Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo Marski! Wat een mooie toevoeging voor je MT zeg! Staat echt gaaf

Dankjewel Jonne!, moest er ook lang op wachten:)
Die italianen maken dan wel mooi spul maar ow wat zijn ze lui;)
Na 2.8 maand kreeg ik een relatief klein doosje binnen.
Hij zat er zo op, eazy peazy zeg maar.
Voor de grap de db-killer er eens uit maar die zat snel weer terug.
Dat was echt not done zoveel kabaal was dat:)
 
Dankjewel Jonne!, moest er ook lang op wachten:)
Die italianen maken dan wel mooi spul maar ow wat zijn ze lui;)
Na 2.8 maand kreeg ik een relatief klein doosje binnen.
Hij zat er zo op, eazy peazy zeg maar.
Voor de grap de db-killer er eens uit maar die zat snel weer terug.
Dat was echt not done zoveel kabaal was dat:)

Dat is best lang zeg, ik moest er 5 weken op wachten en vond dat al lang! Maar de uitlaat is er inderdaad zo onderweg en de nieuwe er zo weer onder. Maar zonder db-killer is het echt niet te doen nee :) . Maar met db-killer vind ik het perfect, relatief normaal als je normaal rijd en luid als je aan het gas hangt *D
 
"Brakes are for pussies", lol. nou moet zeggen dat de remmen tov de MT-10 echt pussy zijn op de 07. :}

Moet ik je gelijk in geven. Het kan beter vind ik van meneer Yamaha.
kreeg het stickertje bij me skeutelhsngertje en vond het er wel leuk uit zien 8-)

Hier de mt10 en de mt07 van pa en moi

 
Laatst bewerkt:
Even wat anders, ik zag dat er nu Ohlins upgrade veren te krijgen zijn als accessoires voor de MT, ook is de Akrapovic uitlaat voorzien van een andere kap (carbon) hmm....interessant.
 
Even wat anders, ik zag dat er nu Ohlins upgrade veren te krijgen zijn als accessoires voor de MT, ook is de Akrapovic uitlaat voorzien van een andere kap (carbon) hmm....interessant.

Ja dat is nieuw voor 2017, dat is een euro 4 demper. Je kunt daar de db-killer er niet zo gemakkelijk uithalen
 
Even wat anders, ik zag dat er nu Ohlins upgrade veren te krijgen zijn als accessoires voor de MT, ook is de Akrapovic uitlaat voorzien van een andere kap (carbon) hmm....interessant.
IMG_20160924_121721.jpg

Die carbon kap was vorig jaar al. Ook bij deze kwam er een boor aan te pas om de DB killer er uit te moeten halen. *O* Niet dat het veel uit maakt met die cat er tussen maar oké.

Vond je iets mankeren aan de vering van de 10 dat je dat interessant vind of gaat het daar niet echt om? :+
 
[afbeelding]
Die carbon kap was vorig jaar al. Ook bij deze kwam er een boor aan te pas om de DB killer er uit te moeten halen. *O* Niet dat het veel uit maakt met die cat er tussen maar oké.

Vond je iets mankeren aan de vering van de 10 dat je dat interessant vind of gaat het daar niet echt om? :+

Je bedoelt de 7? Nee 'mis' op zich niets eraan maar aangezien er in het verleden velen zijn over gestapt naar de Hyperpro en Yamaha nu in zee is gegaan met Ohlins (wat ook mijn voorkeur is) is het interessant om een upgrade te maken of doorsparen voor de MT-10...
Ik weet zelf nog niet wat ik ga doen. Liefst zou ik overstappen naar de MT10 maar die is zo prijzig......
 
Je bedoelt de 7? Nee 'mis' op zich niets eraan maar aangezien er in het verleden velen zijn over gestapt naar de Hyperpro en Yamaha nu in zee is gegaan met Ohlins (wat ook mijn voorkeur is) is het interessant om een upgrade te maken of doorsparen voor de MT-10...
Ik weet zelf nog niet wat ik ga doen. Liefst zou ik overstappen naar de MT10 maar die is zo prijzig......
Excuus, je had het over de 7. Nu dat ik het terug lees zie ik ook niet hoe ik er bij kom dat je het over de 10 had. Maargoed, Ja klopt. Dat 'oude' model Akrapovic Titanium is er volgens mij ook helemaal uit. Qua vering was ik persoonlijk tevreden met mijn 07, in elk geval meer dan dat ik dat van mijn huidige 09 ben. Als het goed is wordt mijn 10 eindelijk geleverd deze maand dus dan is dat weer opgelost. Wat upgraden betreft, Wat doe je er zoal mee? Beetje dijkracen of voor meer praktisch?
 
Excuus, je had het over de 7. Nu dat ik het terug lees zie ik ook niet hoe ik er bij kom dat je het over de 10 had. Maargoed, Ja klopt. Dat 'oude' model Akrapovic Titanium is er volgens mij ook helemaal uit. Qua vering was ik persoonlijk tevreden met mijn 07, in elk geval meer dan dat ik dat van mijn huidige 09 ben. Als het goed is wordt mijn 10 eindelijk geleverd deze maand dus dan is dat weer opgelost. Wat upgraden betreft, Wat doe je er zoal mee? Beetje dijkracen of voor meer praktisch?

Meer praktisch, dijkracen is zo achterhaald en ook nog eens gevaarlijk en het boeit mij niet om er overheen te rijden. Liever wat B/N wegen.
Rij zelf niet zo bijster veel maar upgraden is meer van "niet omdat het moet maar omdat het kan" :9~ hahaha.

Net als met mijn auto, rijd daar ook niet veel in maar rijdt wel een dikke A3 2017 Sline editie, hahaha
 
Laatst bewerkt:
Ja precies. Denk dat je in de praktijk dan veel van je comfort gaat inleveren. Zo een öhlins achterdemper + voorzijde upgrade is meer voor strak lijnenwerk bedoelt. Niet echt voor op straat rondtuffen. Helaas gaat sportief zelden goed hand in hand met comfort. Er staat wel öhlins op. Dat dan weer wel.
 
Heb zaterdag even gereden op de nieuwe MT-09. Viel mee ook niet echt tegen. Niet dat ik mijn -07 weg wil doen, maar wilde weten hoe de -09 reed. Misschien als die later als gebruikt er is dat ik deze aan wil schaffen. Tegen die tijd zullen er misschien andere modellen ook de aandacht trekken. ;)
 
Weer even wat kleine dingen gedaan. Randje gemaakt met een auto raamrubber om mijn duoseat cover omdat de scherpe rand krassen maakte met erop zetten:
20170509_071440.jpg


Ziet het bijna niet en werkt prima.

Een carbon plaatje van een drone geflext achter mijn kentekenplaathouder om het gat te dichten (omdat deze maar 2 bouten gebruikt ipv 4). Zal er nog een fotootje van schieten.

En had even de tijd om mijn ketting en tandwiel weer beetje schoon te krijgen.
IMG-20170515-WA0001.jpeg

Nog niet helemaal nieuwstaat maargoed, wel prima zo.
 
Nog niet helemaal nieuwstaat. In elk geval voor 95% aan de hand van wat ik kan zien. Mooi werk.
 
Toch blij dat ik de Gilles Chain adjuster op de
kop heb kunnen tikken 2de hands in nieuwstaat.
Ketting/tandwiel schoonmaken en opnieuw
vetten is opeens zo een ramp niet meer.
Je hebt dan wel een Paddockstand nodig.
De buren kijken ook zo vreemd niet meer als je
de motor steeds een stukje verder zet en je weer
moet bukken bij je achterwiel.
Deze zijn van Gilles maar je kunt ze veel goedkoper krijgen
bij bijvoorbeeld Alie https://nl.aliexpress.com/item/For-...lgo_pvid=ce18147b-206d-4e8e-8295-4fc247bd1543
34fcydf.jpg
 
Toch blij dat ik de Gilles Chain adjuster op de
kop heb kunnen tikken 2de hands in nieuwstaat.
Ketting/tandwiel schoonmaken en opnieuw
vetten is opeens zo een ramp niet meer.
Je hebt dan wel een Paddockstand nodig.
De buren kijken ook zo vreemd niet meer als je
de motor steeds een stukje verder zet en je weer
moet bukken bij je achterwiel.
Deze zijn van Gilles maar je kunt ze veel goedkoper krijgen
bij bijvoorbeeld Alie https://nl.aliexpress.com/item/For-...lgo_pvid=ce18147b-206d-4e8e-8295-4fc247bd1543
[afbeelding]

Heb zo een van die ali dingen gehad, maar die moeren waren verrot slecht en zaten inbus bouten in voor aan de binnenkant. Die trilde onder het rijden mijn frame in :')
Heb t er weer af gerost en de oude terug gezet.
Denk dat je Gilles beter zijn dan die ali meuk dingen.
Heb de Gilles rem en koppelings hendels. Geweldige dingen.

Ga nu voor die frame sliders kijken die door je as gaan en gelijk je paddock op kan.

Dit idee:
For-YAMAHA-MT-07-FZ-07-MT07-FZ07-Blue-Motorcycle-CNC-Aluminum-Rear-Wheel-Axle-Fork.jpg


Maar bij Ali is het ook gewoon geluk hebben. Mijn spiegels ben ik wel weer tevreden mee.
Aluminium en trillen niet. Ziet er ook beter uit.
De originele waren bij de pootjes aan het roesten :X
 
Laatst bewerkt:
Kwam overigens een mooie radiator beschermer tegen. Volgens mij moet deze werken met de alu side covers die ik heb van Yamaha. En bedekt de hele zooi:

$_57.JPG
 
Nu zit ik momenteel voor langere tijd in Frankrijk en zal ik binnenkort de Franse dealer moeten opzoeken voor de grote beurt. Nu staat mijn teller bijna op 7500 en ik vraag mij af wanneer de 2de grote beurt wordt aangeraden? Is dit bij 10.000? Boekje heb ik even niet paraat.
Wat ik mij ook afvraag is de slijtage van de banden. Bij welke km aantal hebben jullie deze vervangen? Ze zien er nog netjes uit met profiel maar gevoelsmatig lijkt mij 7500km al aardig wat en wellicht tijd om er nieuwe op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Nu zit ik momenteel voor langere tijd in Frankrijk en zal ik binnenkort de Franse dealer moeten opzoeken voor de grote beurt. Nu staat mijn teller bijna op 7500 en ik vraag mij af wanneer de 2de grote beurt wordt aangeraden? Is dit bij 10.000? Boekje heb ik even niet paraat.
Wat ik mij ook afvraag is de slijtage van de banden. Bij welke km aantal hebben jullie deze vervangen? Ze zien er nog netjes uit met profiel maar gevoelsmatig lijkt mij 7500km al aardig wat en wellicht tijd om er nieuwe op te zetten.

Beurt is idd 10dkm, heb toen mijn achterband laten vernieuwen. Voorband zit er nog op. Zit nu op 14dkm ongeveer.
 
Kwam overigens een mooie radiator beschermer tegen. Volgens mij moet deze werken met de alu side covers die ik heb van Yamaha. En bedekt de hele zooi:

Je wilt toch zeker met de zomer opkomst je radiatior niet teveel afgedekt hebben?
Ding is essentieel om alles op temperatuur te houden/krijgen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan