Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag de MT07 met de akrapovic gekocht, bedankt voor de hulp!
De voorband is op en de achterband heeft nog 50%. (Bridgestone BattlAx)
Ik had Michelin Pilot streets op mn MT125, waar ik heel tevreden van ben. En ben opzoek naar een goede set voor op de MT07.
Zijn de pilot streets ook goed op de MT07, zag dat ze in de juiste maat bestaan.

Of raden jullie me een andere set banden aan?

Gefeliciteerd!

Ik heb vorig jaar Michelin Pilot Road 4 onder mijn MT laten leggen. Bevallen mij prima :t . Stukken beter dan de standaard banden die onder de MT07 lagen (Bridgestone BT023`s waren dit).
 
Iemand ervaring met de pirelli diablo rosso 3?
Zag er wel goede recensies van. Of is dit een beetje overkill voor een mt07? :)
 
Hangt van je rijstijl af. Vorig jaar met de Michelin Pilot Road 4 leuk kunnen knallen en op de openbare weg hebben ze met nat ook goede grip en slijten niet snel op de MT07
Dit jaar ga ik voor de Michelin Pilot 5 (omdat het kan)
 
Toch nog eens proberen. Heeft er iemand een comfort zadel over die hij/zij niet gebruikt? Ik wil dat namelijk wel eens testen maar heb er geen 260 euro voor over. Thanks! Marco
 
Zou MP gewoon ff in de gaten houden, stond laatst een setje comfort zadels te koop voor rond de €125,-. Zal daar ongetwijfeld nog wel eens wat aangeboden worden...
 
Laatst bewerkt:
Even een technische vraag. Ik heb een MT-07 uit 2016 af fabriek 35kw geleverd en ik word binnenkort 22 en wil graag volvermogen gaan rijden. Waar is de motor allemaal op begrenst en is dit zelf te doen door bijvoorbeeld de restrictie van de gashendel te vervangen en de ecu verwisselen met eentje die 55kw is?
 
Sorry, niet. A2 en A hebben ook eigen type goedkeuring. Moet 'ie dus twee keer voor gekeurd worden. Deze verkopen en een A terug kopen is een stuk voordeliger.
 
Sorry, niet. A2 en A hebben ook eigen type goedkeuring. Moet 'ie dus twee keer voor gekeurd worden. Deze verkopen en een A terug kopen is een stuk voordeliger.

Die typegoedkeuring maakt mij niet zoveel uit, al blijft de motor op papier op 35 kw staan, maakt dat voor mij niks uit. Maar een nieuwe motor kopen en deze verkopen lijkt mij toch een stuk duurder.
 
Die typegoedkeuring maakt mij niet zoveel uit, al blijft de motor op papier op 35 kw staan, maakt dat voor mij niks uit. Maar een nieuwe motor kopen en deze verkopen lijkt mij toch een stuk duurder.
Ik roep even Monomuis er bij, dit gaat anders heel lang duren. Blijf hangen.
 
Van de Yamaha MT-07 zijn er, jawel, twee verschillende types met elk een eigen typegoedkeuring.
Je hebt een volwaardige MT-07 en een aparte MT-07 35kW, die dus niet makkelijk ontgrenst kan worden (zeggen ze). Een aantal onderdelen zijn dus anders en de importeur kon mij destijds dat niet vertellen (2014), want zelfs de monteurs daar kregen dat niet te weten vanuit Yamaha HQ. Althans, dat werd tegen mij gezegd en daar ga ik dan ook van uit dat dit klopt.

Officieel zou elk nieuwe model motor zoals de MT-07 worden geknepen volgens regeltjes geldig sinds 2016, maar blijkbaar was dat achteraf toch niet zo nodig, want bijv. een Z900 kan ook nog terug naar 70kW via een ECU swap. Aparte modellen die niet ontgrenst mogen worden, zijn dus blijkbaar toch afgeschaft en ik denk dat de MT-07 daar de enige in is die dus echt twee aparte modellen heeft. Gelukkig maar, anders viel er voor mij minder te testen bij importeurs. Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen hoe dat met het vernieuwde model (2018) zit. Het was destijds lastig om een 35kW model te testen en hetzelfde was toen geldig voor XSR 700 en Tracer 700. Aangezien ik ze op 35kW wil rijden voor mijn website, kon ik ze al niet meenemen. Ja, vol vermogen. Maar ik wil het verschil weten. Ik zal nog eens contact opnemen met de importeur hierover.

Anyway, op Ebay zie je dit onderdeel om 'm te knijpen. Zou het dan toch enkel een stangetje zijn en meer niet? Yamaha MT 07 alpha power restriction 35kW A2 | eBay

en hier Drossel Mehls 35KW JYARM04 mechanisch Yamaha MT-07 RM04 ABS Moto Cage | eBay

Al had ik niet dat er begrenzing was op de gashendel met bijv. een hele korte draai, zoals bij de Z800e.

Ik zie verder geen andere ECU, maar daar praat men wel weer over in dit topic;
motorforums.co.uk

Maar goed, dan is de motor dus misschien vol vermogen te krijgen en kloppen de papieren niet.
Allereerst moet je de verzekering inlichten dat de motor meer vermogen heeft en dan gaat de premie ook omhoog. Als bij een ongeval blijkt dat de motor veel meer vermogen heeft dan waar deze voor is verzekerd, kan je problemen krijgen. Daarnaast bij de RDW vragen of dit specifieke model makkelijk de andere typegoedkeuring kan krijgen, om 'm dus eigenlijk daadwerkelijk 35kW op kenteken te krijgen.

In de verkoop doet de MT-07 het op 35kW beter dan vol vermogen, want er zijn genoeg vol-vermogen MT-07's te koop en een stuk minder op 35kW. Hogere vraag, kleiner aanbod. Je kan er dus meer voor vragen en krijgen.

Ik zou misschien eerst als je een vol vermogen rijbewijs hebt, bij een dealer op een vol vermogen MT-07 rijden om te kijken of het het waard is om de boel proberen te verbouwen en wat de kosten zijn. Anders die MT-07 35kW verkopen en wat anders terugkopen. Of dat nu een MT-07 is of heel wat anders... want er zijn helaas veel te veel leuke motoren te koop.

Ennuh.. heb je al eens bij een Yamaha-dealer gevraagd of het kan?
 
Van de Yamaha MT-07 zijn er, jawel, twee verschillende types met elk een eigen typegoedkeuring.
Je hebt een volwaardige MT-07 en een aparte MT-07 35kW, die dus niet makkelijk ontgrenst kan worden (zeggen ze). Een aantal onderdelen zijn dus anders en de importeur kon mij destijds dat niet vertellen (2014), want zelfs de monteurs daar kregen dat niet te weten vanuit Yamaha HQ. Althans, dat werd tegen mij gezegd en daar ga ik dan ook van uit dat dit klopt.

Officieel zou elk nieuwe model motor zoals de MT-07 worden geknepen volgens regeltjes geldig sinds 2016, maar blijkbaar was dat achteraf toch niet zo nodig, want bijv. een Z900 kan ook nog terug naar 70kW via een ECU swap. Aparte modellen die niet ontgrenst mogen worden, zijn dus blijkbaar toch afgeschaft en ik denk dat de MT-07 daar de enige in is die dus echt twee aparte modellen heeft. Gelukkig maar, anders viel er voor mij minder te testen bij importeurs. Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen hoe dat met het vernieuwde model (2018) zit. Het was destijds lastig om een 35kW model te testen en hetzelfde was toen geldig voor XSR 700 en Tracer 700. Aangezien ik ze op 35kW wil rijden voor mijn website, kon ik ze al niet meenemen. Ja, vol vermogen. Maar ik wil het verschil weten. Ik zal nog eens contact opnemen met de importeur hierover.

Anyway, op Ebay zie je dit onderdeel om 'm te knijpen. Zou het dan toch enkel een stangetje zijn en meer niet? Yamaha MT 07 alpha power restriction 35kW A2 | eBay

en hier Drossel Mehls 35KW JYARM04 mechanisch Yamaha MT-07 RM04 ABS Moto Cage | eBay

Al had ik niet dat er begrenzing was op de gashendel met bijv. een hele korte draai, zoals bij de Z800e.

Ik zie verder geen andere ECU, maar daar praat men wel weer over in dit topic;
motorforums.co.uk

Maar goed, dan is de motor dus misschien vol vermogen te krijgen en kloppen de papieren niet.
Allereerst moet je de verzekering inlichten dat de motor meer vermogen heeft en dan gaat de premie ook omhoog. Als bij een ongeval blijkt dat de motor veel meer vermogen heeft dan waar deze voor is verzekerd, kan je problemen krijgen. Daarnaast bij de RDW vragen of dit specifieke model makkelijk de andere typegoedkeuring kan krijgen, om 'm dus eigenlijk daadwerkelijk 35kW op kenteken te krijgen.

In de verkoop doet de MT-07 het op 35kW beter dan vol vermogen, want er zijn genoeg vol-vermogen MT-07's te koop en een stuk minder op 35kW. Hogere vraag, kleiner aanbod. Je kan er dus meer voor vragen en krijgen.

Ik zou misschien eerst als je een vol vermogen rijbewijs hebt, bij een dealer op een vol vermogen MT-07 rijden om te kijken of het het waard is om de boel proberen te verbouwen en wat de kosten zijn. Anders die MT-07 35kW verkopen en wat anders terugkopen. Of dat nu een MT-07 is of heel wat anders... want er zijn helaas veel te veel leuke motoren te koop.

Ennuh.. heb je al eens bij een Yamaha-dealer gevraagd of het kan?

Ik ben net bij Gebben geweest en André Gebben wist zeker dat het kon, maar niet precies hoe en hoeveel het precies gaat kosten. Dat gaat hij uitzoeken en daar krijg ik volgende week bericht van. Maar het kan dus wel.
 
Maar het kan dus wel.

Daarvan ben ik pas op overtuigd als het achter de rug is, zonder gesjoemel in de papieren. Min of meer onverzekerd rondrijden voor het verschil tussen 35 en 55kw zou ik persoonlijk niet de moeite waard vinden. Maargoed, in jouw situatie zou ik daar ook waarschijnlijk anders over denken.

Houd ons op de hoogte. Ik en de motordealer die ik vertegenwoordig informeren klanten al sinds 2016 dat het niet kan wat jij wilt. Dat is immers wat Yamaha ons verteld.

Wat Monomuis schrijft over de vraagprijs (die doorgaans hoger ligt voor een 35kw) zou ik ook zeker in overweging nemen.
 
Daarvan ben ik pas op overtuigd als het achter de rug is, zonder gesjoemel in de papieren. Min of meer onverzekerd rondrijden voor het verschil tussen 35 en 55kw zou ik persoonlijk niet de moeite waard vinden. Maargoed, in jouw situatie zou ik daar ook waarschijnlijk anders over denken.

Houd ons op de hoogte. Ik en de motordealer die ik vertegenwoordig informeren klanten al sinds 2016 dat het niet kan wat jij wilt. Dat is immers wat Yamaha ons verteld.

Wat Monomuis schrijft over de vraagprijs (die doorgaans hoger ligt voor een 35kw) zou ik ook zeker in overweging nemen.

Het duurt nog een aantal maanden voordat ik 22 ben, maar zodra ik meer weet dan laat ik het weten
 
Ik ben benieuwd hoe het gaat, hou ons op de hoogte aub. Je zal vast niet de enige zijn die dit wil, dus de vraag zal hier ooit nog eens terugkomen. :)
 
Ik heb ookal is rond gehoord voor de begrenzing eraf te halen. Ik heb een mt 07 van 2015 .
Mijn dealer zei dat het gashendelplaatje ,(ik weet niet precies de vertaling hiervan) coil in the throttle housing en een nieuwe ECU moesten aangepast worden . Na die drie aanpassingen zou die helemaal los staan.
De eerste twee zijn al uitgevoerd bij mij en dat was direct een groot verschil.
 
full

full

full

full


Dit is mijn nieuwe, kwam vol vet aan. De vorige eigenaar smeerde de ketting, maar de ketting reinigen deed hij niet (de foto van de ketting was na 1 keer te kuisen.) Ondertussen na 2 uur kuisen samen met de hond des huizes, valt hij al beter mee. Nu nog die akra er eens van onder halen en terug mooi maken. :)
Dan nog een onderhoudje en een nieuwe voorband.
 
Die kleurstelling heb ik ook.

Damn, wat is dat een bende. Hopelijk kom je naast smeer weinig tegen. Lijkt alsof onderhoud niet bepaald hoog op het lijstje stond.
 
Zolang er niets verroest is of iets van
de lak af voorzie ik geen problemen.

Mooi poetsen dan is ze weer als nieuw:)

Op metalen delen Siliconenspray zodat je
een extra beschermlaag maakt dan voorkom je dit....
 
Laatst bewerkt:
Nog even terugkomend op het 35 kW verhaal:

Een 35 kW is tot 2016 dacht ik begrensd op het gas dmv een l vormige plaat, een vernauwing in je throttle bodies en een rev limiter in de 6e versnelling in de ECU waardoor een topsnelheid van +- 180 maar haalbaar is. Verder moet je het vermogen weer opgeven aan de RDW etc. Dus een heel gedoe.
 
Kan je dan niet beter een ecu FlashTune kit kopen?
http://www.veloxracing.com/wp/produ...maha-mt07-fz07-2015-2016-2017/?v=796834e7a283
Als ik het zo zie geen rocket science.
https://www.youtube.com/watch?v=wDgTBg16Lm4
Daarmee kan je hem zeer waarschijnlijk ook wel mee naar vol vermogen krijgen/flashen. Kan mij niet anders voorstellen dat ze dit ook in de garage zo doen maar dan met de originele yamie-MT flashrom...
Stuur Veloxracing een mailtje dan weet je het zeker:)
Schijnt goede support te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nog even terugkomend op het 35 kW verhaal:

Een 35 kW is tot 2016 dacht ik begrensd op het gas dmv een l vormige plaat, een vernauwing in je throttle bodies en een rev limiter in de 6e versnelling in de ECU waardoor een topsnelheid van +- 180 maar haalbaar is. Verder moet je het vermogen weer opgeven aan de RDW etc. Dus een heel gedoe.

En die na 2016 alleen nog maar op de ECU, of ook nog op een andere manier?
 
Kan je dan niet beter een ecu FlashTune kit kopen?
http://www.veloxracing.com/wp/produ...maha-mt07-fz07-2015-2016-2017/?v=796834e7a283
Als ik het zo zie geen rocket science.
https://www.youtube.com/watch?v=wDgTBg16Lm4
Daarmee kan je hem zeer waarschijnlijk ook wel mee naar vol vermogen krijgen/flashen. Kan mij niet anders voorstellen dat ze dit ook in de garage zo doen maar dan met de originele yamie-MT flashrom...
Stuur Veloxracing een mailtje dan weet je het zeker:)
Schijnt goede support te hebben.

Ik ga ze even een bericht sturen, ik dacht namelijk dat alleen een yamaha-dealer de ecu's vanaf 2017 kunnen flashen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan