Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Volgende week donderdag heb ik een afspraak gemaakt bij een Motoport dealer om het een en ander te bespreken over motoren. Nu heb ik al een tijdje interesse in de MT-07 2018 editie, omdat ik de motor graag voor woon-werk wil gebruiken en ik niet meer afhankelijk ben van het OV.

Ik heb niet zo veel verstand van motoren :p, maar zijn er misschien dingen die ik absoluut moet vragen of moet weten over de mt-07? Of misschien de accessoires die het beste erbij passen? Ik moet namelijk voor mijn werk iedere dag mijn werklaptop meenemen, dus misschien een rugzak of een topkoffer kopen? En een eventuele aanschaf van een Tom Tom etc.

Mvg,

Risa

Succes bij de Motoport dealer! Ik denk dat een topkoffer de beste optie is. Persoonlijk vind ik een rugzak op de motor niet zo prettig om te dragen. Ik heb overigens een tas die ik achter op de buddyseat kan doen (klik). Dit lijkt me alleen niet zo praktisch als je deze tas dagelijks nodig hebt.
Let wel op dat een ruitje hoog genoeg is/niet te hoog is. Ik heb er ook een ruitje op gehad, alleen kwam alle wind pontificaal op mijn helm wat voor veel turbulentie op mijn helm zorgde. Het ruitje heb er dan ook afgehaald. Zonder ruitje is de wind mijns inziens beter verdeeld.

Ik heb een Tom Tom (de 410) op mijn MT07 zitten. Bevalt mij prima en als je voor je werk naar vreemde plaatsen moet, dan lijkt me dat ook heel makkelijk. Ik gebruik mijn MT07 overigens niet voor woon-werk verkeer. Dit doe ik dagelijks op de trapfiets (9,5 km enkele reis). Ik zit de hele dag stil op kantoor en dan is een beetje beweging wel fijn :9 :) . Zo heb ik mijn uur beweging per dag ook weer gehad :t .
 
Edit: dan krijg je dit idee. Dit was in een weekendje Eifel:

full
 
Aloha :W

Met mijn sp1 heb ik een andere tandwielverhouding ivm het bokken in de lagere toeren.
Zijn er hier eigenlijk die andere tandwielverhouding hebben op hun MT? Zo ja, welke en wat zijn de ervaringen?

Met de ervaring die ik heb met de MT, denk ik dat het toch niet echt nodig is, maar vroeg ik het mij toch wel af of er mensen zijn die ermee aan het experimenteren zijn geweest.... :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorrijders,

Ongeveer twee weken terug ben ik geslaagd voor mijn AVD examen. Aanstaande maandag kan ik eindelijk mijn roze pasje ophalen en kan het avontuur beginnen *O*

Gisteren ben ik langs geweest bij goedhart motoren om een en het andere te bekijken. Nu heb ik een oogje op de MT-07 en XSR 700 :9 . Hopelijk kan ik volgende week al een proefrit rijden met beide motoren, heb er zin in!

Als de proefrit mij bevalt wil ik deze ook eerst huren voor een weekend en er zelfs één aanschaffen :Y .
Ben al aan het rondkijken op marktplaats en heb gezien dat de MT-07's rond de 6-7K worden aangeboden(Particulier). Zijn dit realistische bedragen? Bij de dealer zijn ze ongeveer 1-2k duurder. In dit geval nieuw en met garantie. Wat zouden jullie mij aanraden?

O ja, Ik kan trouwens niet zomaar even 8-9K neerleggen :+

Ik blijf de topic volgen! :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het behalen van je A *O*

Denk dat je met een bedrag van 5-6K wel een leuke met wat opties moet kunnen regelen, zeker nu er een nieuw model uitgebracht is. Succes met de zoektocht iig.
 
Aloha :W

Met mijn sp1 heb ik een andere tandwielverhouding ivm het bokken in de lagere toeren.
Zijn er hier eigenlijk die andere tandwielverhouding hebben op hun MT? Zo ja, welke en wat zijn de ervaringen?

Met de ervaring die ik heb met de MT, denk ik dat het toch niet echt nodig is, maar vroeg ik het mij toch wel af of er mensen zijn die ermee aan het experimenteren zijn geweest.... :)

Ik rijd ook met standaard tandwielverhoudingen en moet zeggen dat mij dit prima bevalt. Ik heb niet de behoefte naar een andere verhouding over te stappen :) . De motor rijdt nu prima zoals ie is.

Hallo motorrijders,

Ongeveer twee weken terug ben ik geslaagd voor mijn AVD examen. Aanstaande maandag kan ik eindelijk mijn roze pasje ophalen en kan het avontuur beginnen *O*

Gisteren ben ik langs geweest bij goedhart motoren om een en het andere te bekijken. Nu heb ik een oogje op de MT-07 en XSR 700 :9 . Hopelijk kan ik volgende week al een proefrit rijden met beide motoren, heb er zin in!

Als de proefrit mij bevalt wil ik deze ook eerst huren voor een weekend en er zelfs één aanschaffen :Y .
Ben al aan het rondkijken op marktplaats en heb gezien dat de MT-07's rond de 6-7K worden aangeboden(Particulier). Zijn dit realistische bedragen? Bij de dealer zijn ze ongeveer 1-2k duurder. In dit geval nieuw en met garantie. Wat zouden jullie mij aanraden?

O ja, Ik kan trouwens niet zomaar even 8-9K neerleggen :+

Ik blijf de topic volgen! :]

Welkom :t . De MT-07 is een goede keus. Daar ga je vast veel plezier mee hebben. Tweedehands zouden ze vast voor die prijs te vinden moeten zijn.
 
Voltage na de rit was 12,3 Volt. Laadspanning 13,8 volt. Vanochtend na een nacht stil laten staan staat ie gewoon weer op 12,3 volt. Volgens mij heb ik gewoon de motor ongemerkt op contact laten staan waarschijnlijk dat ie leeggelopen is. Was de avond ervoor mijn sleutel namelijk kwijt en die zat dus nog in de motor :') :') Niet in de onderstelling dat ie nog op contact had kunnen staan :') :')

Haha klinkt als de oorzaak *O*
 
Moet je daar een afspraak voor maken (proefritje) Rembrandt?
Dan heb ik wel zin:)
 
Laatst bewerkt:
Aha was jij dat?
Ik dacht iemand van de groep die verkeerd was gereden:)

MT-09 toch?
Want dan weet ik dat jij het was.

Die MT-09 is een waardig vervanger voor mijn MT-07 als het ooit zover mag komen.
het verschil is vermogen is enorm. Dat heeft mij toch het meest verrast.
De extra opties op het nieuwe model:
- slipper clutch
- quickshifter
zijn welkome toevoegingen.

Moest behoorlijk wennen aan de motor ook qua zithouding die zeker beter is dan mijn MT-07.

Was het leuk? Hell Yeah!
 
Vond de motor response op de MT-09 beter dan de MT-10. De SP versie merkte ik niets van de Ohlin dempers, ze waren ook niet afgesteld op mijn gewicht etc.
De MT-09 bokt wat minder in lage toeren dan de MT-07.
Als ik het geld had dan zou ik zeker voor de 09 gaan maar ja ik ga eens kijken naar de Honda Monkey die in Juli uitkomt.

Heb nog meegedaan aan de loterij en heb een schoonmaak pakket gewonnen, mijn broer heeft een MT T-shirt gewonnen en die rijd niet eens een Yamaha maar een 2018 Kawasaki 650 Versys.
 
De extra opties op het nieuwe model:
- slipper clutch

Das niet helemaal juist. Die zit er sinds 2016 op. Kniesoor die daar op let.

Vond de motor response op de MT-09 beter dan de MT-10. De SP versie merkte ik niets van de Ohlin dempers, ze waren ook niet afgesteld op mijn gewicht etc.
De MT-09 bokt wat minder in lage toeren dan de MT-07.
Als ik het geld had dan zou ik zeker voor de 09 gaan maar ja ik ga eens kijken naar de Honda Monkey die in Juli uitkomt.

Heb nog meegedaan aan de loterij en heb een schoonmaak pakket gewonnen, mijn broer heeft een MT T-shirt gewonnen en die rijd niet eens een Yamaha maar een 2018 Kawasaki 650 Versys.

Klopt, die Ohlins is vrij cruciaal dat je die juist afstelt. Anders is 2k voor alleen show, alhoewel dat stiekem de meerderheid zal bekleden.

Zie heel goed wat je zegt. Achteraf gezien mijn 09 ook nooit weg moeten doen voor de 10. Niet dat ik de 10 slecht vind, maar de 09 past beter bij mij.

Word lekker gereden hier heren. :}
 
Aha was jij dat?
Ik dacht iemand van de groep die verkeerd was gereden:)

MT-09 toch?
Want dan weet ik dat jij het was.

Die MT-09 is een waardig vervanger voor mijn MT-07 als het ooit zover mag komen.
het verschil is vermogen is enorm. Dat heeft mij toch het meest verrast.
De extra opties op het nieuwe model:
- slipper clutch
- quickshifter
zijn welkome toevoegingen.

Moest behoorlijk wennen aan de motor ook qua zithouding die zeker beter is dan mijn MT-07.

Was het leuk? Hell Yeah!

Yes dat was ik! De MT weer even uitgelaten, helaas de halve rit in de regen..

Helemaal eens met wat jouw bevindingen. Heb de 09 nu een paar weken en begin steeds meer een te worden met de machine.
 
Dames/heren omdat ik volgende week een nieuwe uitlaat voor de 09 ga ophalen wil ik de hyperpro achterveer die onder m'n 07 vandaan is gekomen graag weg hebben.

Vraagprijs was €500, mag weg voor €425. Veer heeft een klein seizoen (<5,000 KM) onder de motor gezeten. Gedemonteerd door de dealer; factuur van Hyperpro is aanwezig.

Hopelijk kan ik iemand blij maken!
 
Laatst bewerkt:
OMG niemand deze geweldige upgrade voor dit bedrag?
Was denk ik wel de beste upgrade voor mijn motor die ik heb gedaan...
Ben er nog steeds erg blij mee.
Kan nu hard een bocht door zonder dat de achterkant neiging heeft uit te breken.
Ik denk dat iedereen met deze upgrade dat kan bevestigen.
 
OMG niemand deze geweldige upgrade voor dit bedrag?
Was denk ik wel de beste upgrade voor mijn motor die ik heb gedaan...
Ben er nog steeds erg blij mee.
Kan nu hard een bocht door zonder dat de achterkant neiging heeft uit te breken.
Ik denk dat iedereen met deze upgrade dat kan bevestigen.

Ik heb em al *O* . Betere investering dan een uitlaat! Dus kopen mensen :)!
 
Heeft iemand trouwens ervaring met dit setje zadeltassen? Ben van plan dit setje aan te schaffen. Lijkt er wel degelijk uit te zien.

Ik heb deze op mijn MT09. Prima Tassensets, zit stevig en kan best veel in. Enige nadeel is dat ze niet vast aan het frame zitten, zoals een kofferset. Daardoor schuren ze wel tegen je plaatwerk (ze leveren transparante folie erbij, maar dat is niks. Ik heb een zwarte motor, dus me zwarte isolatie tape.heb ik de boel beschermd en dat zie je niet, maar wel iets om rekening mee te houden dus!
 
Ik heb deze op mijn MT09. Prima Tassensets, zit stevig en kan best veel in. Enige nadeel is dat ze niet vast aan het frame zitten, zoals een kofferset. Daardoor schuren ze wel tegen je plaatwerk (ze leveren transparante folie erbij, maar dat is niks. Ik heb een zwarte motor, dus me zwarte isolatie tape.heb ik de boel beschermd en dat zie je niet, maar wel iets om rekening mee te houden dus!

Dank voor je reactie! Zag net op een filmpje ook die transparante folie. Isolatietape heb je op het kunststof van je motor geplakt?

Heb nu een rearbag tas - ook van SW-motech - maar dat is niet ideaal. Zo`n kofferset lijkt mij wel wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan