Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
De motorbeurs is deze week alweer, wie gaan er heen?
Doe je dan ook je MT-shirt aan ? 8-)

Ik ben van plan om zaterdag te gaan. Ik denk niet dat ik het shirt aandoe , hahaha.
 
Beetje laat misschien door onder andere wat onverwachte sneeuwavonturen en een spookrijder.

Maar ik lees weer mee! :)
Je spreekt er over alsof het niet veel is, maar ik als filmmaker kan uit bovenstaande 2 genoemde punten wel 90 minuten vullen. You okay?! :o :o :o
 
Ik ga naar Utrecht ergens deze week.
Had nog mail contact met https://www.safer-turn.com/benelux/
maar vond het monteren zo omslachtig (begreep het gewoon niet:)
dat dit in de wachtrij staat. Ik had wel mail gekregen dat ze op
de beurs in Utrecht stonden. Ga ze even opzoeken want, het gebeurd mij
wel vaker dan eens dat ik mijn knipperlichten nog lang na de bocht
aan heb staan. Ik vind het ook heel onhandig dat ik daar steeds aan
moet denken. Als dit systeem werkt (en ik snap hoe dit bevestigd moet worden)
koop ik het direct op de beurs. Weer een zorg minder.

Ik ben nog nooit naar een motorbeurs geweest ben ook wel benieuwd:)
Ben ook bezig met de aanschaf van een auspuff en hoop daar wat inspiratie
op te doen.

Vraag:
Om drukte te voorkomen is het slimmer donderdag
of vrijdag te gaan i.p.v. ergens in het weekend?
Of maakt dit niets uit?


Kogel is door de kerk het is zowiezo zaterdag.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een afspraak gemaakt om volgende week eindelijk mijn taartschep er af te laten halen. Meteen de koel reservoir kap erbij genomen en even kijken of dat er aftermarket zwarte passagier stepjes op kunnen. Daarna is hij voorlopig af. *O* (benieuwd hoe lang hier tevreden mee ben O-) )
 
De motorbeurs is deze week alweer, wie gaan er heen?
Doe je dan ook je MT-shirt aan ? 8-)

Ik ben van plan om zaterdag te gaan. Ik denk niet dat ik het shirt aandoe , hahaha.

Wij gaan aanstaande zaterdag heen. Denk alleen niet dat ik mijn MT-shirt aan ga doen. Daar is het het jaargetijde niet voor :o . Anders had dat wel gekund, haha.
 
Je spreekt er over alsof het niet veel is, maar ik als filmmaker kan uit bovenstaande 2 genoemde punten wel 90 minuten vullen. You okay?! :o :o :o

Die 90 minuten had je er el mee kunnen vullen ja! Paar gekke dingen gezien deze winter maar de "shiny side" is still up top. Had de camera helaas niet op m'n kop zitten.

Overigens ben ik vrijdag overdag op de motorbeurs te vinden.
 
Zojuist een afspraak gemaakt om volgende week eindelijk mijn taartschep er af te laten halen. Meteen de koel reservoir kap erbij genomen en even kijken of dat er aftermarket zwarte passagier stepjes op kunnen. Daarna is hij voorlopig af. *O* (benieuwd hoe lang hier tevreden mee ben O-) )

Taartschep eraf halen kan iedereen zelf doen, scheelt je geld. :)
Heb het zelf ook kunnen doen als niet techneut.
 
Die 90 minuten had je er el mee kunnen vullen ja! Paar gekke dingen gezien deze winter maar de "shiny side" is still up top. Had de camera helaas niet op m'n kop zitten.

Overigens ben ik vrijdag overdag op de motorbeurs te vinden.

Gelukkig maar man!
 
Laatst bewerkt:
Taartschep eraf halen kan iedereen zelf doen, scheelt je geld. :)
Heb het zelf ook kunnen doen als niet techneut.

Klopt. Wat je vaak goed moet onthouden is wanneer je
wat moet losdraaien en welk schroefje waar moet.
Alleen al van de licence plate is genoeg te vinden.
https://www.google.nl/#tbm=vid&q=mt-07+licence+plate
Ik neem vaak mijn Ipad mee en ga aan de slag:)

Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn aanpassingen aan kabels.
De wirwar op deze compacte motor maakt mij gek.
Uiteindelijk doe ik het wel maar blij word ik er niet van.

Moet nog een USB aansluiting maken.(Dat gaat wel als je juiste connectors hebt)
En wil graag die https://www.safer-turn.com/benelux/
oplossing op mijn MT-07. Kreeg van support een YouTube filmpje
toegestuurd waarin ik dit simpel zelf kon doen.
Ben er nog niet helemaal uit:) Wil dit graag ook mooi wegwerken
en zeker niet in het zicht. https://www.youtube.com/watch?v=_srk30kOtdk
 
Voor de beurs gangers, ik heb hier even een JPEG in elkaar gezet die je kunt downloaden als plattegrond voor op je telefoon.

Merkte dat de app niet werkte, en dat de PDF op de site een dusdanig zware compressie heeft dat deze op mijn telefoon niet eens opent.
 
Klopt. Wat je vaak goed moet onthouden is wanneer je
wat moet losdraaien en welk schroefje waar moet.
Alleen al van de licence plate is genoeg te vinden.
https://www.google.nl/#tbm=vid&q=mt-07+licence+plate
Ik neem vaak mijn Ipad mee en ga aan de slag:)

Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn aanpassingen aan kabels.
De wirwar op deze compacte motor maakt mij gek.
Uiteindelijk doe ik het wel maar blij word ik er niet van.

Moet nog een USB aansluiting maken.(Dat gaat wel als je juiste connectors hebt)
En wil graag die https://www.safer-turn.com/benelux/
oplossing op mijn MT-07. Kreeg van support een YouTube filmpje
toegestuurd waarin ik dit simpel zelf kon doen.
Ben er nog niet helemaal uit:) Wil dit graag ook mooi wegwerken
en zeker niet in het zicht. https://www.youtube.com/watch?v=_srk30kOtdk

Ik heb een originele tail tidy en daar staat stap voor stap wat je moest doen om hem eraf te halen. Electro technisch was het een eitje. Een 2-tal adapter kabels op Ebay gehaald en klaar was ik. Een klein uurtje over gedaan. (wilde niet overhaasten, had sneller gekund)
Maar leuke upgrades, ik rij simpelweg te weinig erop om dat als goede investering te willen hebben. Sinds 1 aug 2014 in bezit en net 8000Km erop.
 
Had het inderdaad zelf kunnen doen. Maar op het gebied van motoren ben ik niet zo handig. Ik wil voorkomen dat ik straks allemaal losse ondelen heb en niet meer weet hoe of wat. Of misschien wel iets afbreekt of kwijtraak.
 
Iemand al naar de beurs geweest? Ik ga vanavond even een kijkje nemen en hoop nog wat onderdelen voor m'n MT07 tegen te komen zoals een Tail Tidy.
 
Ik ga ook morgen.
Niet te druk hoop ik.

Ome Dave is wel al geweest geloof ik.
Of die gaat vanavond.
 
Ik lees het een en ander over het aanbrengen van een tail tidy, taartschep verwijderen etc. Ik heb dat bij mijn MT ook aangepast. Ik heb deze bij Louis gekocht: Buy Protech License Plate Bracket Profi-Line | Louis Motorcycle & Leisure Op dit exemplaar kan je niet je originele knipperlichten monteren dus heb ik er hele kleine led knippers op gemonteerd omdat je je moet realiseren dat als je de originele Yamaha zijtassen wil gebruiken of de iets goedkopere Quick Lock Blaze wanneer je bijv. met de motor op vakantie wil gaan, je standaard knipperlichten in de knel komen te zitten tussen de zijtassen. Deze zijtassen zijn ontworpen voor de MT-07 met taartschep. Is maar een tip. Ik heb de kleinste led knippers erop gezet die ik kon vinden en die passen precies als de tassen er op liggen. Dat geldt denk ik voor alle merken tail tidy's. Uiteraard moet je dan ook je knipperlichtrelais vervangen om te voorkomen dat ze heel zenuwachtig gaan knipperen. Of weerstanden tussen de knippers maar relais vervangen is het eenvoudigst.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees het een en ander over het aanbrengen van een tail tidy, taartschep verwijderen etc. Ik heb dat bij mijn MT ook aangepast. Ik heb deze bij Louis gekocht: Buy Protech License Plate Bracket Profi-Line | Louis Motorcycle & Leisure Op dit exemplaar kan je niet je originele knipperlichten monteren dus heb ik er hele kleine led knippers op gemonteerd omdat je je moet realiseren dat als je de originele Yamaha zijtassen wil gebruiken of de iets goedkopere Quick Lock Blaze wanneer je bijv. met de motor op vakantie wil gaan, je standaard knipperlichten in de knel komen te zitten tussen de zijtassen. Deze zijtassen zijn ontworpen voor de MT-07 met taartschep. Is maar een tip. Ik heb de kleinste led knippers erop gezet die ik kon vinden en die passen precies als de tassen er op liggen. Dat geldt denk ik voor alle merken tail tidy's. Uiteraard moet je dan ook je knipperlichtrelais vervangen om te voorkomen dat ze heel zenuwachtig gaan knipperen. Of weerstanden tussen de knippers maar relais vervangen is het eenvoudigst.

Ik heb de originele tail tidy van Yamaha en de iets goedkopere zijtassen van sw-motech en daar kwam ik ook er inderdaad achter dat de originele lampen tegen de tassen aankwamen. Ik heb er simpelweg een weerstand tussen gezet en dat is volgens mij makkelijker dan een relais vervangen. Weerstand sluit je aan daar waar de originele lamp stekker zit en bij het monteren van nieuwe lampjes hoef je alleen maar de weerstand er extra tussen te zetten.
 
Ik ga naar Utrecht ergens deze week.
Had nog mail contact met https://www.safer-turn.com/benelux/
maar vond het monteren zo omslachtig (begreep het gewoon niet:)
dat dit in de wachtrij staat. Ik had wel mail gekregen dat ze op
de beurs in Utrecht stonden. Ga ze even opzoeken want, het gebeurd mij
wel vaker dan eens dat ik mijn knipperlichten nog lang na de bocht
aan heb staan. Ik vind het ook heel onhandig dat ik daar steeds aan
moet denken. Als dit systeem werkt (en ik snap hoe dit bevestigd moet worden)
koop ik het direct op de beurs. Weer een zorg minder.

Ik ben nog nooit naar een motorbeurs geweest ben ook wel benieuwd:)
Ben ook bezig met de aanschaf van een auspuff en hoop daar wat inspiratie
op te doen.

Vraag:
Om drukte te voorkomen is het slimmer donderdag
of vrijdag te gaan i.p.v. ergens in het weekend?
Of maakt dit niets uit?


Kogel is door de kerk het is zowiezo zaterdag.

Ik ben een stand tegen gekomen die dit verkocht a €149. (STS meen ik mij te herinneren) Dhr Blom en zijn zoon (distributeur) waren daarbij aanwezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan