Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik moet kiezen tussen Yamaha of Harley dan hoef ik daar geen seconde over na te denken. Dat met in acht name van de hoeveelheid dealers, build quality, onderhoudsintervals en in general gewoon waar voor je geld.

Wat de MT-10 betreft, It's more fun to ride a slow bike fast, than it is to ride a fast bike slow. Blijf lekker op je 07 MSX _O- Wil graag toelichten maar wil ook niet verwend klinken of iets dergelijks.
 
Als ik moet kiezen tussen Yamaha of Harley dan hoef ik daar geen seconde over na te denken. Dat met in acht name van de hoeveelheid dealers, build quality, onderhoudsintervals en in general gewoon waar voor je geld.

Wat de MT-10 betreft, It's more fun to ride a slow bike fast, than it is to ride a fast bike slow. Blijf lekker op je 07 MSX _O- Wil graag toelichten maar wil ook niet verwend klinken of iets dergelijks.

Hahaha, wordt ook een dagje ouder, snelheid interesseert me niet meer zo. Maar leg uit *D
 
Wat Dave bedoeld is dat het leuker is om met een Smart over een rotonde te sturen dan met een Lamborghini/Ferrari in de file te staan op de A4.
 
@msx125

Nee, begrijp me niet verkeerd. Ik ook niet ondanks dat ik 27 ben. Mijn punt is dat ik deze 'fast bike' dus slow berijd. Dat vind ie niet leuk. Ja er zit middentoerenbereik in die CP4 motor, maar dat maakt het alsnog geen 2 cilinder of 3 cilinder. Daar waar je op de 07 lekker 60 reed in z'n 6 om lekker door te tuffen zonder dat dat liters benzine kost moet ik deze zelfde snelheid op de mt10 berijden in zn 3/4. Gisteren stukje naar zandvoort getuft op de 10, cruise control op de snelheidslimiet. gemiddeld verbruik die rit was 8,4l/100km. Begrijp me niet verkeerd, volkomen logisch natuurlijk. Maar het is net wat je ambieert.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha ja dat dus.

Hahaha, zit liever in mijn nieuwe Audi A3 2017 dan op de motor. :+
M'n broer heeft een smart roadster gehad..

Kijken naar wat anders mag toch ? Ben bij de HD dealer geweest en ze zagen me niet eens staan.
Geld raakt al aardig op na de aankoop van een Audi kan ik je wel zeggen, voorlopig tuf ik hier wel op rond tenzij er wat anders op mijn pad komt.
 
Kijk uit met dat ding :+ . Hij bijt niet .
Buurman geen last van gehad :N .

Tip van de dag :+ .
Eerst kijken dan doordrukken , niet andersom *D .

Bedoel het niet verkeerd, het is een mooie cover (duh heb hem ook), maar ik gebruikt het dagelijks, en dan omdat je hem met de haken richt maak je een hoek (zitting kant naar beneden) en dan schraap je al snel over je kappen. Die haken zitten meer naar binnen en je moet hem precies tegen de binnenkant van de metalen houders hebben. En je kan kijken wat je wil het gaat een keer gebeuren. Misschien nog niet zo vaak gebruikt?

Ik zeg ook niet dat niemand hem moet kopen, vind het mooier dan die van Yamaha zelf :)
Dus gewoon kopen maar voorzichtig erop zetten of als je dagelijks gebruikt zou ik zeggen zet er een randje op. Verder top ding!
 
Laatst bewerkt:
mede mt rijders, heeft een van jullie ervaring met een rem en koppelingshendel van aliepress?

ik heb laatst een set besteld en reeds gemonteerd maar ik ben er niet happy mee omdat ik zelf wat aanpassingen heb moeten doen om het passend te maken.
Nu wil ik een andere set aanschaffen die wel goed past.

hebben jullie nog tips voor een goed passende set?

Heb op mijn vorige 2 motors deze gehad, waren altijd prima:
http://www.the2wheels.com/
 
Ik heb ze nu bij de site hierboven besteld. Titanium met blauw stel knopje.
Heb de gewone lengte besteld, vindt dat wel prettig rijden.

Benieuwd wanneer ze binnen gaan komen :-)
 
Weet niet of dit al eens voorbij gekomen was maar als ik een slaapzak vol met geld ergens zou hebben liggen zou ik dit zo gaan doen. Niet omdat ik opzoek ben naar een racer maar wel voor het project.
Wat gaaf :} :]

Welcome
 
Weet niet of dit al eens voorbij gekomen was maar als ik een slaapzak vol met geld ergens zou hebben liggen zou ik dit zo gaan doen. Niet omdat ik opzoek ben naar een racer maar wel voor het project.
Wat gaaf :} :]

Welcome

Zou best een MT-07 sport versie kopen als die er was.
Project is zeker mooi, maar een straatversie ervan zou wel wat zijn.
Prijzig wordt het wel... :P
 
Weet niet of dit al eens voorbij gekomen was maar als ik een slaapzak vol met geld ergens zou hebben liggen zou ik dit zo gaan doen. Niet omdat ik opzoek ben naar een racer maar wel voor het project.
Wat gaaf :} :]

Welcome

Gaaf hoor! Vond dit onboard filmpje nog van een race die met een FZ07R is verreden: klik. Erg leuk om te zien. Zit ook goed gang in. Hij houdt zich goed staande tussen de 600`s.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje weggeweest... Ik heb een maand geleden samen met mijn broertje (hij kwam op bezoek) de San Gotthard en San Bernardino passen gereden. Wat is dat leuk en eng tegelijkertijd! Hij rijdt al meerdere jaren en heeft ook een Busa (totaal niet mijn ding...) dus ik heb hem maar verteld dat hij moet doorrijden - hij heeft uiteindelijk iets van 10 minuten op mij moeten wachten denk ik :D

Maar wat rijdt de MT-07 heerlijk. Ik heb de motor eindelijk onder de knie, heb volgende week mijn examen dus hoop dat jullie duimen voor me :)
 
vriend van mij heeft een klein ongeluk gehad met zijn MT-07 uit 2016. de schade valt op de foto's te zien behoorlijk mee. Zit een knik in ze velg en misschien is de voorvork gebogen.

Nu is hij naar de garage gebracht en krijgt hij een factuur van 2300. Ze gaan de hele voorvork vervangen, velgen en zelfs de banden preventief?? :? nu klinkt dit in mijn oren nogal aan de hoge kant.

Iemand hier ervaring met dit soort ongevallen en idee van prijsklassen

Alvast bedankt :t
 
Exact hetzelfde gehad met mijn expertise.
Dus ja dit klopt.
Mijn schade was €2600.-

Niet slim op te rijden met een "ovaal" voorwiel of een scheve vork.
Of met een beetje snelheid begeeft toch die band het die er nog zo goed uit zag.
€2300 is toch geen geld voor een leven?
Permanente brain damage of die houten kist en dat
laatste feest daarbij zijn duurder geloof ik.

De garage adviseerde mij niet harder dan 110km/u en eigenlijk liefst niet rijden.

Dus deze componenten zijn buiten duur ook belangrijk voor je wegligging:)
Kan ik mij ook iets bij voorstellen.

Ik neem aan de je vriend ook allrisk was? Nee? Das niet slim dan...
 
Snap dat het schrikken is, maar die prijs lijkt me in orde. Voor het oog valt de schade vast mee. Marski recentelijk ook ervaring mee gekregen. Maar gezien je een nieuwe band krijgt, velg en voorvork lijkt het me nog mee vallen eigenlijk. Denk dat je aan de spullen alleen al op de 1500 euro zit. Dan zit het er nog niet op.
 
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het bestellen van een SC-project uitlaat. Verwachte levertijd op 20 mei was 1-3 weken. Inmiddels 7 weken verder en wachtend op de afspraak van morgen (om uitlaat te monteren), krijg ik vanmiddag te horen dat de levering wederom uitgesteld is.... Erg zuur als je veel geld voor een uitlaat neerlegt en nu al bijna 3.000 op een stofzuiger rijdt.
 
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het bestellen van een SC-project uitlaat. Verwachte levertijd op 20 mei was 1-3 weken. Inmiddels 7 weken verder en wachtend op de afspraak van morgen (om uitlaat te monteren), krijg ik vanmiddag te horen dat de levering wederom uitgesteld is.... Erg zuur als je veel geld voor een uitlaat neerlegt en nu al bijna 3.000 op een stofzuiger rijdt.

Ik deel deze ervaring. 22-02-2017 besteld en het
was 03-05-2017 dat hij verstuurd werd.
Dat was heel lang als je er echt op aan het wachten bent:)

Maar als hij er eenmaal opzit maakt dat gelijk ook alles goed. :Y
en ben je dat alweer vergeten. Ben er nog steeds heel blij mee.
Afgelopen weekend een stukje zonder db-killer gereden en ik kan je
uit de grond van mijn hard zeggen dat ik het heel
leuk vond maar het is gewoon not-done.
Way to much sound.
Het geluid is ook wat zwaarder was ik zelf prachtig vind.
Mijn omgeving vond dat wat minder.
Het lijkt wel op een oversekste Harley door dat snelle
onregelmatige 2 cilinder geroffel met af en toe een knal.

Welke uitvoering/kleur heb je besteld?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de black edition besteld. Ik hoop echt dat ik niet zo lang moet wachten als jij, betekent het hele seizoen zonder.
 
Ben nu ook bijna 6 week op mn akra carbon aan het wachten.. akra heeft ook wat problemen met de levertijd.

Krijg ook niks te horen wanneer ze m verwachten -O-
 
Menig fabrikant is om te huilen qua levertijd. Zeker Akrapovic. Produceren doorgaans veels te weinig en gaan pas weer wat maken op het moment dat er voldoende backorders zijn. Zij maken zich geen zorgen. Men koopt toch wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan