Ideeën en tips gezocht voor het monteren van een tracker zit

Beans333

MF'er
27 mrt 2016
38
1
Ik wil het zadel duoseat maken door de bovenkant volledig met polypress te bekleden. Nu wil ik graag ideeën en tips hoe ik het zadel het beste aan de motor kan bevestigen waarbij het sterk genoeg is dat er 2 mensen op kunnen zitten.

Aan de motor is mijn idee een subframe maken van koker 20×20. Nu wil ik dat ik het zadel op het subframe kan laten rusten maar het zadel moet ook demontabel worden.

Zelf dacht ik het zadel te versterken dmv hout aan de onderkant (ben het hout op maat aan het buigen), een passend subframe van 20x20 koker eronder laten doorlopen en dan aan de voorkant van het zadel een soort vorkje maken die om een asje met inkeping valt en achter door het zadel heen een slotpen die in een slot op het subframe valt.

Nu ik met hout bezig ben twijfel ik of ik het niet van ijzer moet maken. Omdat hout "Leeft" beweegt en kan gaan piepen en kraken?
full
 
Dat deel wat je wil versterken is toch niet het zit gedeelte? wel kan je perfect een polyester zitje versterken met hout,bij een automaterialenshop verkopen ze polyesterreparatiesetjes.hechting hout/polyester is perfect
 
Nee, ik wil het hele zitje versterken. Het houten deel wat in het midden van de zit komt zit in de mal geklemd en het andere zij stuk ligt in water te weken voor het buigen.
Zou je al dat hout aan het zitje vastschroeven en het plekken opvullen en hechten met glasvezel en hars?

Heb ook een idee gekregen van een medeliefhebber om de gehele onderkant na te maken van polyester en die vast te schroeven aan het subframe om een goede bevestiging te krijgen.
Daarnaast is ijzer ook een optie voor mij, dan maak ik een ijzeren plaat die onder het zitje langs komt.
Maar het zitje zou ook direct op het subframe kunnen. Zit nog erg in dubio welk systeem ik ga hanteren, hierdoor durf ik niet in het zitje te gaan boren.
 
Wanneer je persé een tracker als 2-persoons motor wilt gebruiken (wat ik sowieso niet zou doen)
Kun je beter een 2e zitje maken, die je makkelijk kan wisselen of iets dergelijks.

Een tracker seat die helemaal bekleed word, met 4-8 cm schuim op de bovenkant, zal er simpelweg niet uit zien.
 
wat je van hout heb, kan je dat niet in staal of alu maken?
lijkt mij wat stevigerderder..
en kan je dat ook op je supfreem schroeven, = ook makkelijkerderder..

goed vastbouten, waait het ook niet weg..
 
Ben nu bezig om de onderkant van het zitje na te maken van polyester die ik verstevig en de onderkant wil ik recht maken zodat het perfect op het subframe gaat passen. Omdat er in de zit zelf een verzet zit. (wordt het een soort adapter) Dan ga ik later bekijken hoe ik het zitje aan het de onderkant vast kan maken, d.m.v. bouten, klemmen of een slotje.

Heb ook zitten bedenken om een tweede zitje achterop te maken maar het lijkt mij mooier als het uit één stuk komt, anders heb ik het idee dat er echt z'n los zitje op de motor komt. Daarnaast wil ik dat de bestuurdersruimte 4,5cm hoog word en de passagiers zit zn 3,5cm.
Ik wil dan ook het gehele zitje in het sky laten bekleden, dan gaat het er naar mijn idee anders uitzien dat het zitje er los op komt.

Bedankt voor de ideeën in ieder geval!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan