Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
@OmedaveMT Welke bar end mirrors heb je erop gezet? (wij willen foto's!) Ik zit namelijk allerlei accesoires al uit te zoeken voor op mijn toekomstige MT07 (1 maandje wachten nog! *O*) en bar end mirrors staan ook op de wenslijst. Die ovale van Rizoma vind ik het mooiste (reverse retro), maar om nou 100€ per spiegel uit te geven.. |( Dan zou je ze uit China kunnen halen, maar daarover lees ik dat de kwaliteit van de spiegel zelf minder is. Dat die 4x het beeld vergroot/inzoomt en dat ze kunnen verdraaien bij snelweg snelheden..

IMG_20180323_1153337.jpg


Is een beetje een 'meh' foto maar dan heb je even een idee. Ik maak later even wat betere. Deze komen van Aliexpress. Kostte 16 eu en ik ben tot zover heel tevreden. Door het lage stuur moet ik wel heel ver naar beneden kijken, maar ik geloof niet dat ik ooit spiegels heb gehad waarin ik zo veel kon zien. Vooral het bevestigingsmateriaal merk je aan dat het allemaal wat minder is dan een rizoma of wat dan ook, maargoed, die vraagt voor hetzelfde product exact een meervoud van 14 van deze prijs.

Toen ik vannochtend 150 reed was het wel heel bibberig met mijn eenpittertje. Met normale snelheden is het prima te zien. Jullie machines bibberen überhaupt relatief minder dus ik verwacht dat het voor jullie ook prima is.
 
Ah thanks voor de foto en de link naar de spiegeltjes! Heb ze op mijn wenslijstje gezet. Altijd fijn om een echte gebruikerservaring te hebben bij een china product :t.

Maar hoe is het beeld in de spiegels? Niet overdreven vergroot ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ah thanks voor de foto en de link naar de spiegeltjes! Heb ze op mijn wenslijstje gezet. Altijd fijn om een echte gebruikerservaring te hebben bij een china product :t.

Maar hoe is het beeld in de spiegels? Niet overdreven vergroot ofzo?

Geenszins eigenlijk. ALhoewel het oppervlakte klein is, heb ik nog nooit zoveel kunnen zien in een spiegel *O*

Geen armen, geen deel van een rijbaan maar een volwaardig rijbaan, etc.
 
Kijk top! Goed om te horen. Als ik een +1 kon geven hier op het forum had ik het gedaan. Dus bij deze.
 
[afbeelding]

Is een beetje een 'meh' foto maar dan heb je even een idee. Ik maak later even wat betere. Deze komen van Aliexpress. Kostte 16 eu en ik ben tot zover heel tevreden. Door het lage stuur moet ik wel heel ver naar beneden kijken, maar ik geloof niet dat ik ooit spiegels heb gehad waarin ik zo veel kon zien. Vooral het bevestigingsmateriaal merk je aan dat het allemaal wat minder is dan een rizoma of wat dan ook, maargoed, die vraagt voor hetzelfde product exact een meervoud van 14 van deze prijs.

Toen ik vannochtend 150 reed was het wel heel bibberig met mijn eenpittertje. Met normale snelheden is het prima te zien. Jullie machines bibberen überhaupt relatief minder dus ik verwacht dat het voor jullie ook prima is.

Ik dacht even dat je de normale spiegels nog gewoon had laten zitten, op de achtergrond lijkt t net of die zwarte helm je spiegel is :')
 
De 401 heb ik reeds in mijn bezit, en recentelijk deze video van gemaakt.

701 heb ik niet op kunnen rijden, maar ik ben bekend met de laatste generatie 690 (die ik qua blok echt niet prettig vind) en dan heb je een aardig idee.

Ik heb de video van Jay inderdaad gezien, de 401 werd daar aardig links gelaten en dat vond ik wel jammer. Alhoewel ik dat begrijp, men interesseert/filtert zich doorgaans niet voor het formaat displacement dat het heeft.

Heb al een aardig lijstje met onderdelen wat ik er op wil hebben, leuk man. Het kost ook een habbekrats voor dit soort fietsen en je boekt er ook merkbaar resultaat mee.

Prachtige machine! Reden waarom je voor deze bent gegaan en niet de Svartpilen? Daar zit je toch wat rechter op door het stuurtje.
 
De 401 heb ik reeds in mijn bezit, en recentelijk deze video van gemaakt.

701 heb ik niet op kunnen rijden, maar ik ben bekend met de laatste generatie 690 (die ik qua blok echt niet prettig vind) en dan heb je een aardig idee.

Ik heb de video van Jay inderdaad gezien, de 401 werd daar aardig links gelaten en dat vond ik wel jammer. Alhoewel ik dat begrijp, men interesseert/filtert zich doorgaans niet voor het formaat displacement dat het heeft.

Heb al een aardig lijstje met onderdelen wat ik er op wil hebben, leuk man. Het kost ook een habbekrats voor dit soort fietsen en je boekt er ook merkbaar resultaat mee.

Mooi machine Dave!

Thanks *O* Zo sta ik er inderdaad ook in. Voor een hoop is het daarbuiten more cc equals more fun. Voor mij is het andersom :j

Gisteren bar end mirrors erop gezet. Dat ruimt op zeg op zo een ding.

Ook mijn visie bij het motorrijden. Vind dat mijn MT07 meer dan genoeg vermogen heeft. Hoef niet meer cc`s/PK`s te hebben.
 
Wel geprobeerd, maar vond ik niet zo mooi.

Dag allemaal. Ik heb een nieuwe MT 07 gekocht, modelletje 2018, en mag deze over een paar daagjes bij de dealer op gaan halen. Een ding die ik wel wil veranderen zijn spiegels.

Ik zie dat op deze foto de 'chinese' Arrow knockoffs zitten. Ik wilde vragen hoe het zicht is met deze goedkopere. Als ik de echte CRG's wil bestellen uit Amerika kom ik na BTW en invoerrechten uit op een belachelijk bedrag van 300-350 euro, afhankelijk van welke bar ends ik erbij zou kopen. Dan geef ik liever een paar tientjes uit met de kans dat het ook prima is.

Staat nog wel meer op de planning, kentekenplaathouder en uitlaat etc maar 3 mijer voor een setje spiegels gaat mij te ver.
 
[afbeelding]

Is een beetje een 'meh' foto maar dan heb je even een idee. Ik maak later even wat betere. Deze komen van Aliexpress. Kostte 16 eu en ik ben tot zover heel tevreden. Door het lage stuur moet ik wel heel ver naar beneden kijken, maar ik geloof niet dat ik ooit spiegels heb gehad waarin ik zo veel kon zien. Vooral het bevestigingsmateriaal merk je aan dat het allemaal wat minder is dan een rizoma of wat dan ook, maargoed, die vraagt voor hetzelfde product exact een meervoud van 14 van deze prijs.

Toen ik vannochtend 150 reed was het wel heel bibberig met mijn eenpittertje. Met normale snelheden is het prima te zien. Jullie machines bibberen überhaupt relatief minder dus ik verwacht dat het voor jullie ook prima is.

Vind het een mooie machine om te zien, veel veilige km's gewenst!

P.S. Spaakwieltjes wordt wel boenen :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is anders.
Bestel je zwart krijg je goud?

Na een paar weken begon het al zo hevig te trillen dat ik
moeite had met achteruit kijken.

Uiteindelijk maar de arrows vanuit USA laten komen en
ja dat kost idd wat maar dan heb je ook wat.

Ik heb ze al een paar keer uit elkaar geschroeft
en dan zie je pas dat dit echt kwaliteit is.
De boel is gelagerd en niks geen rubbertjes
waartin de spiegel of as moet draaien.

Heb ze inmiddels 2 jaar en ze voelen en lijken nog nieuw.
Heb ik nooit spijt van gehad maar wel huilen toen ik mijn motor
een keer in de berm op zijn kant plaatste....

Bewuste aangeschaft omdat ik elke keer als ik de motor
uit de schuur in en uit plaatst de spiegels moet inklappen.
Dat moet gewoon altijd goed werken vind ik.

Alles heeft met prio's te maken.
Hoe belangrijk vind jij dat?
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is anders.
Bestel je zwart krijg je goud?

Na een paar weken begon het al zo hevig te trillen dat ik
moeite had met achteruit kijken.

Uiteindelijk maar de arrows vanuit USA laten komen en
ja dat kost idd wat maar dan heb je ook wat.

Ik heb ze al een paar keer uit elkaar geschroeft
en dan zie je pas dat dit echt kwaliteit is.
De boel is gelagerd en niks geen rubbertjes
waartin de spiegel of as moet draaien.

Heb ze inmiddels 2 jaar en ze voelen en lijken nog nieuw.
Heb ik nooit spijt van gehad maar wel huilen toen ik mijn motor
een keer in de berm op zijn kant plaatste....

Bewuste aangeschaft omdat ik elke keer als ik de motor
uit de schuur in en uit plaatst de spiegels moet inklappen.
Dat moet gewoon altijd goed werken vind ik.

Alles heeft met prio's te maken.
Hoe belangrijk vind jij dat?

Veiligheid staat natuurlijk voorop, en als de goedkope spiegels zoveel trillen dat dit zicht belemmert zijn ze waardeloos. Ik heb een grote schuur waar meerdere auto's en dus ook mijn motor kunnen staan dus voor mij is dat inklappen etc niet belangrijk.

Normaal vind ik kwaliteit veel belangrijker als de prijs, maarja het verschil is hier wel erg groot. Waar heb je jouw Arrows gekocht?
 
Hier: https://www.ridersdiscount.com/search/results?search_text=CRG+Bar+End+Mirror+&order=relevance

Geen idee van die verschillende prijzen van exact dezelfde spiegels?
Ik weet wel nog dat ik een extra invoer belasting aan mijn broek kreeg:(

Ik heb er ook deze:
https://www.rhinomoto.com/https:/www.rhinomoto.com/fz-style-threaded-combo-bar-end-sliders/
bar-end sliders bij besteld zodat ik alle ruimte heb voor mijn handen. De kans bestaat namelijk dat je ruimte voor je hand verliest op je grips door de montage van een bar-end mirror.

1 spiegel werd met mechanisch defect geleverd.
Deze moest ik terug sturen waarna er een nieuwe werd verstuurd.
Dat ging gelukkig redelijk snel en heb maar 10 dagen met 1 spiegel gereden.
Ook voor de grap en omdat het er ook mooi uitzag een middag zonder spiegels gereden.
Dat kan ik niemand aanraden.
Kreeg er een stijve nek van:)
Heb ook nog wel eens gekeken naar een camera achterop ergens en een LCD
scherm op je dashboard als vervanging van spiegels maar dat was nog niet echt rijp.

Je ziet met de regelmaat nieuwe helmen die verschillende camera's op/in de helm hebben
en je zo naar 180° naar achter kan kijken. Ook dit is nog niet echt rijp.
Waardoor je de hoofdprijs gaat betalen als "early adopter".
Zeker als je weet dat een helm maar een bepaalde levensduur heeft wil je veilig rijden.
Toch wordt dit wel de toekomst want als dit goed werkt zie je veel meer dan op een spiegel.
 
Laatst bewerkt:
Hier: https://www.ridersdiscount.com/search/results?search_text=CRG+Bar+End+Mirror+&order=relevance


Je ziet met de regelmaat nieuwe helmen die verschillende camera's op/in de helm hebben
en je zo naar 180° naar achter kan kijken. Ook dit is nog niet echt rijp.
Waardoor je de hoofdprijs gaat betalen als "early adopter".

Of je betaald ook meteen 1500 euro voor een helm die dan vervolgens nooit gaat komen, uiteindelijk aan het einde van de rit ONDER GEEN ENKELE omstandigheden OOIT goedgekeurd gaat worden binnen de EU en het bedrijf wat daar achter schuilt ging heeft zichzelf al helemaal de grond in geïnvesteerd van alle gekkigheid O-) *O* _O-

Ja, dat Skully was top.
 
Vorig weekend (zondag) trouwens voor het eerst - sinds eind oktober vorig jaar - weer gereden. De MT07 starte prima na haar winterslaap. Heb het rijden toch wel gemist :] .

Misschien straks ook weer rijden. Het is nu wel aardig redelijk weer hier.
 
Hier: https://www.ridersdiscount.com/search/results?search_text=CRG+Bar+End+Mirror+&order=relevance

Geen idee van die verschillende prijzen van exact dezelfde spiegels?
Ik weet wel nog dat ik een extra invoer belasting aan mijn broek kreeg:(

Ik heb er ook deze:
https://www.rhinomoto.com/https:/www.rhinomoto.com/fz-style-threaded-combo-bar-end-sliders/
bar-end sliders bij besteld zodat ik alle ruimte heb voor mijn handen. De kans bestaat namelijk dat je ruimte voor je hand verliest op je grips door de montage van een bar-end mirror.

Ja ik zat zelf te kijken op solomotoparts.com, daar hebben ze de arrows en diezelfde bar ends en de hele mikmak bij elkaar. Vind ik wel zo prettig. Op auto -en motoronderdelen staat geloof ik rond de 4% invoerrechten, en dan komt er nog eens 21% btw bij.

Donderdag de nieuwe motor opgehaald, gelukkig goed weer gehad en een krappe 300km op de teller gezet.

Nieuwe machine dus hij moet natuurlijk netjes ingereden worden, maar hij gaat als een debiel.

Nieuwe spiegeltjes, een Toce pijp erop, kentekenplaathouder en ik wil eigenlijk nog kunststof plaatjes gaan maken om de richtingaanwijzers terug te plaatsen naar boven de koplamp. Het nieuwe model heeft ze achter de radiator zitten en zo loopt een onnozel iemand ze er heel snel af.
 
Laatst bewerkt:
Pfff een motor privé verkopen is best irritant.

Test piloten die helemaal excited zijn en na een proefrit alles afkraken?
Geen idee waar al het commentaar vandaan komt. Zelfs als min punt dat er dingen vies zijn (duh). Bedoel sopje en weg ermee. Maar goed... :/
En dan zelf dingen los trappen en zeggen dat het niet goed zit. Ben je een half uur bezig alles weer goed te zetten (kentekenplaathouder).

E-mails van mensen die 1500 euro onder de vraagprijs bieden en hem dezelfde dag willen ophalen. Wat denk je zelf? Zou hem bijna zelf ophalen dan, is dat ie er al staat :P.

Anyway, moest even mijn frustraties luchten.
 
Ha, bekend verhaal BoNeZ. Is voor mij ook de reden dat ik liever 'mijn verlies' neem en altijd mijn motoren in ruil. Het bedrijf waar ik nu voor werk heeft recentelijk een nieuwe vestiging geopend die ook aan verkoop bemiddeling doen, allicht dat dat interessant voor je kan zijn. Alleen dan al niet om jezelf de hoofdpijn te besparen.
 
Pfff een motor privé verkopen is best irritant.

Test piloten die helemaal excited zijn en na een proefrit alles afkraken?
Geen idee waar al het commentaar vandaan komt. Zelfs als min punt dat er dingen vies zijn (duh). Bedoel sopje en weg ermee. Maar goed... :/
En dan zelf dingen los trappen en zeggen dat het niet goed zit. Ben je een half uur bezig alles weer goed te zetten (kentekenplaathouder).

E-mails van mensen die 1500 euro onder de vraagprijs bieden en hem dezelfde dag willen ophalen. Wat denk je zelf? Zou hem bijna zelf ophalen dan, is dat ie er al staat :P.

Anyway, moest even mijn frustraties luchten.
Behoorlijk irritant ja. Snap ook niet dat mensen langskomen als ze niet echt geïnteresseerd zijn. Zeker als ze met proefrijden de zooi nog eens even mishandelen om de prijs maar naar beneden te krijgen, echt :r
Ik maak alleen maar afspraken als een motor een grote kans maakt om mee terug naar huis te gaan. Biedingen via de mail icm een nette normale communicatie zodat de verkoper er wel vanuit kan gaan dat het serieus is, was met de MT ook zo geregeld.
Heb toen met de verkoop van wat motoren idd ook van die achterlijke berichten ontvangen. Mail met alleen een bedrag, meer niet. Dat soort flikkeren ik ook zonder te antwoorden weg.
Helaas zijn er een enorm veel van die drama's op MP. :/
 
Laatst bewerkt:
Ha, bekend verhaal BoNeZ. Is voor mij ook de reden dat ik liever 'mijn verlies' neem en altijd mijn motoren in ruil. Het bedrijf waar ik nu voor werk heeft recentelijk een nieuwe vestiging geopend die ook aan verkoop bemiddeling doen, allicht dat dat interessant voor je kan zijn. Alleen dan al niet om jezelf de hoofdpijn te besparen.

Zal eens kijken Dave, dank voor je link.

Tja de antwoorden voor x bedrag kom ik hem vandaag ophalen, antwoord ik gewoon met dan kan je langskomen maar kom je x tekort, dus zonde van je tijd _O- :W .
Onderhandelen doe ik niet over de mail, bel maar of kom langs, als je echt interesse hebt.

Mooie is ook: wat is je echte prijs :? Nou wat er staat is een echte prijs hoor :') .

Nee met de proefritten kwamen de volgende punten naar boven:
-De achterveer is vies:
Die kan je gewoon schoonmaken hoor, maar ja kan het laten zien (veeg erlangs met vinger) gaat er zo af.
-Er is door de pekel gereden! (klein beetje spikels bij de moeren van de remleiding :/ ):
Ok, tja heb wel in de winter gereden maar elke keer netjes schoongemaakt, er zijn kleine dingen hij is niet nieuw. Als je echt wat wil zeiken dan is dat het wel...
-Er zit onderin wat los:
Nog steeds niet achter wat het is wat ze bedoelden mehja zal wel onzin zijn dus.
-Hij remt niet zoals de proefrit bij dealer (nieuwe motor):
Nee 15dkm erop en een verstelbare hendel remt anders.
Kentekenplaat is scheef:
-ja daar haakte je net achter toen je je been eroverheen gooide omdat je niet oplette.

Denk, ach als je hem niet wil kan je het ook gewoon zeggen, bespaar me dan de moeite en tijd die ik ervoor neem dat je ernaar kan kijken en proefrijden.
Maar ik hou nog even vol en dan kijk ik wat ik doe. Misschien neem ik je advies dan wel over Dave.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan