Carburateurs reinigen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik ondervind problemen met de carburateurs en heb sinds kort een ultrasoonreiniger, dus wil ik de carbs reinigen. Ik begreep dat ze helemaal uit elkaar gehaald moeten worden, nu heb ik geen ervaring met het uit elkaar halen van de carbs, en ben ik de volgende links tegen gekomen.

Mijn vraag is nu zijn er op of aanmerkingen op deze Howto's? Of hebben jullie tips? Ik las ergens dat het belangrijk is om niet aan een bepaalde schroef te draaien (luchtmengselschroef)?

How to: Clean & Overhaul Seca II Carburetors (BDS26 carbs) - XJRider.com

 
Laatst bewerkt:
Wel wat ik een reserve bobine en hiervan de draad iets ingekort voor de zekerheid, maar nu is de draad te kort, hoe krijg je de draad van de bobine, zodat ik er nieuwe draad op kan zetten?

Hoeveel heb je die draad dan ingekort? Ik knip nooit meer dan 4 mm van de draad als ie geoxideerd is. ALs ie niet geoxideerd hoef je er ook niets af te knippen.

Of heb je de bobine die links hoort te zitten nu rechts gemonteerd of andersom? Als je er een halve cm afknipt en hij past nu niet meer, dan moet ie als snaarstrak gestaan hebben voordat je er een stukje afknipte.

Maar hoe dan ook, je motor loopt weer netjes na de carb schoonmaak...
 
(Cm is wel vrij veel)

Moeilijk, volgens mij gebeurt het zelden. Een 2e hands bobine kost nl niet zo veel. Daar ga ik al die moeite ook niet voor doen.

Dank je, mocht ik ze ooit moeten vervangen dan maak ik wel een stripje zodat de bobine iets lager hangt dan aan de normale bevestigingspunten. Of ik koop die koppelstukken van NGK.

BTW motor loopt als een zonnetje! Vanochtend eigenlijk meteen al na het uitzetten van de choke, stationair veel rustiger en gelijkmatiger.

Iedereen bedankt voor zijn / haar reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan