Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogguh :W

Ff een vraagje, zou de voorvork/voorpartij van een MT09 zo over te zetten zijn of heeft de balhoofdpen een andere dikte/lengte? Heeft hier iemand ervaring met die swap?
 
Mogguh :W

Ff een vraagje, zou de voorvork/voorpartij van een MT09 zo over te zetten zijn of heeft de balhoofdpen een andere dikte/lengte? Heeft hier iemand ervaring met die swap?
'zo over zetten' kun je vergeten. Maar het is wel degelijk mogelijk. Alhoewel ik dan eerder een R6 vork er in zet. De MT09 is nou niet bepaald geprezen om zijn veringsgedeelte. Hier meer informatie
 
Ok, thanx. Mooie van de MT09 is dat ie wel dezelfde wielen heeft als de 07. Dan zou het wel mooi zijn als de gehele voorpartij overgezet zou kunnen worden. Vering zou evt aangepakt kunnen worden om te verbeteren.
Bij mijn Fireblade heb ik toendertijd een balhoofdpen laten draaien en in het t-stuk laten persen voor de SP1 voorpartij.

Heb nog geen directe plannen, maar vind het wel leuk om al wat research gedaan te hebben van wat de mogelijkheden allemaal zijn :)
 
Mijn god jij weet ook alles Dave;)
Jij was toch ook van plan te gaan Zaterdag of niet Dave?

Voor mij is het een beetje twijfelachtig geworden nu ik het weer
van de afgelopen 48u heb gezien. Moest woensdag naar mijn werk fietsen
en dat is maar 15min/20min ik was tot op mijn slipje nat...

Als ik dat zaterdag mee moet gaan maken is de lol er snel af.
Dus ik kijk de poes nog even uit de boom.

En dat terwijl ik er echt zin in heb!
 
Er was al iemand die de hele zwik had aangepast met Ducati onderdelen aan de voorzijde.
Onderdelen van een: Ducati 1098 S
Verhaal hiero
21-1413943539-6fdc91def337b897dbc4935ff6cace43.jpg

ik vrees dat je wel handig moet zijn:)

Ben zelf erg tevreden met de Streetbox van HyperPro.
De progressive voorvering doet het prima.
Hij "duikt" niet meer zo tijdens het wat wildere afremmen.
Een complete voorvork swap zou dan ook niet aan mij besteed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Maar even een verslagje van de Eiffel rit :) . Heerlijk gereden daar. Wat een bochtjes daar, al was mij dat wel bekend. Ben er wel vaker geweest ;) .

Helaas wel regen gehad op de heenweg. De Bridgestones BT023 geven totaal geen vertrouwen in de regen. Ik ging een bocht naar rechts door en legde motor er wat onder hellingshoek in (wat wel zou moeten kunnen mijns inziens in de regen :P). Zowel voor- al achter verloor grip. Eenmaal de motor weer wat rechtop te hebben gezet voelde het gelukkig weer vertrouwd aan :X . Binnenkort maar even naar een ander setje banden kijken (heb nu iets van 10.000+ km`s gereden met de MT). Al kunnen de banden nog wel even mee. De slijtnokjes worden nog niet aangeraakt.

De rit van de Eiffel had trouwens nog wel wat voeten in de aarde. Kwam de avond er voor er achter dat mijn kentekenplaat houder finaal afgebroken was op de twee bevestigingspunten (originele houder zit er nog op). Gelukkig hing ie nog op één bout vast die als borging diende. Had gelukkig nog een oude kentekenplaathouder liggen bij mijn ouders. Deze er dus maar op gezet.

Piesport!
full


Op de terugweg bij een tankstation (tanken is nog nooit zo goedkoop geweest ;))
full
 
Mijn god jij weet ook alles Dave;)
Jij was toch ook van plan te gaan Zaterdag of niet Dave?

Voor mij is het een beetje twijfelachtig geworden nu ik het weer
van de afgelopen 48u heb gezien.
Ik ben absoluut aanstalten om te komen, maar zit wel in hetzelfde schuitje als jij.

9EC44264E5E2A39CBB2B36EF1788F171-de-kat-uit-de-boom-kijken.jpg


Ik heb wat zakelijke verplichtingen laten hangen voor aankomende zaterdag, als het me ook maar wat tegen valt qua weersverwachting is het voor mij handiger om mij daar mee bezig te houden.
 
Er was al iemand die de hele zwik had aangepast met Ducati onderdelen aan de voorzijde.
Onderdelen van een: Ducati 1098 S
Verhaal hiero
[afbeelding]
ik vrees dat je wel handig moet zijn:)

Ben zelf erg tevreden met de Streetbox van HyperPro.
De progressive voorvering doet het prima.
Hij "duikt" niet meer zo tijdens het wat wildere afremmen.
Een complete voorvork swap zou dan ook niet aan mij besteed zijn.

Ziet er vet uit! Lijkt mij dat er dan ook een andere bovenste- en onderste kroonplaat in moeten? Gezien de dikt van de vorkpoten. Deze zijn ieder geval al anders zo te zien.
 
Klopt is een usd voorvork, de MT07 heeft een rsu voorvork.

Moet zeggen dat ik die Duc voorvork wel mooi vind, maar het lijkt net alsof je naar 2 kraters zit te kijken waar de voorkpoten in de kroonplaat zitten.

Als ik eens zo'n swap ga doen, wil ik wel de oem wielen behouden omdat ik die wel mooi vind... :9
 
Maar even een verslagje van de Eiffel rit :) . Heerlijk gereden daar. Wat een bochtjes daar, al was mij dat wel bekend. Ben er wel vaker geweest ;) .

Helaas wel regen gehad op de heenweg. De Bridgestones BT023 geven totaal geen vertrouwen in de regen. Ik ging een bocht naar rechts door en legde motor er wat onder hellingshoek in (wat wel zou moeten kunnen mijns inziens in de regen :P). Zowel voor- al achter verloor grip. Eenmaal de motor weer wat rechtop te hebben gezet voelde het gelukkig weer vertrouwd aan :X . Binnenkort maar even naar een ander setje banden kijken (heb nu iets van 10.000+ km`s gereden met de MT). Al kunnen de banden nog wel even mee. De slijtnokjes worden nog niet aangeraakt.

De rit van de Eiffel had trouwens nog wel wat voeten in de aarde. Kwam de avond er voor er achter dat mijn kentekenplaat houder finaal afgebroken was op de twee bevestigingspunten (originele houder zit er nog op). Gelukkig hing ie nog op één bout vast die als borging diende. Had gelukkig nog een oude kentekenplaathouder liggen bij mijn ouders. Deze er dus maar op gezet.

Piesport!
[afbeelding]

Op de terugweg bij een tankstation (tanken is nog nooit zo goedkoop geweest ;))
[afbeelding]
Lekker man, Eifel lijkt mij ook wel wat om nog eens te doen. Heb ooit eens Bridgestones gehad en ook 0,0 vertrouwen, sindsdien nooit meer banden gekocht van dat merk. Zal vast tussen de oren zitten, maar toch :P Heb er nu MPR 3 onder en is een erg fijn bandje.
Onder de sp heb ik de MPP 3 zitten, ook een fijne band. :]

Bizar dat de kph is gaan scheuren op de bevestigingspunten, als ik het goed begreep de originele houder? :o
 
Ziet er vet uit! Lijkt mij dat er dan ook een andere bovenste- en onderste kroonplaat in moeten? Gezien de dikt van de vorkpoten. Deze zijn ieder geval al anders zo te zien.

Ik zie hier dat hij een mooie freesmachine heeft en wat las kwaliteiten om het MT-07 stuur te kunnen bevestigen:
http://www.fz09.org/forum/54-fz-07-forum/4026-fz-07-mods-weigh-july-25-2014-a.html
773-albums57-picture5055.jpg

773-albums177-picture7688.jpg

Volgens mij zit er wel nog het originele MT-07 wiel in.
De brembo remklauw en bijhorende is een ander verhaal.
 
ALS er een vernieuwd model komt (waar al een aantal keer patentenaanvragen over uitgelekt zijn) dan zal dat of op de Duitse INTERMOT aangekondigd worden die plaatsvind op 3 oktober, of op de EICMA in italie die plaatsvind van 9 tot 12 november. Soms brengt Yamaha dat soort nieuws voorop lopend op een aankoemnde beurs naar buiten maar als er op de EICMA nog niks over gezegd is kun je er van uit gaan dat het er niet komt. Indien dus WEL blijkt een vernieuwd model te komen kun je verwachten dat deze dan medio April in de showrooms verschijnt.

Erg duidelijk, bedankt! Hopelijk komt er geen vernieuwd model, dan hoef ik niet tot april te wachten. :+
 
Lekker man, Eifel lijkt mij ook wel wat om nog eens te doen. Heb ooit eens Bridgestones gehad en ook 0,0 vertrouwen, sindsdien nooit meer banden gekocht van dat merk. Zal vast tussen de oren zitten, maar toch :P Heb er nu MPR 3 onder en is een erg fijn bandje.
Onder de sp heb ik de MPP 3 zitten, ook een fijne band. :]

Bizar dat de kph is gaan scheuren op de bevestigingspunten, als ik het goed begreep de originele houder? :o

De Eifel is zeker leuk rijden. Véél leuker dan in Nederland, haha :) . Heb de MT-07 op de Autobahn met "koffer" achterop ook nog even op topsnelheid getest. Motorvriend kwam in eens langszij met 260 en ik dacht, ook maar even kijken hoe hard ie kan. Bij 221 op het tellertje - met de helm op de tank - hield het wel op. Dit waren overigens 205 echte kilometers op mijn Tom Tom. Toch best netjes dacht ik zo.

Ik vind de Bridgestones in het droge overigens prima. Heb er dan niets over te klagen, alleen met het natte. De Michelin Pilot Powers - nou ja die van 10 jaar geleden dan - ken ik. Erg fijne banden voor op straat :} . Ik heb deze zelf ook altijd onder mijn CBR600RR gehad en die banden bevielen erg goed. Volgens mij had ik ook altijd de 2CT`s. Of althans na mijn setje normale MPP`s. Stuurden erg scherp en hadden echt super grip. Je hoefde maar te kijken en de motor stuurde al in!

Als circuitband - als het tempo er steeds meer in gaat zitten - zijn ze wat minder geschikt; tenminste die van 10 jaar geleden dan. Hoe ze nu zijn weet ik natuurlijk niet, al denk ik dat er niet heel veel verandert is ten opzichte van toen. Als ze echt warm werden gaven ze de grip niet zo goed aan en gleden ze in één keer weg. Ik spreek uit ervaring. In eens was ik mijn CBR600RR in de Strubben op Assen kwijt. Vloog ineens door de lucht met een lowsider :o . En heb ook al een keer een bijna highsider in de Stekkenwal gehad.

full


Het jaar daarna ben ik overgestapt op echte racebanden Bridgestone BT002/Pirelli Supercorsa.

Ik denk zelf echter dat ik voor de Pilot Road`s ga. Volgens mij hebben die grip genoeg voor op de weg :) .

Edit: ik heb het niet helemaal goed omschreven zie ik. De originele kentekenplaathouder op het frame zat nog wel stevig vast; gelukkig maar ;) . Het ging in dit geval om het dealerplaatje waarin de kentekenplaat zit. Vermoedelijk omdat het dealerplaatje er onder spanning op is gezet. Ik heb zelf kunststof vulringen op maat gevijld en deze tussen de bout en het nieuwe dealerplaatje gedaan. Nu zit ie niet meer onder spanning vast, waardoor ie bij eventuele trillingen niet meer los kan trillen is mijn idee.

Ik zie hier dat hij een mooie freesmachine heeft en wat las kwaliteiten om het MT-07 stuur te kunnen bevestigen:
http://www.fz09.org/forum/54-fz-07-forum/4026-fz-07-mods-weigh-july-25-2014-a.html
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij zit er wel nog het originele MT-07 wiel in.
De brembo remklauw en bijhorende is een ander verhaal.

Goed gereedschap is het halve werk idd :Y !
 
Maar even een verslagje van de Eiffel rit :) . Heerlijk gereden daar. Wat een bochtjes daar, al was mij dat wel bekend. Ben er wel vaker geweest ;) .

Helaas wel regen gehad op de heenweg. De Bridgestones BT023 geven totaal geen vertrouwen in de regen. Ik ging een bocht naar rechts door en legde motor er wat onder hellingshoek in (wat wel zou moeten kunnen mijns inziens in de regen :P). Zowel voor- al achter verloor grip. Eenmaal de motor weer wat rechtop te hebben gezet voelde het gelukkig weer vertrouwd aan :X . Binnenkort maar even naar een ander setje banden kijken (heb nu iets van 10.000+ km`s gereden met de MT). Al kunnen de banden nog wel even mee. De slijtnokjes worden nog niet aangeraakt.

Ik ben blij om dit te lezen, ik dacht dat het aan mij lag dat de BT023 geen grip had in de regen -O-

Echt totaal geen vertrouwen meer met deze banden, heb er nu 8000km op staan ongeveer, dan maar eens kijken voor Michelins. Ik ben benieuwd voor welke band jij gaat en hoe die bevalt (voornamelijk in de regen) :t

Met een droge weg presteren ze overigens wél goed ;)
 
Laatst bewerkt:
Gros doet het denk ik op michelins pilot road 3/4.
Prima band voor wat ik er mee doe.
Hoor goede verhalen over de Metzeler Roadtec 01.

ALtijd vreemd om te beseffen dat banden erg belangrijk zijn.
Het contact van de motor op de weg die jou grip en veiligheid geeft.
Mits op juiste druk:) Anders moet je de verzekering weer bellen....
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er niet heel rooskleurig uit zaterdag...

Van alle dagen was zaterdag de slechtste met Neerslagkans 50%
en 1/3mm neerslag.
Waarbij je na 15.00u liever niet op de brommer zit zo te zien:(
Lijkt mij dan ook slim om gelijk te gaan toeren zodat we in de
"namiddag" ongeveer 15.00u kunnen schuilen...
mlo40x.jpg
 
Ik ben blij om dit te lezen, ik dacht dat het aan mij lag dat de BT023 geen grip had in de regen -O-

Echt totaal geen vertrouwen meer met deze banden, heb er nu 8000km op staan ongeveer, dan maar eens kijken voor Michelins. Ik ben benieuwd voor welke band jij gaat en hoe die bevalt (voornamelijk in de regen) :t

Met een droge weg presteren ze overigens wél goed ;)

Yepz, volgens mij had ik Dave er ook al eens over gehoord. In het droge bevallen ze mij ook prima :] . Alleen bij regen missen ze het vertrouwen en achter wil ook wel eens een stapje opzij zetten in het natte.

Vermoedelijk ga ik voor de Pilot Roads (precieze type - 3 of 4 - weet ik nog niet). Deze lijken meer dan genoeg te functioneren op de openbare weg :) .

Het ziet er niet heel rooskleurig uit zaterdag...

Van alle dagen was zaterdag de slechtste met Neerslagkans 50%
en 1/3mm neerslag.
Waarbij je na 15.00u liever niet op de brommer zit zo te zien:(
Lijkt mij dan ook slim om gelijk te gaan toeren zodat we in de
"namiddag" ongeveer 15.00u kunnen schuilen...
[afbeelding]

Ik sla morgen over. Enerzijds omdat ik een afspraak heb en anderzijds het weer (is voor mij ook een stukje rijden vanaf hier).
 
Gros doet het denk ik op michelins pilot road 3/4.
Prima band voor wat ik er mee doe.
Hoor goede verhalen over de Metzeler Roadtec 01.

ALtijd vreemd om te beseffen dat banden erg belangrijk zijn.
Het contact van de motor op de weg die jou grip en veiligheid geeft.
Mits op juiste druk:) Anders moet je de verzekering weer bellen....

Dat is zeker waar. Een band is het contact tussen je motor en het wegdek. Dat moet gewoon prima zijn. En idd de bandenspanning is ook erg belangrijk. Zie nog wel eens mensen met de verkeerde bandenspanning rijden en dan rijdt/stuurt zo`n motor ook voor geen meter. Dat wordt nog wel eens vergeten.
 
Ik heb de Pilot Road 4 eronder zitten, deze zouden ook op de natte witte verf vlakken op de weg een betere grip moeten hebben. Heb er nog niet met regen mee kunnen rijden maar op droog voelen ze in ieder geval goed.
 
Ik ben blij om dit te lezen, ik dacht dat het aan mij lag dat de BT023 geen grip had in de regen -O-
Dat ligt zeker niet aan jou. Ik had die dingen ook onder mijn 09. Zo gauw de temperatuur zakte of het wegdek wat natter was dan draaide het Tractie controle lampje overuren. Om van te huilen.
 
de pilot road 3 en 4 bevallen zeer goed in de regen heb ik ghemerkt
nu het ik er de metzeler roadtec1 op zitten en die zijn net zo goed in de regen, of beter als je de testen gelooft, maar ik heb meer grip in de bochten merk ik als met de pr4
al met al voor mij een goede keus, kan alleen nog niets zeggen over de duurzaamheid
 
De Eifel is zeker leuk rijden. Véél leuker dan in Nederland, haha :) . Heb de MT-07 op de Autobahn met "koffer" achterop ook nog even op topsnelheid getest. Motorvriend kwam in eens langszij met 260 en ik dacht, ook maar even kijken hoe hard ie kan. Bij 221 op het tellertje - met de helm op de tank - hield het wel op. Dit waren overigens 205 echte kilometers op mijn Tom Tom. Toch best netjes dacht ik zo.

Ik vind de Bridgestones in het droge overigens prima. Heb er dan niets over te klagen, alleen met het natte. De Michelin Pilot Powers - nou ja die van 10 jaar geleden dan - ken ik. Erg fijne banden voor op straat :} . Ik heb deze zelf ook altijd onder mijn CBR600RR gehad en die banden bevielen erg goed. Volgens mij had ik ook altijd de 2CT`s. Of althans na mijn setje normale MPP`s. Stuurden erg scherp en hadden echt super grip. Je hoefde maar te kijken en de motor stuurde al in!

Als circuitband - als het tempo er steeds meer in gaat zitten - zijn ze wat minder geschikt; tenminste die van 10 jaar geleden dan. Hoe ze nu zijn weet ik natuurlijk niet, al denk ik dat er niet heel veel verandert is ten opzichte van toen. Als ze echt warm werden gaven ze de grip niet zo goed aan en gleden ze in één keer weg. Ik spreek uit ervaring. In eens was ik mijn CBR600RR in de Strubben op Assen kwijt. Vloog ineens door de lucht met een lowsider :o . En heb ook al een keer een bijna highsider in de Stekkenwal gehad.

[afbeelding]

Het jaar daarna ben ik overgestapt op echte racebanden Bridgestone BT002/Pirelli Supercorsa.

Ik denk zelf echter dat ik voor de Pilot Road`s ga. Volgens mij hebben die grip genoeg voor op de weg :) .

Edit: ik heb het niet helemaal goed omschreven zie ik. De originele kentekenplaathouder op het frame zat nog wel stevig vast; gelukkig maar ;) . Het ging in dit geval om het dealerplaatje waarin de kentekenplaat zit. Vermoedelijk omdat het dealerplaatje er onder spanning op is gezet. Ik heb zelf kunststof vulringen op maat gevijld en deze tussen de bout en het nieuwe dealerplaatje gedaan. Nu zit ie niet meer onder spanning vast, waardoor ie bij eventuele trillingen niet meer los kan trillen is mijn idee.


Goed gereedschap is het halve werk idd :Y !
Beste snelheid hoor :t Maar neem aan dat dat niet zo comfortabel zit... :]

Dat is erg naadje dat je een lowsider had, nog het eea aan overgehouden of had je zelf niks? Highsider word je ook niet vrolijk van. Ik heb zelf geen circuit ervaring, zal er ook niet meer van komen. Als je daar rijd, ga je toch je grenzen opzoeken en als dat verkeerd uitpakt, kan ik letterlijk en figuurlijk opgeveegd worden :')
Voor de sp wil ik voor een setje Conti Road Attack2 Evo gaan of ook de MPR. In ieder geval met een harder middenvlak omdat ik toch meer rechttoe rechtaan ritten rijd.

Ik heb de plastic kph ook er vanaf gesloopt en de kentekenplaat rechtstreeks op de verkorte kph geschroefd, die gaat geen kant meer op :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan