Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat was je kwijt voor de accu als ik vragen mag? Ik heb deze op het oog en de prijs valt volgens mij wel mee...

YAMAHA MT-07 700 motor accu | AW Accu

Accu is een Yuasa YTZ-10S gel accu en koste €124.50 en daar kwam nog 20 minuten arbeid bij dus een kleine €150 was ik armer. Had het zelf kunnen doen maar ja was toch onderweg samen met mijn broer naar de dealer alwaar hij zijn oude Honda Cb500X heeft ingeruild voor een Kawasaki 650 Versys 2018.

Nitro is wel goed te doen qua prijs. Had hem ook in mijn Honda CBR600FS gezet. De wierijdtshop verkoopt ze ook, misschien daar goedkoper?
 
Laatst bewerkt:
Accu is een Yuasa YTZ-10S gel accu en koste €124.50 en daar kwam nog 20 minuten arbeid bij dus een kleine €150 was ik armer. Had het zelf kunnen doen maar ja was toch onderweg samen met mijn broer naar de dealer alwaar hij zijn oude Honda Cb500X heeft ingeruild voor een Kawasaki 650 Versys 2018.

Nitro is wel goed te doen qua prijs. Had hem ook in mijn Honda CBR600FS gezet. De wierijdtshop verkoopt ze ook, misschien daar goedkoper?
Zo, dat is een beste prijs :o

Ach ja, je kan iig weer lekker aan de bak :]

2.25 voor en 2.5 achter is de druk volgens "het boekje"

:]
Thanks :t
 
Heeft iemand anders met z'n MT ook een getik in de motor? Ik denk zelf de kleppen, op internet las ik ook wat over de nokkenasketting. Schijnt veel voor te komen, maar ik ben toch benieuwd.
 
Zit een klein tikje in, maar zit in elke MT-07. Iets van valve tapping oid. Maar volgens de berichten en de dealer hoort dit zo.
 
twin_crank_shaft_angles.gif


Grappig verhaal van een modded XSR700:
https://adventure-motorcycling.com/xsr700-scrambler/
 
Heeft iemand anders met z'n MT ook een getik in de motor? Ik denk zelf de kleppen, op internet las ik ook wat over de nokkenasketting. Schijnt veel voor te komen, maar ik ben toch benieuwd.

Andere uitlaat kopen.
Sindsdien ben ik van alle andere vreemde bijgeluiden af :]
 
Hallo allemaal,

Volgende week donderdag heb ik een afspraak gemaakt bij een Motoport dealer om het een en ander te bespreken over motoren. Nu heb ik al een tijdje interesse in de MT-07 2018 editie, omdat ik de motor graag voor woon-werk wil gebruiken en ik niet meer afhankelijk ben van het OV.

Ik heb niet zo veel verstand van motoren :p, maar zijn er misschien dingen die ik absoluut moet vragen of moet weten over de mt-07? Of misschien de accessoires die het beste erbij passen? Ik moet namelijk voor mijn werk iedere dag mijn werklaptop meenemen, dus misschien een rugzak of een topkoffer kopen? En een eventuele aanschaf van een Tom Tom etc.

Mvg,

Risa
 
Als je de MT gaat gebruiken voor woon-werkverkeer is het comfort denk ik wel het belangrijkste, de zithouding is daarvoor bij de MT iig erg goed. Wel zou ik er een ruitje op laten plaatsen, doordat je rechtop zit vang je toch meer wind.
Er is zelfs een cruisecontrol voor te verkrijgen als je lange stukken rechttoe rechtaan moet rijden.
TomTom is makkelijk voor als je voor je werk er overal mee naartoe moet, verder voor toer-ritten is het ook makkelijk. Maar als je alleen van a naar b en terug moet, zou ik dat laten zitten.
Topkoffer en evt zijtassen zijn erg makkelijk, kan er zat in kwijt. Een rugzak (ivm laptop zou ik voor een hardshell rugzak gaan) kan ook.
Ik pak de motor ook wel eens voor woon-werkverkeer en dan heb ik ook een rugzak, maar dat is sporadisch en maar een korte rit. Al zou ik standaard de motor voor woon-werkverkeer gebruiken, zou ik denk ik voor een topkoffer gaan, zit je wat "bewegingsvrijer" op de motor. Maar dat is iets persoonlijk, het is maar net wat je zelf prettiger vind.
 
Laatst bewerkt:
Ha, bekend verhaal BoNeZ. Is voor mij ook de reden dat ik liever 'mijn verlies' neem en altijd mijn motoren in ruil. Het bedrijf waar ik nu voor werk heeft recentelijk een nieuwe vestiging geopend die ook aan verkoop bemiddeling doen, allicht dat dat interessant voor je kan zijn. Alleen dan al niet om jezelf de hoofdpijn te besparen.

Niet meer nodig, motor is verkocht *O* *O*

Maar blijf hier wel nog rondhangen 8-) voorlopig
 
Laatst bewerkt:
Sta je helemaal klaar om lekker met de motor te gaan vanochtend, draai je het contact om, doet de MT-07 HE-LE-MAAL niks meer! -O- Straks thuis maar even kijken wat het kan zijn......
 
Accu laad niet meer op tijdens rijden?

Maar mijn stap 1 zou zijn de accu aan een lader hangen.
 
Gister gewoon gereden. Ik meet net de accu: 5V. Yuasa accu van 1.5 jaar oud. Vraag mij maar hoe dit kan.... Enfin, de druppellader geeft een error als ik hem erop aansluit. Is wel een goedkoop ding, maargoed. Straks nog proberen met startkabels en dan een stuk rijden of ie weer bijkomt en anders is het denk ik einde oefening.
 
Wat was het voltage dat je kon meten na je rit met de motor uit?
En met een draaiende motor?
Dit verteld je al snel waar het probleem zou kunnen liggen
 
Voltage na de rit was 12,3 Volt. Laadspanning 13,8 volt. Vanochtend na een nacht stil laten staan staat ie gewoon weer op 12,3 volt. Volgens mij heb ik gewoon de motor ongemerkt op contact laten staan waarschijnlijk dat ie leeggelopen is. Was de avond ervoor mijn sleutel namelijk kwijt en die zat dus nog in de motor :') :') Niet in de onderstelling dat ie nog op contact had kunnen staan :') :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan