Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes Ghetto Bassie! Ziet er goed uit.

Heb jij trouwens nog belang bij een werkplaatshandboek voor de MT-07? Zo ja, pm mij dan even. Dan stuur ik jou via Wetransfer het werkplaatshandboek toe. Zo te zien klus jij ook zelf wel aan de motor en dan is dit boek erg handig voor de aanhaalmomenten en dergelijke :Y .
Dat is wel super, pm komt er aan *D
 
Netjes Ghetto Bassie! Ziet er goed uit.

Heb jij trouwens nog belang bij een werkplaatshandboek voor de MT-07? Zo ja, pm mij dan even. Dan stuur ik jou via Wetransfer het werkplaatshandboek toe. Zo te zien klus jij ook zelf wel aan de motor en dan is dit boek erg handig voor de aanhaalmomenten en dergelijke :Y .

Kun je die mij ook even PMen? Dan zorg ik voor een permanente downloadlink in de openingspost.
 
Ik ga deze week naar een MT07 kijken met 4000km op de teller zijn er nog specifieke punten waar ik goed op moet letten voordat ik de motor aanschaf ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze week naar een MT07 kijken met 4000km op de teller zijn er nog specifieke punten waar ik goed op moet letten voordat ik de motor aanschaf ?
Heb er net eentje met 24k op de teller gekocht, is nog als nieuw en rijdt perfect. Met 4k denK ik dat dat ding nog niet eens ingereden is. Welke heb je op het oog?
 
Heren (is er inmiddels nog een dame aanwezig hier?),

Gisterenavond, tijdens een heerlijke onweersbui is mijn MT-07 omver gewaaid en tegen concreet gevallen - de schade valt gelukkig mee. Maar, mijn frame is bekrast en er zit een deuk in... Ik heb mijn verzekering vandaag gebeld en een schadeclaim ingediend, maar ik heb geen idee hoe dat hier in Zwitserland gaat.

Mijn vraag: is het geen probleem om mee rond te rijden? Ik heb vandaag een rondje gedaan en voelde in principe niks aan de motor.
 
Ik ga deze week naar een MT07 kijken met 4000km op de teller zijn er nog specifieke punten waar ik goed op moet letten voordat ik de motor aanschaf ?
-Stuurgewichten (doorgaans de eerste plekken die je raakt bij het vallen)
-Onderaan de carterpannen (dat vereist dat je even door je knieën zakt om het te zien, indien beschadigd heeft de motor een keer plat gelegen en die carterpannen zijn duur)
-Aandrijving (dit verklapt doorgaans veel over het onderhoud)
-Tijdens het rijden bij de 50 kilometer per uur even beide handen van het stuur loslaten, indien motor rechtdoor blijft gaan, handen alsjeblieft weer terugplaatsen(dan weet je of het frame scheef is of niet)

Voor de rest kan er niet veel mee zijn met zo een stand. Mits huidige eigenaar met een ROOF Boxer helm rondrijd en Brag & Boost aspiraties heeft.
 
Heren (is er inmiddels nog een dame aanwezig hier?),
Dat hoop ik. KOMEN ER CHICKS 2 september?! <3

Maar, mijn frame is bekrast en er zit een deuk in... Ik heb mijn verzekering vandaag gebeld en een schadeclaim ingediend. Mijn vraag: is het geen probleem om mee rond te rijden? Ik heb vandaag een rondje gedaan en voelde in principe niks aan de motor.

Ik vind het heel lastig om hier een goede uitspraak over te doen. Een frame met een deuk er in heeft in wezen een stuk stijfheid/sterkte verloren. Vanzelfsprekend is dat niet goed.

Ik kan daarentegen het formaat niet beoordelen en de plek ook niet. Niet elke buis van het frame heeft evenveel stress te verwerken. De ene voortdurend. De andere afhankelijk van, bijvoorbeeld, hoe hard je een bocht neemt. Ik heb meer informatie nodig -O- .
 
Ik ben gelukkig verzekerd, dus ik laat het lekker maken bij de dealer :)
Ik hoor wel her en der verhalen dat een deuk in je frame kan betekenen dat je motor total-loss wordt verklaard? Iemand ervaring hiermee? Ik hoop het niet!
 
Zou misschien wel kunnen als de deuk op een cruciaal punt zit. Voor de MT heb ik geen idee, heb er ook geen ervaring mee. In ieder geval succes met de afhandeling ;)
 
-Stuurgewichten (doorgaans de eerste plekken die je raakt bij het vallen)
-Onderaan de carterpannen (dat vereist dat je even door je knieën zakt om het te zien, indien beschadigd heeft de motor een keer plat gelegen en die carterpannen zijn duur)
-Aandrijving (dit verklapt doorgaans veel over het onderhoud)
-Tijdens het rijden bij de 50 kilometer per uur even beide handen van het stuur loslaten, indien motor rechtdoor blijft gaan, handen alsjeblieft weer terugplaatsen(dan weet je of het frame scheef is of niet)

Voor de rest kan er niet veel mee zijn met zo een stand. Mits huidige eigenaar met een ROOF Boxer helm rondrijd en Brag & Boost aspiraties heeft.

_O- dan is de km-stand geloofwaardig inderdaad. Zo'n helm is echt zwaar slecht scoorde bij een motoplus test zelfs per uitzondering een 0 voor geluid en turbulentie. Maargoed dan wordt je maar doof, hip ben je in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Roof Boxer vroeger ook nog gehad, vond (met de nadruk op vond) 'm erg gaaf. Toen had je die drama's nog niet op de weg, nu zou ik er nog niet dood mee gevonden willen worden :N
 
Laatst bewerkt:
Als het zaterdag nou even lekker droog wordt zitten we goed!
Gisteravond weer een klein rondje gemaakt na 1,5 maand stilstaan. Was weer top! :]
 
Als het zaterdag nou even lekker droog wordt zitten we goed!
Gisteravond weer een klein rondje gemaakt na 1,5 maand stilstaan. Was weer top! :]

Mijn laatste rit was in juni denk ik. Lol. Als het regent zaterdag dan ben ik er niet bij.
 
Ben verschillende routes aan het uitwerken voor zaterdag, maar ben wel benieuwd hoe lang (in uren) jullie ongeveer willen rijden?
 
Ik ben er vrij zeker van dat ik een nieuwe MT-07 ga aanschaffen, maar ik vroeg mij af wanneer en of het 2018 model uitkomt. Weten jullie hier meer misschien meer over?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er vrij zeker van dat ik een nieuwe MT-07 ga aanschaffen, maar ik vroeg mij af wanneer en of het 2018 model uitkomt. Weten jullie hier meer misschien meer over?
ALS er een vernieuwd model komt (waar al een aantal keer patentenaanvragen over uitgelekt zijn) dan zal dat of op de Duitse INTERMOT aangekondigd worden die plaatsvind op 3 oktober, of op de EICMA in italie die plaatsvind van 9 tot 12 november. Soms brengt Yamaha dat soort nieuws voorop lopend op een aankoemnde beurs naar buiten maar als er op de EICMA nog niks over gezegd is kun je er van uit gaan dat het er niet komt. Indien dus WEL blijkt een vernieuwd model te komen kun je verwachten dat deze dan medio April in de showrooms verschijnt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan