen.
Heb 1 origineel stekkertje van de r.a. knipper die in de buddy zit die niet helemaal jofel is.
Vraag me of of je die dingen makkelijk kan vervangen.

tmp_28926-IMG-20170406-WA0007-1607277035.jpeg


tmp_28926-IMG-20170406-WA00091536639692.jpeg
 
Ziet er stoer uit met die knippers zo BoNez.
Ik vind ze mooier dan ik dacht.
 
Ziet er stoer uit met die knippers zo BoNez.
Ik vind ze mooier dan ik dacht.

Ja ik moet toegeven dat ze in het echt er wel beter uitzien dan de foto's van internet.
Ziet er degelijk uit, met e-keur etc. Vandaag de voorkant doen. Foto's zullen volgen.

tmp_29644-20170407_102811-887116688.jpg


tmp_29644-20170407_102819-1705610030.jpg
 
Laatst bewerkt:
Overigens ben ik achter wat het probleem met de stekker was. 1 pin binnen was afgebroken en zat aan de andere kant. Nu maar zelf een verbinding gemaakt, stekker eraf geknipt.
Werkt prima! :) En kan t nu makkelijker vervangen als t ooit niet meer werkt.
Maar heb nu alles ingepakt met krimpkousjes etc, dus zal iig goed dicht zijn voor de vocht.

Klaar om te vertrekken :+

tmp_29644-IMG_20170407_143150_109-974854304.jpg
 
Laatst bewerkt:
Overigens ben ik achter wat het probleem met de stekker was. 1 pin binnen was afgebroken en zat aan de andere kant. Nu maar zelf een verbinding gemaakt, stekker eraf geknipt.
Werkt prima! :) En kan t nu makkelijker vervangen als t ooit niet meer werkt.
Maar heb nu alles ingepakt met krimpkousjes etc, dus zal iig goed dicht zijn voor de vocht.

Klaar om te vertrekken :+

[afbeelding]

Netjes hoor :t .
 
Mooi hoor; heb je ook aan de wettelijk verplichte reflector bij je nummerplaat gedacht?
 
Mooi hoor; heb je ook aan de wettelijk verplichte reflector bij je nummerplaat gedacht?

Vind ik geen porum en heb ik er ook geen opgezet.
Had ook begrepen van andere rijders dat hier
nog nooit iemand voor bekeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Eens Marsk. Ben van mening dat je voor dat soort dingen doorgaans alleen op de bon gaat op het moment dat je noord Afrikaanse omgangsnormen toont jegens oom agent.
 
Als ie er onder zit, dan zal ik het hier posten. Naar wat voor vering ben jij op zoek?

Om nog even terug te komen op deze post.
Ik ben zelf ook eigenaar van een MT-07 en heb daar de Hyperpro streetbox onder laten zetten. Toch heb ik wel een aantal tips die ik mee zou willen geven als je deze set ook aan wilt schaffen.

Ten eerste zijn de voorveren van Hyperpro langer dan de originele veren, dit betekent dat de hyperpro veren er onder spanning in gaan en verlies je dus al een gedeelte van de veerweg. Omdat mijn vader nog al veel van vering af weet heb ik hem om advies gevraagd. Hij stelde voor om wat van de bussen af te halen die zich bevinden in de voorvork van de motor. Hierdoor staan de veren niet gelijk al onder spanning. We hebben 15mm van de bussen af gehaald en om dit te compenseren veervoorspanners besteld via ebay (http://m.ebay.com/itm/Fit-Yamaha-MT-07-FZ-07-14-15-Black-Billet-Fork-Preload-Adjusters-Stabilizer-/201781883176?nav=SEARCH). Met de veervoorspanners kun je namelijk de veervoorspanning met 15mm stellen.

Ook vond ik de manier waarop de piggypag(het gedeelte van de schokbreker waar het gas zich bevind) is gemonteerd niet netjes. Bij de streetbox is de piggybag extern gemonteerd van achterschokbreker.
De piggybag is gemonteerd aan de zijkant van de motor met een soort slangklemmen zelf vind ik dit wat goedkoop ogen. Ook was de kabel vanaf de piggybag naar de schokbreker vastgezet met een tiewrap wat tevens weer erg goedkoop oogt.
Hier hebben wij een plastic oogje op gezet zodat de kabel hier netjes doorheen loopt

De veren en de achterschokbreker zelf zijn echt een stuk beter dan origineel maar de manier waarop alles gemonteerd is vind ik toch wat goedkoop. Ook contact opgenomen met Hyperpro en het verhaal uitgelegd, als reden geven ze dan dat de MT-07 een wat goedkopere motor is en dat ze de streetbox betaalbaar willen houden. Ik begrijp dit argument van Hyperpro maar een fatsoenlijk steuntje voor de kabel en de Piggybag kost voor Hyperpro misschien een paar euro.
 
Laatst bewerkt:
Wordt dan een soort van snel-gas :) .

Voor wat betreft de achterschokbreker ben ik er uit. Wordt een Hyperpro waarbij je naast de spanning van de veer (veervoorspanning) ook de uitgaande demping kunt instellen. Er is ook een duurder type waarbij de ingaande demping ook nog instelbaar is, maar dat lijkt mij wat overdone. Heb Hyperpro aan de telefoon gehad en zij gaven aan dat de eerste demper (veervoorspanning + uitgaande demping instelling) het meest verkocht wordt voor de MT-07. Qua stuur/rij eigenschappen wordt het ie ieder geval stukken beter!

Verder is ie geschikt voor solo rijden en als je tussen de 60 en 100 kg bent. Kan met mijn 61 kg prima dus ;) . Al zit ik wel in de onderste regionen.

Edit: heb er trouwens al voorveren van Hyperpro in zitten.


Om nog even terug te komen op deze post.
Ik ben zelf ook eigenaar van een MT-07 en heb daar de Hyperpro streetbox onder laten zetten. Toch heb ik wel een aantal tips die ik mee zou willen geven als je deze set ook aan wilt schaffen.

Ten eerste zijn de voorveren van Hyperpro langer dan de originele veren, dit betekent dat de hyperpro veren er onder spanning in gaan en verlies je dus al een gedeelte van de veerweg. Omdat mijn vader nog al veel van vering af weet heb ik hem om advies gevraagd. Hij stelde voor om wat van de bussen af te halen die zich bevinden in de voorvork van de motor. Hierdoor staan de veren niet gelijk al onder spanning. We hebben 15mm van de bussen af gehaald en om dit te compenseren veervoorspanners besteld via ebay (http://m.ebay.com/itm/Fit-Yamaha-MT-07-FZ-07-14-15-Black-Billet-Fork-Preload-Adjusters-Stabilizer-/201781883176?nav=SEARCH). Met de veervoorspanners kun je namelijk de veervoorspanning met 15mm stellen.

Ook vond ik de manier waarop de piggypag(het gedeelte van de schokbreker waar het gas zich bevind) is gemonteerd niet netjes. Bij de streetbox is de piggybag extern gemonteerd van achterschokbreker.
De piggybag is gemonteerd aan de zijkant van de motor met een soort slangklemmen zelf vind ik dit wat goedkoop ogen. Ook was de kabel vanaf de piggybag naar de schokbreker vastgezet met een tiewrap wat tevens weer erg goedkoop oogt.
Hier hebben wij een plastic oogje op gezet zodat de kabel hier netjes doorheen loopt

De veren en de achterschokbreker zelf zijn echt een stuk beter dan origineel maar de manier waarop alles gemonteerd is vind ik toch wat goedkoop. Ook contact opgenomen met Hyperpro en het verhaal uitgelegd, als reden geven ze dan dat de MT-07 een wat goedkopere motor is en dat ze de streetbox betaalbaar willen houden. Ik begrijp dit argument van Hyperpro maar een fatsoenlijk steuntje voor de kabel en de Piggybag kost voor Hyperpro misschien een paar euro.~[/quote]
 
Ook contact opgenomen met Hyperpro en het verhaal uitgelegd, als reden geven ze dan dat de MT-07 een wat goedkopere motor is en dat ze de streetbox betaalbaar willen houden.

Beetje raar verhaal van Hyperpro als je weet dat juist de MT/XRS in
de allerhoogste prijsklasse zitten €699 met de streetbox:
https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d1239_Hyperpro_Streetbox_Veringset_Yamaha_vanaf_700cc.html
Ik heb dit ook nooit begrepen?
Beetje mooie afwerking zal toch zo heel duur niet hoeven zijn.
Wat ga je mij vertellen? Dat met een paar RVS beugeltjes (of mooier
framekleuren) de prijs naar €799 was gegaan? Ik denk dat ze er op dit
bedrag best €20/30 op hadden mogen zetten dat maakt dan ook geen hol meer uit.
Dan hadden ze het wel moeten afmaken met mooi/goed bevestigingsmateriaal.

Ik had dit verhaal al eerder gelezen.
Nieuw was het verhaal met de voorvering.
Voor mij geen Hyperpro duz.

Die veervoorspanners zijn altijd wel handig.
Daar had ik ook al naar zitten kijken.
Het is een beetje prutsen, rijden en voelen maar als
het eindelijk goed is heb je er veel plezier van!
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik dichter bij huis ben komen werken was het tijd om afscheid te nemen van mijn R1, heb de 182 pk niet meer nodig.Mijn oog is gevallen op een 07 en 09.
Nadat ik mijn R1 Big Bang verkocht had, ben ik gaan proefrijden op beide motoren.
In eerste instantie zou het de 07 worden aangezien mijn vrouw er ook eens op wil gaan rijden.Maar sorry heren,deze vond ik helaas tegen vallen.Ik ben 2 meter en pas er niet fatsoenlijk op.Machine stuurt opzicht fijn,maar zoals hier voor al in het topic beschreven staat valt de vering tegen.De remmen vond ik ook slechter ten opzichte van de 09.En het pk verschil is nogal groot als je van een supersport/superbike afkomt,dacht dat ik er aan kon wennen maar helaas.Heb dus vorige week een nieuwe mt-09 besteld.Maar de 07 blijft een mooie machine :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan